Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Raffie

Raffie

10-05-2012 om 09:47

Treinbaan

Mijn zoontje wordt bijna 4 en ik wil hem voor z'n verjaardag een leuke treinbaan geven.
Maar... wat is een leuke treinbaan?

buren van ons hebben een grote set van Geotrax (Fisher Price). Dit wordt niet meer gemaakt, maar er is veel op marktplaats te vinden, maar ik twijfel, want uitbreiden op volgende verjaardagen wordt dan moeilijk. Hij speelt hier wel heel leuk mee.

Hebben jullie tips, wat is een succes, wat niet?
Ik denk dat een elektrische het leukst is.

Alvast bedankt,

Raffie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Irene

Irene

10-05-2012 om 10:30

Houten

Wat hier een enorm succes was en nog steeds is, is zo'n houten treinbaan (we hebben van alles door elkaar en dat past allemaal prima: ikea, eichhorn, volgens mij iets wat ooit van de hema kwam en nog een ander merk) en daar hebben we dan een paar locomotieven met batterijen bij. Je moet er liefst wel een beetje veel van hebben (rails) maar dan kun je eindeloos blijven bouwen. Het wordt toch elke keer weer net anders. We zijn er ooit mee begonnen toen oudste zoon een jaar of 2 was, en nu is hij 11 en als de treinbaan tevoorschijn wordt gesleept speelt hij nog steeds mee. Ook de andere kinderen (8, 5 en 3 jaar) spelen er graag mee.
Hier combineren ze het trouwens ook vaak met autootjes, kapla en blokken. En oh ja, je moet het niet heel erg vinden dat je nauwelijks nog door de kamer kunt lopen ;o)

Sunja

Sunja

10-05-2012 om 13:07

Leuk!

Een treinbaan is volgens mij altijd een goed idee, welke je ook neemt - hier is het het speelgoed waar het allermeest mee wordt gespeeld (binnen dan). Wij (2 jongens, van net 4 en bijna 2 jaar) hebben de treinbaan van Duplo, rails dus + wissels, het elektrische treintje (batterijen) met een aantal wagons en dan zijn er zo wat zaken omheen bijgekomen/-gebouwd, zoals een benzinestation, huisjes, een garage. Het leuke van Duplo is dat alle Duplo ingezet kan worden voor een rails met huisjes of een brug of seinen etc. En er is genoeg te koop om uit te breiden. Het kan gecombineerd worden met 'gewone' lego als ze ouder zijn, en het is altijd een goed kado-idee voor de oma's!
Succes met je keuze

Hout

Wij hebben ook hout en daar past heel veel op incl speecoedautootjes. Ook wordt er met duplo en lego gecombineerd, kan allemaal.
Een neefje heeft zo'n thomas take along unit en dat vond mijn zoon ook geweldig maar die rails zijn dunner en van plastic, daar passen alleen thomas treintjes op.

Maar sowieso erg leuk, de treinbaan!

Mama_Lynn

Mama_Lynn

10-05-2012 om 14:55

Hier

Duplo en hout (van de hema). zoon van 2 speelt met allebei. Dochter heeft er minder naar getaald (de houten hadden we toen nog niet). Maar zoon speelt ook meer met de autootjes en garage, het zit er dus op de een of andere manier toch een soort van in. Errug leuk dus, die trein.

Lynn

Guinevere

Guinevere

10-05-2012 om 17:39

Hout

Een houten treinbaan is ontzettend leuk, je kunt er overal onderdelen bij kopen, zelfs op de markt, in allerlei prijsklassen. Je kunt er treintjes met batterijen op laten rijden, is dat electrisch genoeg voor je? Zoon van 9 schuift hier nog steeds heel graag aan als de houten treinbaan tevoorschijn komt, dus het blijft lang leuk!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

10-05-2012 om 21:47

Duplo

Wij hebben de trein van Duplo en daar wordt van alles mee gedaan. Omdat je de duploblokken ook onder de rails kan bouwen, maakt dochter van 9 er inmiddels hele achtbanen mee. Je kan het idd ook goed combineren met lego.
We hebben ook een houten en die is ook wel leuk. Toch is duplo hier veruit favoriet. Ook bij mij, want als het eens erg vies is kan het gewoon mee in de vaatwasser.

Dendy

Raffie

Raffie

15-05-2012 om 13:30

Bedankt

bedankt voor de tips, een elektrisch treintje op houten spoorbaan had ik nog niet aan gedacht (wist niet eens dat dat kon). Waar kan je die kopen, gewoon bij de speelgoedwinkel?

Elektrisch

Ik heb een treind vd thomas-serie gekocht die op de houten rails past. Dat is van 'learning curve' maar ook wel andere merken. Bij de bijenkorf hebben ze dat sowieso maar vast ook bij andere speelgoedzaken..

Trouwens, de elektrische thomas was even leuk en ligt nu links: soms is het hoe simpeler hoe beter denk ik. Net zoals de kleine metalen autootjes favoriet zijn..

app-sent

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.