Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Tosti ijzer mee naar school


Mevrouw75 schreef op 17-12-2023 om 11:14:

[..]

Volgens mij was het op verzoek van de klas/ de school. Zo lees ik hem in ieder geval.

Oh ik las het als verzoek van haar eigen kind. Als het een verzoek van school is, is het heel wat anders.

MamaE schreef op 17-12-2023 om 11:18:

[..]

Oh ik las het als verzoek van haar eigen kind. Als het een verzoek van school is, is het heel wat anders.

Als mijn eigen kind vraagt of ze een tosti-ijzer mee mag, dan zeg ik nee, maar als een ander kind een tosti-ijzer meeneemt ga ik ook niet via mijn kind zitten vitten op de juf. Dan dan ook weer niet.

Mevrouw75 schreef op 17-12-2023 om 11:21:

[..]

Als mijn eigen kind vraagt of ze een tosti-ijzer mee mag, dan zeg ik nee, maar als een ander kind een tosti-ijzer meeneemt ga ik ook niet via mijn kind zitten vitten op de juf. Dan dan ook weer niet.

Ik ook niet. Als iemand dat meeneemt of vraagt en juf zegt ja bemoei ik me er niet mee. 

Behalve als het niet voor algemeen gebruik is (bijvoorbeeld alleen voor vriendjes van de eigenaar) of als er heel veel lestijd door verloren gaat.

MamaE schreef op 17-12-2023 om 11:25:

[..]

Ik ook niet. Als iemand dat meeneemt of vraagt en juf zegt ja bemoei ik me er niet mee.

Behalve als het niet voor algemeen gebruik is (bijvoorbeeld alleen voor vriendjes van de eigenaar) of als er heel veel lestijd door verloren gaat.

Ook dan niet. Ik ga wel een gesprek aan omdat mijn kind zich buitengesloten voelt ofzo, of ik zie dat mijn kind belabberd gaat rekenen, zoiets, maar dan hebben we een gesprek over het welzijn van mijn kind of de resultaten van mijn kind. Dat is een ander gesprek. Hoe de meester dan gaat oplossing is aan hem, ik ga geen detailtips geven.

Kinderachtig gedrag, Anouk. Zeker omdat je je dochter hierin betrekt. Erg onvolwassen van je. 

Apiejapie schreef op 14-12-2023 om 20:35:

wat maakt dat je het zo bizar vindt, en dat je het blijkbaar zo belachelijk vindt dat je je kind opzadelt met de opdracht om aan de juf te vragen of ze de volgende dag een airfryer mee mag nemen? Als jij het er niet mee eens bent (wat heb je er überhaupt mee te maken wat er in de klas gebeurt als het om leuke, gezellige dingen gaat?), dan hoor je het aan en heb je drie keuzes;
- je bespreekt het met de juf
- je verbiedt je kind er gebruik van te maken (ook echt goed voor het groepsgevoel, je kind ergens buiten plaatsen met leuke activiteiten)
- je houdt je mond en je waardeert in gedachte de juf die blijkbaar voor een leuke sfeer in de klas zorgt.

Ik snap echt jouw probleem niet. Bij zoon op school is jarenlang wekelijks een tostidag geweest. Nooit problemen. Leuk toch!

Dit. Hartstikke leuk juist.

MamaE schreef op 17-12-2023 om 10:39:

[..]

Dus jij komt op verzoek van je eigen kind zomaar met een tosti ijzer aanzetten? En als je kind wafels wil, ook met een wafelijzer?

Als ik docent zou zijn, zou ik daar niet zo blij mee zijn als mensen zomaar met dingen aan komen zetten en je min of meer voor het blok zetten.
Kijk, de jongen in het voorbeeld van TS had zelf gevraagd of hij een tosti ijzer mee mocht nemen. Dat vind ik echt wat anders dan een moeder die de klas in komt wandelen met een tosti ijzer en zegt 'kijk, leuk voor de kinderen', terwijl de juf/school daar misschien wel helemaal niet op zit te wachten.

Wie zegt dat ze dat doet? Misschien heeft juf wel een mail gestuurd met het idee een wekelijkse tosti dag te willen en dat de kinderen dan wel een tosti ijzer mee mochten nemen en dat moeder voorgesteld heeft er 1 voor de klas te kopen.

Bij ons op school hebben een bepaald jaar een aantal groepen een tosti ijzer gekregen er was vanuit het schoolgeld altijd al budget voor een cadeau per klas en dat is dus voor die groepen een tosti-ijzer geworden. Inmiddels zijn die kinderen van school en worden de nog werkende tosti-ijzers gebruikt voor tosti en noodle dag. En dat is bij ons op school niet wekelijks en daarom een feestje. Wat erg leuk is voor de kinderen. 

Eens met TO.
Ze zijn toch zo bezig met gezond eten op scholen. Waarom is het dan in godsnaam nodig om een tosti te kunnen maken? Doe dat maar lekker thuis.
Moet je nagaan als al die kinderen straks 5 X keer per tosti's als lunch eet, dan is het einde zoek

Decibel88 schreef op 17-12-2023 om 13:13:

Eens met TO.
Ze zijn toch zo bezig met gezond eten op scholen. Waarom is het dan in godsnaam nodig om een tosti te kunnen maken? Doe dat maar lekker thuis.
Moet je nagaan als al die kinderen straks 5 X keer per tosti's als lunch eet, dan is het einde zoek

Oh ja, dat zou echt verschrikkelijk zijn. Dan krijgen ze liever gewoon een boterham met kaas mee.. stel je voor een tosti.. het einde is zoek. Mayhem! Echt tosti‘s hoe bedenken ze het!

Decibel88 schreef op 17-12-2023 om 13:13:

Eens met TO.
Ze zijn toch zo bezig met gezond eten op scholen. Waarom is het dan in godsnaam nodig om een tosti te kunnen maken? Doe dat maar lekker thuis.
Moet je nagaan als al die kinderen straks 5 X keer per tosti's als lunch eet, dan is het einde zoek

Dat gaan ze echt niet elke dag doen. Een kind wou een keer een tosti-ijzer meenemen. Nou nou. 

Decibel88 schreef op 17-12-2023 om 13:13:

Eens met TO.
Ze zijn toch zo bezig met gezond eten op scholen. Waarom is het dan in godsnaam nodig om een tosti te kunnen maken? Doe dat maar lekker thuis.
Moet je nagaan als al die kinderen straks 5 X keer per tosti's als lunch eet, dan is het einde zoek

Dan geef je je kind appelstroop, hummus, pindakaas, tartex of jam mee op brood. Zullen ze niet snel in een tostiapparaat stoppen. 

Het is niet zo dat school je direct sommeert om boterhammen met ham en kaas mee te geven naar school. Daar hen je zelf gewoon nog heel veel invloed op.

Dit topic brengt me op het idee zoon ook een tostiapparaat voor in zijn klas mee naar school te geven. Hij eet zelden z'n lunch op, maar houdt wel van tosti's! Maar es even overleggen met z'n juf van de week!

Wat heb je toch een rijk en luxe leven als je je al zo ontzettend druk kunt maken over een tosti-ijzer 

het is jammer dat we geen poll hebben 

Het enige verschil tussen een tosti een dubbele boterham met kaas is dat bij de eerste de boter aan de buitenkant zit. Ik vind het altijd apart dat mensen brood met kaas prima vinden, maar als je die dubbele boterham verhit, dat is het ineens ongezond geworden...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.