Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
liza

liza

15-12-2020 om 21:44

Uithuisplaatsing 4 jarige vanuit Woonboot, Diemen


liza

liza

27-12-2020 om 00:52

Boeket

Ik kwam de pagina van KOG tegen. De vraag is, of de eisen aan ouder realistisch zijn gesteld... In plaats van uithuisplaatsing veroorzaken zou toch veel goedkoper zijn gewoon ouders "cursus voorkomen van traumas" geven? Of ik goed deed? Ik deed mijn maximaal... dit was mijn 100%... (In bepaalde omstandigheiden, met bepaalde informatie ik had om beslissingen nemen, met bepaalde budget en bepaalde fysieke vermogens en bepaalde uitgaangspunten... ) Wat ik niet wist dat mensen die naar onze woonboot kwamen tijdens COVID-19 geven GEEN bal over dat wij net zijn in het land gekomen en CORONA en geen bal over ons en ze willen de plaats schoon en snel... en raporten wat goed "samen kloppen" en snelle zaak zonder te veel gedoe.

Dus ik deed cruciale denkfout... dat er iemand ergens is, die over ons bal geeft... (who cares, Ik had toch gekozen kind krijgen dat zou niemand probleem moeten zijn... eigen schuld, eigene ots-uhp.) Domheid was mijn schuld? Ik was so dom dat toen al zelfs bekend was dat volgende dag komt Raad van Kinderbescherming, ik had niet weggegaan! Omdat ik wist niet wat is RvKB. Of ik was so dom dat ik wist niet wat "beschikking" betekent of ik was so dom dat ik dacht dat ik krijg zomaar kind terug...

2012 had ik in en vluchtelingen kamp in Oosdorp geweest, dus ik dacht, er wonen ook wel eens in Nederland soms kinderen in onstandaarde of ebarmelijke situaties... als het maar noodsituatie is. Of ik las van Huizen nieuwsblad dat er woont eenstaande ouder met kind in een camper. https://www.nieuwsbladvoorhuizen.nl/reader/134980/107770/alleenstaande-moeder-leeft-met-dochter-in-40-jaar-oude-caravan
Ofwel, mijn uitgaangspunt was, dat als ze mijn eigene gevonden oplossing niet goed genoeg vinden, bieden ze iets beters aan. Maar dat deed ze niet. En later zei overal dat "wij bod deze vrouw hulp aan en zij wou dat niet aan nemen". Later ondekte ik van raporten dat wat zij als hulp bedoelde was een... gratis reis naar een dichtblijste gekkenhuis-opvang.

Flavia

Flavia

27-12-2020 om 00:54

Liza

Ik leef met je mee maar er moet me iets van het hart.
Haal zo snel mogelijk al je YouTube filmpjes er af. Je komt verward over en dit zal door jeugdzorg alleen maar tegen je gebruikt worden.
Op dit moment ben je zelf je vijand die jgz in de kaart speelt.
Zoek een goede advocaat, AnneJ heeft ze vast al meerdere keren genoemd en doe wat zij zeggen.
Dat zal zeker zijn dat je geen YouTube filmpjes publiceert en al helemaal geen foto's van je dochter.

Tweetalig

Je kunt verdwalen in deze situaties.

Hopelijk kun je wat voor je kind doen.

Ik heb hier gezien dat je meldde dat kinderboeken van Annie M.G. Schmidt in de taal van Estonia vertaald was.

Mijn idee is, ja ik weet dat ze niet makkelijk giften accepteren, maar dit is een symbolische daad, geef je dochter Een boekje EN als het kan een DVD/CD met kinderliedjes van Annie M.G. Schmidt in een dubbele oplage: Nederlands en in de taal die jij spreekt met je kind.

Schrijf er een KORT briefje bij dat het belangrijk is dat jou kind haar taal blijft horen, de taal van haar moeder. Noem daarin liedjes en leesboek met het verzoek dat dagelijks met je dochter door te nemen. Laat haar de muziek horen en zelf Estonian lezen, dat hoeven de pleegouders niet te doen, er zijn genoeg plaatjes en een slim kind ziet er al snel wat in. Doe dit het liefste via je advocaat en aangetekend.

Dat laat de rechter zien dat jij hierover hebt nagedacht. En met een beetje mazzel maakt er iemand in de keten een domme opmerking over Nederlands leren en dan weet de rechter hopelijk hoe het werkelijk zit bij meertaligheid. Dat bestaat namelijk naast elkaar.

Maar nogmaals biedt het niet aan in een storm van woorden maar to the point. Laat iemand je daarbij helpen.

Mijntje

Mijntje

27-12-2020 om 12:12

goede vriendin

Ik hoop nog steeds echt dat je een goede vriendin hebt die je bijstaat. Eentje die zegt: Liza, doe dat nou niet, aankomen met een kerstboom. Ik snap je goede bedoelingen, ik kan er ook de humor van inzien, maar nu is dit niet zo handig. Geef iets kleins, wat je dochtertje mee kan nemen en aan jou doet denken, een knuffel of een leuk boekje.
En doe dat nou niet, die mensen fotograferen. Dat mag niet zomaar. Teken van je af. Ik heb gezien dat je dat geweldig goed kan. Zet niet je hele sores op YouTube. Dat ziet de jeugdzorg ook. Maak hier een boek van.
Iemand die met je kan sparren, iemand die je advies geeft wat je beter niet kan zeggen of wel. En van wie je dat durft aan te nemen, die je vertrouwt. Heb je zo iemand?

liza

liza

27-12-2020 om 13:02

kindafpak is een maatregel

Kindafpak is een maatregel, als kind is afgenomen hoef gemeente geen woonruimte-oplossing meer aanbieden en de hele budget in relatie met kind wordt van gemeente direct aan zorcorcern De B. overgegeven en happy end... Dat werkt goed tijdens het crisis.

liza

liza

27-12-2020 om 13:35

beoordeling van pleegzorg Spirit! was:

Segment C, Profiel 5, Duurzaam zwaar (Betekent of ik of kind met licht verstandelijke beperking.) Op een vraag, wie beoordeelde ontwikkelingachterstand, was aantwoord, een pleegmoeder.

Mijntje

Mijntje

27-12-2020 om 13:59

goede wil

Een ontwikkelingsachterstand wordt nooit door een pleegmoeder of moeder beoordeeld, maar door onderzoek van een psycholoog. Ik denk dat je dat verkeerd hebt begrepen.

Heb je intussen andere woonruimte gevonden? Je kan ook je goede wil laten zien door via je huisarts hulp te vragen bij een psycholoog voor jezelf.
Ik kan me niet voorstellen dat ze dit de gekkendokter noemen, zoals jij zelf schrijft.
Het lijkt mij een goed idee om voor jezelf hulp te krijgen. Het is nogal wat, dit.
Probeer je boosheid en wanhoop van je af te tekenen en met vrienden te praten, maar probeer je welwillend op te stellen als je met de instanties praat.
Met boos zijn alleen bereik je niks.

Gooi ook dat YouTube kanaal eraf (nogmaals, iedereen roept dat hier, dat dit niet in jouw voordeel werkt)

liza

liza

27-12-2020 om 14:40

ondekking-https://www.zorgomregioamsterdam.nl/jeugdhulp/spic/

Like always, a part of a day I spend on working on our dossier. Today I discovered, that at first days of child placed in foster care, fostercare company Spirit! (Now Levvel- De Bascule) worker X gave my child evaluation SPIC-segment C, profiel5. I discovered, it is NOT correct! Wat this SPIC-segment C, profiel5 it means? There are 3 possible levels to evaluate, either childs health conditions are involving "some help", "medium help" or "very heavvy case where child was in so terrible condition that she needed 24 hour help and is going to need it in longer period of time- minimum 12- 18 months... and she will NEVER EVER RECOVER COMPLETELY!!!! So I discovered, this worker X from that foster care company evaluated my child as that "most hard case: Duurzaam zwaar (means, it is THE HARDEST CASE FROM ALL 3!!!!)

https://www.zorgomregioamsterdam.nl/jeugdhulp/spic/ "(4) Duurzaam zwaar: zelfde kern als bij duurzaam licht, maar zwaardere problematiek, veel en vaak hulp nodig, soms zelfs de hele dag. Met als resultaat: stabiliseren. Beter worden of herstellen is vaak geen optie." There is a slight problem.... I always wondered, why they forbid me to share videos of my child. Now I get suspicion that it happens because then it would come out, that she can not be possible C-duurzaam zwaar case! WHY IT IS SO DIFFICULT FOR PARENT TO DISCOVER THAT EVALUATION LABELING? Because it is hidden! The only place, it is visible for parent is, when parent asks to see a foster care dossier... and there, inbetween all those descriptions of visiting hours is one paper, where in end of the paper is small short labelling. It does not stand in "Pleegzorg raport Plan van Aanpak" and it does not appear in court-sent papers. It is a page of evaluation, between foster care company and... municipality!!! Means... the parent even has no right to know that information. It is only visible for municipality who pays for foster care company!!!!

Maja

Maja

27-12-2020 om 17:16

Duurzaam zwaar?

Ik geloof dit gewoon allemaal niet wat je verteld. Ook niet over de inrichting van ruimtes en wat er is ingevuld. Ik hoop maar dat dat alleen door het taalprobleem komt. Je doet niet wat al al heel veel mensen je hier adviseren (youtube offline halen). Omdat je dit simpele advies niet opvolgt en wel met kerstbomen aankomt en foto's maakt van hulpverleners betekent namelijk dat je waarschijnlijk echt niet in staat bent om je kind op te voeden of minstens te laten lijken dat je dat kunt. Echt niet dat ze zomaar een kind afpakken in Nederland. Zoek hulp en luister naar die persoon.

Misverstanden

De misverstanden zijn absoluut zichtbaar. Maar dat wil niet zeggen dat iemand het eigen kind niet kan opvoeden.

Het wil alleen maar zeggen dat er verschillen in opvatting zijn over opvoeden en dat Liza probeert te begrijpen waarom men overgaat tot het afnemen van een kind.

Zo'n conclusie alleen al: "Omdat je dit simpele advies niet opvolgt en wel met kerstbomen aankomt en foto's maakt van hulpverleners betekent namelijk dat je waarschijnlijk echt niet in staat bent om je kind op te voeden of minstens te laten lijken dat je dat kunt. Echt niet dat ze zomaar een kind afpakken in Nederland. "

Er worden helaas wel 'zomaar' uit onbegrip, communicatieproblemen, verschil van mening, organisatiebelangen, financiële motivatie, kinderen afgepakt.

Alsof je aan de buitenkant/de presentatie van iemand in deze stress kunt zien dat het niet gaat lukken om een kind op te voeden.

Ouders zijn niet perfect maar dat kan geen reden zijn om een kind af te pakken. De risico's na 'afpakken' zijn groter dan dat dit kind bij Liza blijft.

Wat is hier het risico? Ja, Liza moet van alles beredeneren maar ze is wel in staat om een inkomen te verdienen en dagelijks creatief met haar kind bezig te zijn. Ja, die woonboot is geen toonbeeld van 'zekerheid' maar je moet ergens wonen.

Ja de kinderbescherming kijkt vooral naar de buitenkant en daar is Liza niet heel erg sterk in. Je anders voordoen dan je bent is niet haar sterkste kant.

Je kunt beter een slang zijn en iedereen voor de gek houden met compliance en een big smile. Maar echt, zelfs dan maak je weinig kans bij dit soort instanties.

Dus nee, Liza doet wat ze kan maar ze is hier vrij kansloos hoe dan ook.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

27-12-2020 om 17:56

Annej

Wat vindt jij de minimale vereisten voor het (zelf) kunnen opvoeden van je kind? Ik krijg het idee dat jij alles goed vindt, als de ouder de beste bedoelingen heeft en het kind niet moedwillig kwaad doet. Wat als een ouder bijvoorbeeld dakloos is, en in schuurtjes slaapt?
Ik heb niet alle filmpjes gekeken, maar die ene die ik zag gaf me geen heel veilig gevoel, en dan een woonsituatie op een half vergane boot...

Mijntje

Mijntje

27-12-2020 om 17:57

die video's

" I always wondered, why they forbid me to share videos of my child. Now I get suspicion that it happens because then it would come out, that she can not be possible C-duurzaam zwaar case! "

Nee, die 80 video's die je post op you tube, met al je betogen, laten een beeld zien van een labiele vrouw. En ik snap dat je totaal wanhopig bent, maar zet die niet op beeld. Praat hierover. Of schrijf hier van je af, ook prima.
Die video's zien jeugdzorg ook. Snel weghalen dus. Hiermee krijg je niet je gelijk.

MInimumstandaard Phryne?

Voor minimumstandaarden moet je bij andere jeugdzorgtypes zijn de GIRFEC adepten en zo. Schijnt in Tilburg nogal om zich heen te grijpen maar ook achter de coulissen bij meer instellingen voor jeugdgezondheidszorg.

Dat werkt niet integendeel, het haalt de autonomie weg bij de ouders die het meest gemotiveerd en in staat zijn om hun eigen kinderen op te voeden en legt die bij surrogaten als (therapeutische) pleeggezinnen en jeugdzorginstellingen waarvan we inmiddels wel weten wat daar de traumatische ervaringen en de resultaten voor jongeren 'gemiddeld' zijn, toch?

Nee, het gaat hier om dat je gezinnen bijstaat en helpt, Lisa zou geholpen zijn met een goed gesprek over haar mogelijkheden, of onmogelijkheden, om aan goede woonruimte te komen. In kan op afstand ook niet zien hoe ongeschikt zo'n boot is en ja, er zijn kinderen groot geworden op boten omringd door water, nog steeds.

Je neemt pas een kind af als er sprake is van ernstiger zaken als (sexueel) misbruik, geweld, aantoonbaar gebrek aan verzorging als eten, drinken en kleden. En dan nog, kijk je eerst of er hulp mogelijk is waardoor het gezin in tact blijft.

Dat wordt hier niet gedaan. Liza wordt 'vreemd' gevonden en dan is alles geoorloofd. Zeker als je 'kindermishandeling' roept. Dan ben je snel klaar.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

27-12-2020 om 18:13

Annej

Ik heb van dichtbij een gezin gezien waar inderdaad alles uit de kast werd getrokken om een zwak gezin te ondersteunen. De ouders vonden het vervolgens zo goed gaan (met elke dag hulp van oma, en twee keer per week een professional), dat ze nog een kind besloten te krijgen. Die kinderen wonen nog steeds bij hun ouders, dus je mag ver gaan in je onvermogen.
Zover ik heb kunnen volgen heeft Liza alle mogelijke hulp afgewezen. Dat is niet handig. Als je negatief in hun zicht komt, moet je braaf door het hoepeltje springen en hopen op betere tijden. De meeste jeugdzorgmedewerkers hebben gewoon het beste met ouders en kinderen voor.

Liever

'Liza doet wat ze kan maar ze is hier vrij kansloos hoe dan ook.'Liever dan iemand definitief de put in praten zou ik toch kijken naar wat er mogelijk is om het leven van ieder te verbeteren. Ik denk dat de meeste adviezen aan Liza daarop zijn gebaseerd.
Er zijn ook dingen waarvan je op voorhand al weet dat het geen verbetering zal zijn, bijvoorbeeld de video's op internet, etc.
Moeder worden is niet zo moeilijk, je hoeft er niet eens voor bij bewustzijn te zijn. een kind opvoeden vraagt wel iets meer. Het kan zijn dat een kind schade oploopt door de opvoeding. Sterker nog, heel wat volwassenen zoeken op een geven moment hulp door wat ze ervaren hebben als beschadigend tijdens hun opvoeding.
Als ouder mag je daarom best beseffen, dat je niet altijd goed weet of je het goed doet. Dan ga je lezen, praten met andere mensen, vragen stellen op een forum. En je overweegt de adviezen.
Ik zie in het verhaal van Liza veel zorgelijke aspecten. Helaas. En weinig mogelijkheden voor adviezen en ondersteuning van anderen, omdat ze die niet accepteert. Dan wordt een zorgelijke situatie ernstig voor het kind.
Ik snap nog niet zo goed hoe het komt dat het kind bij de William Schrikkergroep terecht is gekomen. En helaas, de situatie in een pleeggezin is zeker niet ideaal, soms zelfs nog dramatischer. Het enige positieve is, dat daar officieel (!, helaas vaak niet in de praktijk) toezicht op is.

Tsjor

Even hypothetisch Tsjor

Liza doet veel moeite om 'logisch' aan de hand van haar bekende informatie, verhalen en ervaringen, in een vakje te krijgen wat haar nu overkomt.
Om daar door logische deductie te kunnen bepalen wat dat is, nog voor dat dat betekent dat je dan een strategie kunt bedenken en je gedrag kunt aanpassen.
Dat zijn weer hele andere dingen.

De kans is niet onmogelijk dat ze tot deze manier van logisch redeneren is gekomen omdat de meeste mensen in haar omgeving haar geen goed antwoord op haar vragen gaven laat staan konden geven.

Haar manier van leven is daarvoor voor veel mensen net iets te uitzonderlijk en staat een eenvoudiger communicatie in de weg.

Wil je dan dat de 'middenmoot' prevaleert en dat communicatie aan standaarden voldoet waar 'men' vanzelfsprekend mee kan omgaan dan kom je uit op de huidige kortzichtige strategie van de gemiddelde jeugdbeschermer in diens door de popipolitiek gedreven organisaties.

Je kunt daarmee een kind als de dochter van Liza ernstig tekort doen. Mogelijk functioneert en lost problemen op, op een vergelijkbare wijze als Liza.

Dat kan verklaren dat men haar dochter onterecht aanziet voor 'gehandicapt' of 'achterstand in de ontwikkeling' of 'verwaarloost'.

Dit doet me ook denken aan dat andere geval, het gezin dat nu naar Polen is.

Geen hulp maar onbegrip en dwang.

Zonnehoed

Zonnehoed

27-12-2020 om 18:29

Triest

De hele situatie is natuurlijk erg triest, maar het feit dat Liza nogal in de war is en niet in staat is tot tweezijdige communicatie (althans op dit forum) of het opvolgen van goede adviezen, pleit niet voor haar. Geen idee of haar kind beter af is bij haar, maar zo’n warrige moeder die haar onbegrijpelijke verhaal maar blijft spuien lijkt me ook niet perse een veilige thuissituatie.

Criterium Zonnehoed

Op grond van de observatie, zeker nu, dat Liza warrig overkomt met een 'onbegrijpelijk' verhaal, ik begrijp het heel erg goed eigenlijk, maar toch, maar blijft spuien.

Is dat een criterium om een kind te scheiden van de moeder?

Dat gaat alleen maar nog beter worden. Je wordt een behoorlijk warhoofd van dit soort aangelegenheden en gaat toch wat 'anders' communiceren, kan ik je vertellen.

Waar Liza mogelijk toch al wat breedsprakig en 'warrig' overkwam is het hek nu helemaal van de dam.

Dat is onze eigen kortzichtigheid en geen grond om een kind af te pakken. Maar helaas is dat wel de realiteit.

Vicky

Vicky

27-12-2020 om 18:35

AnneJ

'Liza doet veel moeite om 'logisch' aan de hand van haar bekende informatie, verhalen en ervaringen, in een vakje te krijgen wat haar nu overkomt.'

Zo veel moeite dat ze zelfs beweert dat weeshuizen in het Oostblok zo'n warme en prettige omgeving zijn voor kinderen. Volslagen idioot, het stikt van de schrijnende gevallen in landen als Roemenie, Polen, Bulgarije, Rusland en Hongarije.

Ja, Pryne

Het komt voor dat een gezin geholpen wordt en daar ook gebruik van maakt. Terwijl jij juist helpt om erger te voorkomen.

Ik heb wel het idee dat je het over een ander gezin hebt met andere beperkingen. En daar heb ik dan verder ook geen beeld of oordeel over.

Ik begrijp dat hulp ook eindig is en dat je daar ook rekening mee moet houden.

Maar hier, bij Liza, is nog niet een syllabe aan hulp geweest waar ze van kon profiteren. Behalve de hulp van haar ouders en haar zelfhulp.

Wat heeft ze eraan om naar de huisarts te gaan voor 'hulp' voor zichzelf? Waar zou dat uit moeten bestaan?

Ze wil haar dochter terug! Al het andere is op dit moment lariekoek. Met stress en in een onveilige situatie kun je niet leren. Nou, nauwelijks dan.

Hield iemand maar rustig en kalm een goed gesprek met Liza over haar opties en inderdaad, wat zij zelf ook zegt, biedt jezelf aan met waarschuwingen: als je niet doet wat wij zeggen dan pakken we je kind af.

Maar nee, het zijn slangen. Ze komen niet om te helpen maar om een kind uit een gepercipieerde 'onveilige' situatie te 'redden'.

Wat moet de dochter van Liza daar nu aan ervaren? Ja, hechtingsproblemen krijgen, en meer. Wat hebben beiden hieraan behalve trauma?

In staat zijn

'het haalt de autonomie weg bij de ouders die het meest gemotiveerd en in staat zijn om hun eigen kinderen op te voeden...'
Een OTS is inderdaad een ingreep in de autonomie van ouders. Dat is zo.
Motivatie alleen is helaas niet voldoende. En het is ook niet voorbehouden aan Liza. Ook de vader was gemotiveerd, maar hij kreeg geen kans.
Je moet ook 'in staat zijn om'. Als je dat niet bent kun je hulp vragen, of advies. Maar er kan ook een moment komen waarop jij (als enige) denkt dat je wel in staat bent om je kind op te voeden, terwijl er veel aanwijzingen zijn dat je dat in feite niet bent.
Het spijt me, maar Liza maakt een zeer verwarde indruk. Ik had indertijd gehoopt dat ze in Estland de ideale omgeving zou vinden om haar kind op te laten groeien zoals zij dacht dat het zou moeten. Maar ze heeft Estland weer verlaten.

Tsjor

Vorige draadje

'Hield iemand maar rustig en kalm een goed gesprek met Liza over haar opties en inderdaad, wat zij zelf ook zegt, biedt jezelf aan met waarschuwingen: als je niet doet wat wij zeggen dan pakken we je kind af.'
Volgens mij hebben we daar in het vorige draadje heel veel aandacht aan besteed.

Tsjor

Daar ligt de ernst

'Wat moet de dochter van Liza daar nu aan ervaren? Ja, hechtingsproblemen krijgen, en meer.'
Een UHP kan ernstige problemen met zich meebrengen. Maar de scheiding met vader, naar Estland gaan, en weer terug, naar school gaan en weer weg van school etc., dat kan ook hechtingsproblemen veroorzaken.
Het ernstige van opvoeding is, dat een kind geen sociaal experiment kan zijn, je kunt niet even iets uitproberen om later te kijken wat de uitkomsten zijn. Je weet niet hoe het met het kind zou zijn gegaan als haar dochter bij Lisa was gebleven en ook niet hoe het gaat als ze opgroeit in een pleeggezin. Daarom is het ook zo'n ernstige kwestie, die je niet kunt oplossen met uitsluitend een beroep op de autonomie van de moeder.

Tsjor

Huisarts

'Maar hier, bij Liza, is nog niet een syllabe aan hulp geweest waar ze van kon profiteren. Behalve de hulp van haar ouders en haar zelfhulp.

Wat heeft ze eraan om naar de huisarts te gaan voor 'hulp' voor zichzelf? Waar zou dat uit moeten bestaan?'
In twee alinea's doe je twee dingen: zeggen dat ze geen hulp heeft gekregen en zeggen dat zelfs een begin van hulp zoeken (de huisarts) niets zal uithalen.
Je zet een dubbele val voor haar open.

Bij de huisarts kun je terecht voor veel problemen, zeker als je niet de goede weg weet. Bijvoorbeeld: je stress en angst, daar moet je mee om kunnen gaan. Stellen dat het over zal zijn als haar dochter terug is, dat is niet erg behulpzaam. Een goede woning vinden, dat lukt niet door in een slechte woonboot te gaan zitten, dan komt de gemeente niet langs met een woning (zoals Liza dacht). Daar zijn andere wegen voor.

Tsjor

Maja

Maja

27-12-2020 om 19:16

Tuurlijk

-Dat wordt hier niet gedaan. Liza wordt 'vreemd' gevonden en dan is alles geoorloofd. -

Tuurlijk want jij leest alles zoals het is en jij gelooft dat het precies zo gebeurd is inclusief de vergelijkingen met het oostblok. Dat ze het kind hebben weggehaald alleen op basis van de woonsituatie of het gif in het verleden. Ze halen kinderen weg op basis van misverstanden. Nee. Dat gaat jou noch Liza helpen.

Waar is nu de vader in dit verhaal?

Naiviteit Vicky

Klinkt naief inderdaad. Ze gelooft in de praatjes van de instellingen. Daar is Polen niet uniek in en Liza ook niet. Wij geloven ook in de praatjes van de instellingen.

Dat ze ouders zo goed helpen en een kind niet zomaar uithuisplaatsen en dat autisme niet meer de schuld is van de ouders.

Allemaal buitenkant, propaganda.

Als ze nou deden wat ze zeiden. Maar hoe moet je anders weten hoe het in elkaar steekt? Moet je dan bij iedereen argwanend zijn? Blijkbaar wel.

Dat moet Liza nog even onder de knie krijgen. Meer mensen, want er zijn meer mensen die de jeugdbescherming en de kindermishandelingslobby op de blauwe ogen geloven. Zolang ze er zelf maar geen last van hebben en het is een motief om anderen buiten te sluiten.

De vader Maja

Lees #37
#40
#48
#57

Appels en peren Tsjor

"Een UHP kan ernstige problemen met zich meebrengen. Maar de scheiding met vader, naar Estland gaan, en weer terug, naar school gaan en weer weg van school etc., dat kan ook hechtingsproblemen veroorzaken."

Kijk, zo kom je er wel als je zaken met elkaar vergelijkt die onvergelijkbaar zijn.

Vergelijk een UHP, politie/jeugdzorg kind uit haar totale wereld weghalen, geen mense meer die ze kent, vergelijk dat eens met een kind bij moeder die met haar meeleeft waar ze ook is.

Echt, dat kun je niet vergelijken.

Schipperskinderen worden ook groot. Mijn ouders zijn vroeger ook nogal eens verhuisd voor de carriere van mijn vader. En mijn moeder is ook wel eens bijna een jaar alleen met ons geweest omdat mijn vader alleen de weekenden thuis kwam.

We dreigden zelfs een keer te emigreren. God verhoede!

Haar moeder is haar baken niet de RvdK.

Maar goed, zo lees je dat in die rapporten ook, iemand zou dat eens bij elk dossier onmogelijk moeten maken. Politiek correct klinkende veronderstellingen over niet wetenschappelijk bewezen correlaties die niet bewezen mogelijk in de toekomst ooit, maar wel dreigend NU schadelijk (kunnen) zijn voor dit kind.
Weg bij de ouder! Kind gered.

Piep

Piep

27-12-2020 om 19:58

Nou ja

AnneJ ik snap best dat jij een tunnelvisie hebt op dit onderwerp maar heb je de filmpjes gekeken? Heb je gezien hoe de 'woonboot' eruit ziet? Hij is open, met een soort zeil ervoor. Er is geen stromend water, geen verwarming. Er is geen enkele beveiliging voor het kind om niet in het water te vallen. Geen manier om warm te blijven in de herfst en de winter.

Heel fijn dat het kind bij mama moet zijn. Maar die is ernstig in de war en het kind bevindt zich in een onveilige situatie. Maar ze kan wel fijn knutselen, hoezee!

Liza moet hulp zoeken voor zichzelf. Psychisch en praktisch. En het is vooral ook erg jammer dat ze haar kind heeft vervreemd van de vader. Anders was een pleeggezin helemaal niet nodig geweest en had ze bij bij pappa kunnen wonen. Hopelijk werken ze daar naartoe.

Assumptie Piep

MIsschien heb ik doppen in mijn ogen of nog niet genoeg video's gezien maar ik kan niet ontdekken dat er een kaal bootje met een zeil is. En de vorige observatie ook niet dat je in het water moet stappen om er te komen. Misschien is het wel warm en droog en dicht en is er wel een kachel. Dat kan ik niet afleiden uit de video's.

Die vader is nou al vaker voorbij gekomen. De RvdK doet niet aan familie. Ze zijn bang dat een kind dan toch weer meegenomen wordt door de ouder.

Het kind van LIza heeft niet alleen een vader, waarvan onduidelijk is wat hij nu bijdraagt behalve dat Liza in het algemeen denkt dat vaders die afgehaakt zijn aan de kant van de kinderbescherming terechtkomen, wat best wel eens waar zou kunnen zijn, in algemene zin. Bij een aantal ouders. Vechtscheidingen zijn er berucht om.

Ze heeft bovendien een opa en oma in Nederland en ook een opa en oma in Estland. Drie keer raden of wij verwachten dat het kind van Liza daar terecht zal komen?

Laat staan bij de vader. Nee, het moet naar een zware instelling want het heeft zware achterstanden, ontwikkelingsproblemen en dergelijke. Wat men mogelijk richting de gemeente, de subsidiegever, wat aangedikt heeft vanwege de financiering. Jaja, zo werkt het nou eenmaal en geef ze eens ongelijk.

Te krap afgesteld en je krijgt niets want de centen zijn op. Denk niet dat het om het kind gaat.

Dus men is van plan om dit kind bij de moeder weg te houden en verder in een instelling of 'therapeutisch' pleeggezin groot te brengen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.