Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Spelen met oudere kinderen

Mijn zoontje van 8, in oktober 9 speelt in de buurt met vriendjes die een stuk ouder zijn. Leeftijden van 11 en 13. Ik vraag me af of dit wel goed voor hem is. Aan de ene kant wil je hem zijn vriendjes niet afnemen, maar aan de andere kant merk ik dingen aan hem waardoor ik mijn vraagtekens krijg. Zo is hij als hij een tijd met ze heeft gespeeld beduidend brutaler tegen ons, luistert slechter en heeft zoiet van "boeien....'" Lijkt dan puberaal gedrag te vertonen.
In het spel merk je de leeftijdverschillen overigens niet, hij komt voor zichzelf op, laat zich niet ondersneeuwen of betuttelen.

Ik ben benieuwd of iemand van jullie hier ervaring mee heeft en hoe je hiermee om bent gegaan.

Alvast bedankt.

Groetjes
Lonit

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ilsepilse

ilsepilse

17-08-2009 om 18:27

Niet zoveel

9 en 11 /13 jaar is niet zo'n groot verschil vindt ik, vroeger hadden we hier een jongen id buurt en toen was mijn zoontje 7 of zo en die jongen 15of 16 en vroeg hem iedere keer mee op zijn kamer om tekenfilms te kijken, toen hebben we het hem ook verboden omdat we het toch maar raar vonden dat die grote jongen geen grote vriendjes had?
(hij heeft nu een vriendin kwam hem laatst tegen id stad maar je weet maar nooit he)

Elisa

Elisa

20-08-2009 om 21:36

Gevoel

ik ging vroeger toen ik klein was ook om met een vriendin die toch 7 jaar ouder was. maar er waren nooit problemen. maar ik had nattuurlijk ook nog ouderen broers en zussen boven mij die ook ouder waren dan die vriendin.dus ik was het wel gewend. maar wat ik wil zeggen als het karakter niet te veel in de negatieve vorm veranderd zal ik de vriendschap gewoon door laten gaan. als je er zelf nattuurlijk wel een goed gevoel bij hebt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.