Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
anoniem

anoniem

22-06-2009 om 22:07

Transpireren, beginnende pubertijd?

Ik rook gisteren bij mijn dochter van 8 1/2 een lichte transpiratiegeur. Ik schrok me rot....
Heb daarna haar shirt geroken en onder haar okseltjes rook ik echt een (minimale) zweetlucht. Vandaag ook weer.
Zou dit het begin van een vervroegde pubertijd kunnen zijn? Laatst zei ze zelf dat ze dacht dat ze borstjes kreeg, maar dat is vlgs mij niet zo. Ik zie bij haar tenminste niet meer dan bij haar jongere zusjes. Die hebben gewoon nog wat babyvet zeg maar en dat is bij haar vlgs mij ook.

Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

23-06-2009 om 13:38

Volgens mij niet

Kinderen zweten al vanaf baby. Zweet ga je ruiken als het in aanraking komt met bacteriƫn en dat heeft volgens mij niet met de pubertijd te maken. Gewoon (weer) controleren op goed wassen van de oksels en evt. een milde (kinder)deo laten gebruiken. Onze jongste van 7 neemt het ook niet zo nauw met wassen als ik niet oplet en na een paar dagen merk ik dat ook aan een lichte zweetgeur.

Hillary

Hillary

24-06-2009 om 13:15

Maar toch ruiken ze pas vanaf een bepaalde leeftijd

Bij mijn zoon rook ik het precies op zijn tiende verjaardag. Heb hem vanaf toen regelmatig terug moeten sturen in de douche om beter te wassen. Echt onder zijn oksel gesnuffeld en terug gestuurd als ik nog wat rook. Daar had je toch deo voor vond hij, maar dat heb ik hem toch afgeleerd. Na het wassen moet je reukvrij zijn, dat je in de loop van de dag weer zweet kun je maskeren met deo. Maar nu hij goed wast heeft hij het eigenlijk niet meer echt nodig. Dochter besnuffel ik nu ook af en toe (is 9,5) maar nog niks opgevallen.

Puck2

Puck2

24-06-2009 om 20:43

En vanaf welke leeftijd dan, hillary

Welke leeftijd had je dan in gedachten Hillary. Bij jongste ruik je het nu al, 7,5 jaar, oudste heeft het pas een jaartje, vanaf zijn 10e. Nichtje rook je ook al vanaf een jaar of 6. Ik denk dus dat het niets met leeftijd te maken heeft.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.