Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Tosti ijzer mee naar school


Prachtwacht schreef op 17-12-2023 om 14:11:

het is jammer dat we geen poll hebben

Ik weet wel een poll. 
“Ik heb als ouder het recht elk klein detail van het leven van mijn kind te micromanagen, ook als dit betekent dat anderen hier last van hebben.”
Ja/Nee

Temet schreef op 17-12-2023 om 14:11:

Het enige verschil tussen een tosti een dubbele boterham met kaas is dat bij de eerste de boter aan de buitenkant zit. Ik vind het altijd apart dat mensen brood met kaas prima vinden, maar als je die dubbele boterhamg verhit, dat is het ineens ongezond geworden...

Nee, hoor, bij beiden zit er geen boter op. Boter/margarine is toch alleen nodig om hagelslag vast te plakken.


Ysenda schreef op 17-12-2023 om 15:08:

[..]

Nee, hoor, bij beiden zit er geen boter op. Boter/margarine is toch alleen nodig om hagelslag vast te plakken.


Ik hoor weer een poll aankomen.

Bij tosti doe ik geen boter. Gewoon boterham met kaas het liefst wel. 

Ysenda schreef op 17-12-2023 om 15:08:

[..]

Nee, hoor, bij beiden zit er geen boter op. Boter/margarine is toch alleen nodig om hagelslag vast te plakken.


Oh ik dacht voor vitamine D

LydiaDietz schreef op 17-12-2023 om 13:40:

[..]

Dan geef je je kind appelstroop, hummus, pindakaas, tartex of jam mee op brood. Zullen ze niet snel in een tostiapparaat stoppen.

Het is niet zo dat school je direct sommeert om boterhammen met ham en kaas mee te geven naar school. Daar hen je zelf gewoon nog heel veel invloed op.

Wij aten vroeger elke woensdag brood met jam uit het tosti-ijzer. Hartstikke lekker. Waarschijnlijk was dat tweedehands brood (zo noemde de buurvrouw het sterk afgeprijsde brood van gister), dus hartstikke anti-verspilling en goed voor de portemonnee.

Vitamine d krijg je buiten en uit je andere vetten daar hoef je niet perse je brood mee te plamuren.
Temet schreef op 17-12-2023 om 14:11:

Het enige verschil tussen een tosti een dubbele boterham met kaas is dat bij de eerste de boter aan de buitenkant zit. Ik vind het altijd apart dat mensen brood met kaas prima vinden, maar als je die dubbele boterham verhit, dat is het ineens ongezond geworden...

In zo'n modern apparaat doe je niet eens boter aan de buitenkant. Zo'n ouderwets ijzer voor op het vuur vereist dat wel.

Kersje schreef op 17-12-2023 om 14:06:

Wat heb je toch een rijk en luxe leven als je je al zo ontzettend druk kunt maken over een tosti-ijzer

Laten we hopen dat dàt de reden is! 

En niet iets als afgunst, betweterigheid, ODD, angst voor veranderingen, emotionele instabiliteit door verlate puberteit of vroege overgang, afleiding zoeken van èchte problemen, een onverwerkte traumatische ervaringen met een rosti-ijzer, gebrek aan vertrouwen in de leerkracht, controledrang ... whatever. 

Ook mensen die het niet leuk en/of luxe hebben, kunnen zeuren hoor! 

(kijk maar naar mij )

Zelf gok ik op verveling. 

Temet schreef op 17-12-2023 om 14:11:

Het enige verschil tussen een tosti een dubbele boterham met kaas is dat bij de eerste de boter aan de buitenkant zit. Ik vind het altijd apart dat mensen brood met kaas prima vinden, maar als je die dubbele boterham verhit, dat is het ineens ongezond geworden...

Boter aan de buitenkant? Ik doe helemaal geen Boter op een  tosti

Veel mensen eten er wel ketchup bij 

Ysenda schreef op 17-12-2023 om 15:08:

[..]

Nee, hoor, bij beiden zit er geen boter op. Boter/margarine is toch alleen nodig om hagelslag vast te plakken.


Ysenda schreef op 17-12-2023 om 15:08:

[..]

Nee, hoor, bij beiden zit er geen boter op. Boter/margarine is toch alleen nodig om hagelslag vast te plakken.


Een boterham met kaas eet ik wel met boter hoor, en pindakaas ook, en pasta en jam ook.

Boterham met kaas eet ik wel met boter. Een tosti juist niet. Ook geen ketchup trouwens. Hmmm, kan dan beter een tosti eten denk ik.

dat van die boter alleen gebruiken voor iets dat " vast" geplakt moet vind ik zo raar, dat zei een kind hier ook een keer die kwam spelen
Ik vind pindakaas zonder boter ook helemaal niets

Miepjecody schreef op 17-12-2023 om 16:02:

dat van die boter alleen gebruiken voor iets dat " vast" geplakt moet vind ik zo raar, dat zei een kind hier ook een keer die kwam spelen
Ik vind pindakaas zonder boter ook helemaal niets

Nee hier ook de vastplak regel 🙃

Temet schreef op 17-12-2023 om 14:11:

Het enige verschil tussen een tosti een dubbele boterham met kaas is dat bij de eerste de boter aan de buitenkant zit. Ik vind het altijd apart dat mensen brood met kaas prima vinden, maar als je die dubbele boterham verhit, dat is het ineens ongezond geworden...

Ik doe er zelfs geen boter op.

En op een boterham en kaas wel boter aan de binnenzijde.


Een tosti is ECHT NIET slechter dan een boterham met kaas die niet warm gemaakt is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.