Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Tina

Tina

06-10-2009 om 17:24

Tot welke leeftijd zijn blokken nog leuk?

Ik ben op zoek naar een cadeau voor mijn dochters verjaardag, ze wordt 7. Ze heeft ook nog een jonger zusje en broertje. Zelf dacht ik aan heel mooie blokken van Haba. Die zijn ook bedoeld voor oudere kinderen.
Maar ergens ben ik ook bang dat ze er straks niet mee spelen. En dat mamma het eigenlijk zelf wel een leuk cadeau vindt... Wat is jullie ervaring, spelen oudere kinderen tot 12 jaar ook nog met blokken? Ze houdt wel van knex en lego. Twijfel twijfel...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

06-10-2009 om 17:36

Kapla?

Mijn kinderen hebben nooit met blokken gespeeld, terwijl ik ook een keer zo'n prachtige set had gescoord.

Nee, ze spelen uitsluitend met kapla. Ik weet niet waarom dat is, maar de kapla is bij ons nooit uit beeld. Momenteel heeft mijn brugklasser (!) het voluit op zijn slaapkamervloer liggen, en broertjes (10 en 7) spelen er ook zéér veel mee.

Maar ik weet niet of dat voor alle kinderen geldt.

Margje

tonny

tonny

06-10-2009 om 17:53

Ja, kapla

als ik vijftien jaar terug in de tijd was, kocht ik dat ook! Op school is het een groot succes tot en met groep 8.

tonny

Fatima

Fatima

06-10-2009 om 19:34

Nee

Ik zou geen gewone blokken kopen voor een meisje van 7 omdat ze nog een jonger zusje of broertje heeft. Je kunt het toch met sinterklaas aan die twee geven?

Lijkt me niet leuk voor een meisje van 7 om blokken te krijgen. Dat geef je veel eerder of inderdaad Kapla misschien maar ook zoiets zou ik als gezinskado met Sinterklaas hebben. Ze hebben het hier op school ook. Leuk spul.

Maylise

Maylise

06-10-2009 om 19:46

Zou het niet doen

Ik zou voor een meisje van 7 geen blokken meer kopen. Blokken vind ik echt meer geschikt voor wat jongere kinderen en ook al speelt ze er nu nog mee ik denk dat het vlug gaat vervelen.
Kapla wat hier genoemd wordt is dan een veel beter keuze. Overigens kunnen ook je jongere kinderen hier straks mee spelen.
Of als ze lego leuk vind geef je haar daar gewoon een uitbreiding van. Lego wordt alleen maar leuker naar mate je er meer van hebt.

Maylise

Kapla

mijn eigen dochter gaat ook richting 7 en die zou niet GEZIEN willen worden met blokken "dat is toch voor babies !!!" en dat is dus niet "vet cool".

ik zou kapla kopen, is leuk.

Tonny

wat weerhoudt je, ga lekker kapla kopen, kan je samen met aanstaande opa enige dingen mee bouwen.

Mijn vriend is er niet van weg te slaan en bouwt samen met dochter hele mooie bruggen.

Linda99

Linda99

06-10-2009 om 20:02

Ja, kapla!

Hier ook voor dochter d'r 7e verjaardag. Wij gaven een grote basisdoos en oma nam twee kleine doosjes met gekleurde Kapla mee.

Allerlei kleuren te krijgen

kapla kan je krijgen in alle kleuren van de regenboog. Geweldig spul. Blokken vind ik echt pasé hoor voor deze leeftijd.

groetjes van Purk

mijk

mijk

06-10-2009 om 20:31

De knikkerbaan

van Haba is hier een groot succes bij zoon van 7 en al zijn vriendjes..

Mijk

Tina

Tina

06-10-2009 om 20:34

Oké het wordt kapla

Bedankt allemaal. Ze is inderdaad wel gevoelig voor dat iets wel eens voor baby's zou kunnen zijn. Dus ik stap af van blokken. Ik hoor niemand over dat een knikkerbaan leuk is dus dat wordt het ook niet.
Kapla klinkt inderdaad erg leuk. Het grappige is dat ikzelf ook hou van bouwen met knex en mechano. Dus wie weet zit ik ook samen met de kinderen aan de Kapla. Mijn man moet hier altijd om lachen. AAahh kijk mamma nou lief spelen met de Knex .

Mijk, tegelijk verzonden bericht...

Toch nog leuk te horen dat er ook met een knikkerbaan leuk gespeeld wordt
Ik denk dat ik toch voor de Kapla ga. Alhoewel...

Annet

Annet

06-10-2009 om 21:18

Wij hebben knikkerbaan en kapla

Het is leuk om allebei te hebben (toch handig, oma's die grote cadeaus willen geven) maar als ik het zelf had moeten kopen dan zou ik gaan voor de Kapla. Kapla wordt apart gebruikt maar ook gecombineerd met Playmobil, dierenfiguren, autoraces, etc. Echte bouwers heb ik niet maar ook dan is Kapla nog leuk.

Ise

Ise

06-10-2009 om 22:31

Knikkerbaan

Hier zijn de kinderen (nu 8 en 10) heel enthousiast over de knikkerbaan die we hebben. Wij hebben er één van Quadrilla. Heel mooi materiaal en verschillende kleuren blokken met verschillende functies. Leuk om voorbeelden na te bouwen of om zelf iets te bedenken. Erg uitdagend en ik denk dat ze er nog jaren mee vooruit kunnen. Google er maar eens op.
We hebben ook een grote blokkenkist. Er wordt nog steeds veel mee gespeeld in combinatie met playmobil vooral. Maar ik moet eerlijk zeggen dat we die al hadden toen ze een jaar of 2 waren. Of ik hem nog zou kopen als ze al 7 waren......???

margje van dijk

margje van dijk

06-10-2009 om 23:58

Allebei

Wij hebben ook een knikkerbaan van Quadrilla, en vooral jongste (7) is er idolaat mee. Maar dat stopt op een gegeven moment, zoon van 10 wil nog wel eens meedoen voor de aardigheid maar gaat er niet 'passievol in op'. En dat geldt wel voor de kapla.

Overigens maken mijn jongens ook de meest ingenieuze knikkerbanen van kapla. Gewoon gootjes bouwen, die je gaandeweg omhoog legt. Compleet met een opvang-piste. Ook hebben ze er beweegbare onderdelen in zitten (dat je op een blokje moet drukken en dan gaat er een stuk van de knikkerbaan omhoog). Echt eindeloos, die fantasie die ze met kapla aan de dag weten te leggen.

Margje

69er

69er

07-10-2009 om 00:08

Quercetti

het verhaal over de knikkerbanen bracht me op een idee.
'K heb eens gegoogled en kwam ook banen van quercetti tegen kent iemand deze?
69er

Hier ook kapla

Mijn zoontje van 6 heeft idd ook kapla gekregen voor zijn verjaardag en hij vindt het helemaal geweldig. Hij bouwt er torens van, maar ook een heel hekwerk voor dieren of een racebaan!

Momneteel

hier staat in de kamer nu een groot gogo-dorp van kapla, compleet met raket waarmee ze naar de maan gaan zo meteen

groetjes van Purk

Linda99

Linda99

07-10-2009 om 15:44

Purk

Haha, wat herkenbaar dat soort projecten. Hier na het schoolreisje een heus pretpark, van Kapla. Compleet met achtbaan!

Als ik eerlijk ben... (ot)

vind ik dergelijke bouwwerke altijd het mooist. Die mogen wat mij betreft dagen blijven staan. Heb zelfs al eens tegen de hulp gezegd, stofzuig er maar omheen. Dan maar een wat minder schoon huis.

groetjes van Purk

Tonny (o.t.)

Als a.s. OOma krijg je nu mooi een herkansing, dus hup, óp naar de Kapla

P.s. on topic

Kapla is inderdaad geweldig leuk spul! Niet alleen voor bouwwerken, maar inderdaad ook voor knikkerbanen, autosnelwegen, dierenhokken etc.

Tonny (ot)

uiteindelijk heeft oma hier trouwens alle Kapla gegeven. Als oma en als Sinterklaas.

groetjes van Purk

Wij hebben nepkapla

zie www.bblocks.nl

Mijn kinderen maken ook hele bouwwerken, maar het is stukken goedkoper.

Annet

Annet

08-10-2009 om 20:35

Purk (gogo dorp)

Bedankt voor de tip Purk. Mijn zoon heeft nu een gogo huis gebouwd. Voor een dorp heeft hij er niet genoeg.
Hij is helemaal geïnspireerd geraakt door dit idee.

Wat leuk!

wat leuk dat je zoon ook aan het bouwen is geslagen voor de gogo's. Ik vind het wel leuk dat ze er echt mee spelen. Beter dan dat gedoe met de voetbalplaatjes.

groetjes van Purk

Linda99

Linda99

08-10-2009 om 22:16

Hier ook (ot)

Hahaha, ik tipte hier ook bij dochter om de gogo's met Kapla te combineren en ze ging zelfs verder. De Playmobil meubeltjes gingen ook naar boven en er werd een Gogo huis gemaakt, compleet ingericht dus. Er lag zelfs een gogootje in de ienimieni Playmo-wieg

Lang leve OOL dus wederom

madelief

madelief

10-10-2009 om 23:11

Liat nepkapla

Hai, past die nep kapla ook op de gewone kapla? Lijkt het wel op elkaar? Ik heb twee echte dozen, maar we hebben niet genoeg. Wil best zo'n doos voor de sint kopen maar dan moet het wel echt hetzelfde zijn.

LAvast bedankt voor je reactie!
groetjes Madelief

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.