Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
May

May

13-01-2010 om 22:11

Sport gezocht..

Wie wil er even meedenken.. Dochter van negen wordt behoorlijk zwaar. Haar houding is bovendien niet geweldig, ze staat heel erg met een holle rug. We zijn al begonnen met anders eten (minder tussendoortjes, ander broodbeleg enz.). Proberen het niet te zwaar te maken, benadrukken ook dat ze prachtig is, maar dat het geen kwaad kan een beetje op te letten.
Ze zit niet op een sport, alleen op muziekles. Ik ben op zoek naar een sport waar ze niet alleen lekker beweegt, maar zich ook een betere houding aanleert. Turnen heeft ze gedaan, maar vond ze niet leuk...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marjoleine64

Marjoleine64

13-01-2010 om 22:32

Misschien dansen?

streetdance of zoiets? Lekker actief bewegen op muziek, in een gezellige groep meiden?
Of juist iets heel anders, bijvoorbeeld judo? Judo lijkt niet zo vreselijk actief, maar mijn zoons zijn regelmatig met spierpijn thuisgekomen van een training. En na een wedstrijd van maar 2 minuten zijn ze flink bezweet.
Scouting is niet echt een sport, maar er wordt wel veel actief gedaan en ook buiten. Vooral op deze leeftijd doen ze ook nog veel spellen waarbij flink gerend wordt, of speurtochten waarbij algauw een paar km gelopen wordt op een middag.
Ga eens kijken bij een paar clubs, vaak mag je wel een paar keer meedoen ter kennismaking.
Marjoleine

Rieke

Rieke

14-01-2010 om 00:26

Zwemclub

Doet mijn iets te mollige nichtje ook. Is gezellig en ze leren ook van alles nuttigs; reddingszwemmen o.a.

emma43

emma43

14-01-2010 om 10:49

Dansen

Je dochter zit op muziekles ,is dus al met muziek bezig.Dan lijkt mij inderdaad,net wat Marjoleine zegt,dansles heel leuk.Als ze het echt leuk gaat vinden staat ze al snel iedere dag voor de spiegel te oefenen,nog meer beweging.En is ook goed voor je lichaamshouding.

amk

amk

14-01-2010 om 12:09

Meer bewegen in het dagelijks leven

sport zet niet zo veel zoden aan de dijk, kleine blijvende veranderingen in het dagelijkspatroon wel.

Is het mogelijk om meer beweging in te bouwen bv wandelen met de hond, extra boodschap doen lopend, samen fietsen etc.
Ik loop nu bv naar school met mijn dochter, dat kost mij minder energie, maar haar meer omdat ze anders achterop zit.

Therapie

Sport is natuurlijk altijd goed! Maar voor haar (mogelijk) slechte houding zou ik in jouw geval misschien toch eens even kijken of je ergens een soort van Mensendiecktherapie voor haar kunt regelen. Daar leert ze haar houding corrigeren en kan ze mogelijke scheefgroei in haar rug voorkomen.
n@nny

Salie

Salie

14-01-2010 om 13:40

Ballet

Mijn dochter zit op ballet. Mijn dochter heeft dyspraxie, dus haar motoriek is niet goed, maar juist bij ballet gaat het heel erg om houding. Als ik zie wat mijn dochter binnen een half jaar heeft geleerd. En ze vindt het nog leuk ook.)
Maargoed, je dochter moet daar wel van houden natuurlijk. Maar zwemmen lijkt me ook wel goed.
Gr. Salie

May

May

14-01-2010 om 15:51

Dank voor de reacties

Ik heb inmiddels een afspraak bij de Cesartherapeut gemaakt.. En inderdaad, meer bewegen in het dagelijks leven.. Naar school rent ze iedere dag, maar ze kan best meer buitenspelen... Bovendien gaan we vaker de fiets pakken..We fietsen vooral in het weekend veel als we bij onze caravan aan zee zijn. Uit gemakzucht staat daar nog steeds geen fiets voor haar, madam zit nog steeds achterop en vindt dat wel prima. Maar dat is nu afgelopen haha

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.