Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
liza

liza

15-12-2020 om 21:44

Uithuisplaatsing 4 jarige vanuit Woonboot, Diemen


Hoop

'Dus ach, de hoop voor LIza wordt afgepakt door het systematische onrecht dat de beschermingsindustrie is, niet door jou en niet door mij.'

Je praat Liza in elk geval aan, dat er geen andere hoop is dan dat ze de rechter weet te overtuigen. Wat velen met mij aangeven is, dat haar argumenten niet succesvol zullen zijn bij de rechter. Dat er meer moet gebeuren. Dat laatste bestrijd jij steeds. Daarom ben jij een van de factoren die voor haar geen hoop gaat bieden.

Ik verwacht niet dat de dochter van Lisa snel terugkomt en helaas, dat is zuur, hoe langer het duurt, des te minder bereidheid zal er zijn om het kind terug te laten gaan naar Moeder.

Wel denk ik dat als Liza keihard gaat werken aan haar eigen situatie, zowel psychisch als financieel als wat wonen betreft als wat contactvermogen betreft, dat dan mogelijkheden als uitbreiding van de omgang, gelijkwaardige gesprekspartner worden, mee kunnen spreken over belangrijke keuzes (al heb je niet het alleenrecht om te beslissen) in het verschiet liggen.

Haar eigen keuzes uit het verleden hebben helaas geleid tot dit punt. Het zal veel vragen om daar iets aan te veranderen. Maar de enige hoop die je ergens uit kunt putten is, dat ze jezelf zorgt dat je de fouten uit het verleden herstelt.

Tsjor

Triva

Triva

01-01-2021 om 15:54

annej

Eigenlijk zou jij maar 1 advies moeten geven aan Liza: vraag wat ze moet doen om haar kind terug te krijgen.

Verder helemaal niks, wat jij doet maakt haar kansen alleen maar kleiner.

"En dat wordt moeilijk omdat ze eigenzinnig is en niet gemiddeld en te intelligent om niet door de bullshit heen te prikken."

Of te dom om te begrijpen dat ze het helemaal verkeerd aanpakt of teveel into de 'conspiracy' om te zien waar het echt om draait en wat er nu precies aan de hand is en ook daar help jij haar niet mee omdat je haar overal gelijk in geeft. Je bent er niet bij dus het zou verstandig zijn om dat niet te doen. Nee ik geloof er niet in dat haar dochter zomaar is weggehaald om niks, ik geloof er in dat er veel meer speelt dan wat Liza allemaal zegt en omdat het haar niet helpt verwijs ik terug naar mijn eerste zin bovenaan. Wat jij zegt helpt ook niks en over hoe lang geleden heb jij het nu met al je ervaringen? Misschien eens een beetje los laten en eens wat ruimer kijken naar het probleem.

Strategie Triva

De strategie van Liza is anders. Ze zet filmpjes op youtube waarin ze de argumenten van de jeugdbescherming en de gezinsvoogd en dat soort mensen weerlegt en uitdaagt. Hopelijk leest haar advocaat dat ook en zet het om in concrete neutrale eenvoudige taal.

Want als je dat volgt dan zie je het patroon. 'Bescherming' haalt alles uit de kast om haar onderuit te halen. Liza probeert de logica te begrijpen en heeft tegenargumenten die echt hout snijden.

De rest is je eigen subjectieve mening en zo doen die 'beschermers' dat ook.

En je zou toch wensen dat er een vorm van bescherming van het gezin is in juridische zin maar ook wat feiten aangaat.

Ik respecteer hier liever hoe LIza het zelf aanpakt want ik geloof gewoon niet dat je door compliance hier vanaf komt. Daar leent het protocol zich niet voor en Liza al helemaal niet.

Vicky

Vicky

01-01-2021 om 16:33

AnneJ

'De strategie van Liza is anders.'

De strategie van Lisa werkt niet.

Nog een keer Vicky

Niets helpt. Toeval, de gunfactor, mensen die jou wel zien en begrijpen op cruciale plaatsen.

Goed voor jezelf zorgen.

Een goede advocaat.

En dat is zelfs geen garantie.

Met zo'n vriend

AnneJ, met zo'n vriend heb je geen vijand nodig: niets helpt.

'En je zou toch wensen dat er een vorm van bescherming van het gezin is in juridische zin maar ook wat feiten aangaat.' Je bedoelt hier uitsluitend de Moeder, bescherming van de Moeder.

Ondertussen prijs je haar het graf in, dat is wat iedereen je probeert te zeggen.

Tsjor

Mijntje

Mijntje

01-01-2021 om 17:04

wijs worden

En tussen deze metadiscussies moet Liza er nog wijs uit worden?
Het is wel goed om te weten voor buitenstaanders van dit forum dat iemand als Annej bijvoorbeeld zo'n beetje vrijwel iedereen diagnosticeert als zijnde autist en een haat-liefdeverhouding heeft met jeugdzorg (meer haat) - door slechte ervaringen en daarop een sombere blik heeft. Geeft niks hoor, Annej, ik heb een soort epilepsie-afwijking door iedereen naar een neuroloog te sturen en zo heeft iedereen z'n stokpaardje

Liza, lees met iemand die goed Nederlands kan dit draadje door voor de tips die je kan gebruiken. Die zitten er zeker tussen.

Flauw

Ik heb geen moedercomplex ik heb wel een opvatting over een dysfunctioneel systeem om 'kinderen' te beschermen dat veel onnodig leed veroorzaakt bij gezinnen waar dat niet nodig is. Gewoon omdat het kan en er in elk gezin wel wat op te merken valt.

Vooral als je 'gemiddeld' bent.

niet gemiddeld

dus

Triva

Triva

01-01-2021 om 17:16

Annej

Draai het eens om, wat zou jouw advies zijn als jou duidelijk werd dat het kind terecht is weggehaald bij de moeder? Serieus?

Met welk argument Triva?

Welk argument vind je legitiem om Liza van haar kind te scheiden zoals dat nu aan de orde is?

Niet alleen moet je argument ijzersterk zijn maar het alternatief zorgt ook dat kinderen risico lopen, meer risico dan in hun eigen gezin.

Hoe denk je dat de dochter van Liza zich nu voelt? Blij dat ze van haar moeder af is? Blij dat ze nu in een ander gezin meedraait? Blij dat ze haar moeder om de 2 weken een uurtje ziet?

Liza werkt wel mee. Ze heeft haar dochter gesust om met de twee 'tantes' van de kinderbescherming mee te gaan. Samen koffertje gepakt en uitgezwaaid. Met de dood in haar hart.

Welk argument legitimeert een scheiding?

Er is geen sprake van ernstige verslaving of verstandelijke beperking of huiselijk geweld waar een kind verwaarloost, mishandeld en misbruikt word.

Dus ja, wat moet ik dan vinden?

Triva

Triva

01-01-2021 om 17:23

moeilijk he

Ga er nu eens vanuit dat Liza niet de hele waarheid heeft verteld en er wel een legitieme reden is voor de uithuisplaatsing (ja is vast heel moeilijk voor je, maar stel dat). Wat zou DAN je advies zijn nu naar Liza?

Pure speculatie Triva

Daar hoort een legitiem argument bij.

En als dat aan de orde is zou je je kunnen voorstellen dat het ook voor Liza zelf beter te accepteren zou zijn.

Marinade

Marinade

01-01-2021 om 17:51

Oh my

Niet te geloven dit. Voor AnneJ haal ik haar eigen advies aan, dat mij oprecht heeft geholpen toen ik jaren terug alweer de problemen met mijn iadh-kind het hoofd moest bieden. Hier komt ie: hou het klein en overzichtelijk.

Ja dus

Dus haal je er niet allerlei speculaties bij.
Dat Liza zich uit in een woordenbrij is niet handig maar er zit wel een zekere logica in.

En dan kun je haar blijven adviseren om toch haar mond eens te houden, maar ik zie wat ze hiermee beoogt en pak je haar dat af dan ondermijn je haar zelfvertrouwen.

Ja, het is onhandig, maar er zit ook wat in. Hopelijk maakt het ook voor anderen duidelijk dat ze dan wel bijzonder is maar dat wil niet zeggen dat je haar dan van haar kind moet ontdoen.

En uiteindelijk kun je haar alleen adviseren. Mensen gaan er zelf over wat er van oppakken. Daar ga je niet over.

En daar wil je mensen ook niet op 'afrekenen'. Je gaat op je doel af. In alle redelijkheid.

Hou het klein en overzichtelijk

Dat advies heeft AnneJ natuurlijk niet ooit gegeven om een moeder van wie het kind is afgenomen mee om de oren te slaan, zo van tja Liza, niet zo zeuren nu, had je het maar klein en overzichtelijk gehouden. Als je bedoelt dat dit nu dan wel het advies aan Liza zou moeten zijn, als je merkt dat dat niet helpt, kun je toch beter andere manieren bedenken om advies te geven. De situatie is er te ernstig voor om te zeggen, zoek het dan maar uit. En wie dat wel wil zeggen, kan toch ook gewoon niks zeggen.

Vicky

Vicky

01-01-2021 om 20:01

Thera

'De situatie is er te ernstig voor om te zeggen, zoek het dan maar uit. En wie dat wel wil zeggen, kan toch ook gewoon niks zeggen.'

Niemand zegt 'zoek het maar uit'.

Triva

Triva

01-01-2021 om 21:23

Bijzonder

Als je niet eens in staat bent om adviezen te geven over wat te doen als er echt een goede reden was voor uhp zit er echt iets fout in jouw hoofd.
Hoe krijgt Liza ooit haar kind terug dan? Door te blijven proberen aan te tonen dat de uhp onrechtmatig is? Door te blijven roepen dat iedereen haar verkeerd begrepen heeft zonder dat je zeker weet of dat zo is brengt het kind niet dichter bij de moeder. Zelfs al is het zo....

Vicky

"Niemand zegt 'zoek het maar uit'. "

Maar wel: als het Liza niet lukt om het klein en overzichtelijk te houden, dan snappen wij wel dat zij als verdacht wordt gezien en dan is het ook eigenlijk toch wel haar eigen schuld. Zo ongeveer wordt dit wel gesuggereerd toch?

Vicky

Vicky

01-01-2021 om 21:41

Nee Thera

'Maar wel: als het Liza niet lukt om het klein en overzichtelijk te houden, dan snappen wij wel dat zij als verdacht wordt gezien en dan is het ook eigenlijk toch wel haar eigen schuld. Zo ongeveer wordt dit wel gesuggereerd toch?'

Nee. Dat advies is deels voor AnneJ bedoeld, die de neiging heeft om alles uit te vergroten. En deels voor Liza, maar niet in de zin dat het haar eigen schuld is. Wat wél Liza's eigen schuld is, is dat ze niets doet met de adviezen die ze krijgt. Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg. Dáár is Liza natuurlijk wel zelf bij.

Verplaatsen

Het lijkt toch lastig om je te verplaatsen in iemand die opgepikt is door de jeugdbescherming.

Het is moeilijk om dan vanuit haar perspectief te kijken en naast haar te staan en te kijken of je ziet wat zij ziet.

Het is veel makkelijker om bij een aantoonbaar probleem, waar wat hulp heel goed was uitgekomen, maar beschuldiging een feit werd, dat verder te onderbouwen. Men wist het wel. Niet alle mensen die wat bijzonder zijn raken hun kinderen kwijt enzovoort.

Alles om te voorkomen dat je ziet hoe verontrustend de zaak is. Nee, het is begrijpelijk. Helaas.

Isella

Isella

01-01-2021 om 21:57

Tunnelvisie

AnneJ, tunnelvisie omdat jij zegt dat het kind autisme heeft en zelfs gaat betogen dat wij dat niet kunnen zien, maar dat jij dat wel tussen de regels kan zien.
En dat ieder draadje weer. Als ik zou vragen waarom mijn kat zus-en-zo gedrag vertoont, zou jij ook nog zeggen dat de kat autistisch is. Jij kent Liza niet, je leest alleen haar stukjes en kijkt haar filmpjes en gaat dan op de stoel van de psychiater of psycholoog zitten en een diagnose stellen bij een kind dat je nog nooit gezien hebt. Vind ik een zeer kwalijke zaak.

Niet Isella

Als er vragen zijn dan lijkt me het onderzoeken van die vragen een mogelijkheid. En het is een mogelijke reden voor gebruikelijke misverstanden.
Die je hier kunt zien.
Er zijn vast meer mensen die dat kunnen zien.
Het verontrustende zit hier in dat de vragen en misverstanden leiden tot dit drama. Moeder en kind gescheiden.

Kun je mij van tunnelvisie beschuldigen echter er is een reden dat we zoveel kinderen hebben die UHP zijn. Dit dus. Onbegrip uitleggen als 'kindermishandeling' en dan volgt er een veel groter drama dan Liza ooit veroorzaakt(e) voor haar kind.

Dat systeem kun je wel willen goedpraten maar dan sus je jezelf. Het is niet anders. We zitten ermee. Je kunt er maar beter bij neerleggen? En de getroffenen aanwijzen als overtreders die die wrede ondoordachte behandeling rechtmatig verdienen?

Piep

Piep

01-01-2021 om 22:58

Wat jij doet

Wat jij doet AnneJ is deze en andere schrijnende casussen op dit forum gebruiken als bewijs voor jouw overtuiging dat jeugdzorg slecht is. Wat jij niet doet is degene die in de penarie zit helpen met bruikbare adviezen. Sterker nog, elk helder advies dat wordt gegeven aan Liza vertroebel jij met eindeloze en verwarrende epistels. Daarmee doe je eerder kwaad dan goed.

Dat doe je vast niet expres, maar als je intentie is om mensen te helpen moet je hier echt mee stoppen. Beperk je epistels tot het jeugdzorg draadje en houd het hier bij korte, bruikbare adviezen. En als je denkt dat Liza niets kan doen, zeg dat dan of schrijf dan niets. Dat kan ook.

Helder PIep

Helder is advies van stichting KOG, een goede advocaat.
Verder probeer je zaken in te dammen en niet op te blazen.
Dat Liza verder niets kan doen is hier door mij gemeld.

Het is een waarschuwing.

Piep

Piep

01-01-2021 om 23:09

Nou

Dat is wat ik bedoel, zo is het tenminste duidelijk.

Mijn advies aan Liza is: zoek hulp voor jezelf, zodat je uit deze gedachtenspiraal komt en in opties kunt gaan denken. Wat je wel kunt doen voor je kind. En stop met posten van filmpjes.

Piep

“Sterker nog, elk helder advies dat wordt gegeven aan Liza vertroebel jij met eindeloze en verwarrende epistels.”

Voor jou verwarrend dan he..
Je wilt niet weten voor hoevelen die met dreiging van jeugdbescherming te maken hebben gehad het goed te volgen is. Helaas.. want helaas gaat het dus echt ergens over. Was het maar onzin.

Marinade

Marinade

02-01-2021 om 03:51

Thera

Ik doelde uitsluitend op AnneJ. Wijdse en omineuze en alleen maar angstige vergezichten bieden is níet adviseren en helpt op z’n minst geen fluit en misschien wel van de regen in de drup.
Er worden hier genoeg verstandige, praktische en empathische adviezen aan Liza gegeven. Ik hoop dat ze die ter harte neemt.

Vicky

Vicky

02-01-2021 om 08:12

Thera

'Je wilt niet weten voor hoevelen die met dreiging van jeugdbescherming te maken hebben gehad het goed te volgen is. Helaas.. want helaas gaat het dus echt ergens over. Was het maar onzin.'

Maar niemand zegt toch dat het onzin is? Nu doe je hetzelfde als AnneJ. Je blijft hangen in (je eigen?) frustratie. Maar het is voor Liza beter als je de ervaringen inzet om uit te leggen wat wel en wat niet hielp. Welke dingen deed je die voor méér frustratie zorgden? Die dingen kan Liza dus beter niet doen. En waarmee heb je jeugdzorg 'verslagen', waarmee heb je het contact met je kind verbeterd of zelfs terug gekregen? Die dingen kan Liza dan wel doen.

Bijvoorbeeld het advies om een goede advocaat te nemen: wélke dan, wie raad je aan?
Dát is constructief, daar heeft Liza iets aan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.