Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Tandjes wisselen

VAnmorgen bij het tandenpoetsen zag ik opeens dat er een grote mensen tand achter m'n dochter d'r tand zat, d'r ondertand in het midden. Is het normaal dat die er al doorkomt terwijl de melktand gewoon nog vast zit?
Groetjes Marije

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier ook

Bij mijn zoontje is achter zijn 1e wiebeltand-onder- ook al het koppie van de nieuwe zichtbaar... ik dacht dat die eronder groeiden en pas doorkwamen als de melktand eruit was. Niet dus.

Bianca1969

Bianca1969

04-07-2011 om 14:26

Sterker nog

bij onze zoon (5jr) staan de nieuwe tanden al helemaal klaar achter de melktandjes. hij heeft nu een dubbele rij tanden. heel raar gezicht trouwens en lastig poetsen!
één van de voorste tandjes is nu eindelijk gaan wiebelen. maar de tweede zit nog muurvast.

marije123

marije123

07-07-2011 om 11:02 Topicstarter

Ik heb

het nog even gevraagd aan de assistent op de schooltandarts bus, en die zei dat we het nog maar even de vakantie aan moesten kijken, er idd veel aan proberen te wiebelen. als ie er na de zomer nog niet uit is, moet ie waarschijnlijk getrokken worden. Maar hij zit nog helemaal niet los, om er nou aan te gaan trekken lijkt me ook wat overdreven. Hoop wel dat ie er vanzelf uitgaat, trekken is ook zo wat.

Niet overdreven

Lijkt mij.. Ik ken een 9jarige en haar nieuwe tanden groeiden al achter de oude. Ze deed haar mond gewoon NIET open bij de tandarts (en ging dus poosje niet uit angst). Nu staan haar tanden schots en scheef, echt zonde, dat wordt zeker een beugel. Ik zou dus zeker weten die tanden laten trekken als dat geadviseerd wordt..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

marije123

marije123

08-07-2011 om 22:34 Topicstarter

tuurlijk, als het moet moet het. Maar ik bedoel nu, wat we er nu aan kunnen doen. Ze zit er nu steeds wat aan te wiebelen en te frutten, maar ik ga er niet zelf heel hard aan lopen trekken. Gelukkig dacht ik vandaag te voelen dat ie een heel klein beetje wiebelt, dus dat zou mooi zijn. we wiebelen maar gewoon lekker door hier

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.