Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

08-07-2021 om 17:38

Vanaf welke leeftijd een smartphone?


Het is erfelijk. Het kwam tot generaties terug voor in mijn familie. De complexiteit van de samenleving zorgt ervoor dat het moeilijker kan zijn om mee te komen. Niet onmogelijk.

Het kan natuurlijk zijn dat het niveau van OOL nog even wat te hoog gegrepen is?

Pejeka schreef op 09-07-2021 om 16:02:

[..] Autisme is ook zo'n diagnose die onopgevoede kinderen tegenwoordig masaal krijgen.

Wij zijn hier gewend naar de onderbouwing te vragen als er zoiets interessants beweerd wordt. En dan gaan we op basis van feiten de discussie met elkaar aan. Dus bij deze: waar vind ik de wetenschappelijke bron voor deze feiten? 

AnneJ schreef op 09-07-2021 om 16:12:

Het is erfelijk. Het kwam tot generaties terug voor in mijn familie. De complexiteit van de samenleving zorgt ervoor dat het moeilijker kan zijn om mee te komen. Niet onmogelijk.

Smoesjes om te maskeren dat jouw kinderen een gedragstoornis hebben. Die ouders van tegenwoordig kunnen kinderen gewoon niet opvoeden. En dan krijg je een doorgedraaide samenleving met allemaal onzinnige diagnoses. Zorg gewoon dat je kinderen meedraaien in de maatschappij in plaats van deze betutteling. Wel toevallig dat autisme vroeger nauwelijks voorkwam. Hoe wil je dat verklaren?

PriceyRook54

PriceyRook54

09-07-2021 om 17:49

Mijn dochters kregen een mobiel toen ze naar de middelbare school gingen, dat was eigenlijk pas voor het eerst dat ze zelfstandig (met openbaar vervoer) moesten reizen.

Oh ik bedenk me nu dat ze daarvoor wel een iPod hadden, daarmee konden ze ook berichtjes sturen als ze wifi hadden.

Inderdaad, laat maar eens zien dat autisme niet bestaat en vroeger niet voorkwam. Er is namelijk overweldigend bewijs dat het wel zo is. En het is bovendien gewoon een afspraak. Als mensen vastlopen op diverse levensterreinen kan het zijn dat je daar kennis over wil verzamelen en ze wil helpen.

https://www.autisme.nl/over-autisme/wat-is-autisme/asperger/

Het heeft een aantal kenmerken. Dat kun je blijven ontkennen, maar wat is daarbij je voordeel? De klachten zijn net zo realistisch, hoe je het ook wil noemen of niet noemen.

En je weet inmiddels dat met gepaste hulp, een beter geschikte benadering, er veel van de symptomen verdwijnen of hanteerbaar blijken te zijn. Dus waarom zou je dat negeren? Of er over praten alsof je op een popi verjaardag zit waar het belangrijkste is dat mensen het met jou eens zijn dat de jeugd en de ouders van tegenwoordig niet deugen?

En verder denk ik dat het een gevalletje parels en zwijnen is.

AnneJ, je hebt volkomen gelijk.

Je beredeneerd heel prettig en je ligt heel prettig je standpunt uit. Chapeau.


CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

09-07-2021 om 17:56

Ik durf al bijna niet meer te zeggen dat zoon en ik fervente gamers zijn, en hij is bijna even goed als mij. 

Pejeka schreef op 09-07-2021 om 17:44:

[..]

Smoesjes om te maskeren dat jouw kinderen een gedragstoornis hebben. Die ouders van tegenwoordig kunnen kinderen gewoon niet opvoeden. En dan krijg je een doorgedraaide samenleving met allemaal onzinnige diagnoses. Zorg gewoon dat je kinderen meedraaien in de maatschappij in plaats van deze betutteling. Wel toevallig dat autisme vroeger nauwelijks voorkwam. Hoe wil je dat verklaren?

lieten ze je hier zomaar toe?

Pejeka schreef op 09-07-2021 om 17:44:

[..]

Smoesjes om te maskeren dat jouw kinderen een gedragstoornis hebben. Die ouders van tegenwoordig kunnen kinderen gewoon niet opvoeden. En dan krijg je een doorgedraaide samenleving met allemaal onzinnige diagnoses. Zorg gewoon dat je kinderen meedraaien in de maatschappij in plaats van deze betutteling. Wel toevallig dat autisme vroeger nauwelijks voorkwam. Hoe wil je dat verklaren?

Nog meer interessante beweringen! Vertel: bronnen? Dan kunnen we het erover hebben hoe betrouwbaar de onderzoeken zijn waar dit uit zou blijken. Of het door meerdere onderzoeken wordt gevonden.
Ik ben heel benieuwd waar je deze kennis hebt opgediept. Ik ben het nog nooit tegengekomen. Maar ik ben altijd bereid mijn standpunt kritisch tegen het licht te houden als er nieuwe zaken aan het licht komen. 

Pejeka schreef op 09-07-2021 om 16:02:

[..]

Het werkt zeker wel zo. Ook uit jouw reactie blijkt maar weer dat ouders van tegenwoordig prinsjes en prinsesjes kweken. Autisme is ook zo'n diagnose die onopgevoede kinderen tegenwoordig masaal krijgen. Wanneer gaan we terug naar de goede oude tijd?

misschien moet je ook de andere berichten van TS even lezen? Ma ligt regelmatig onmachtig op de bank.... gaat dus niet om smartphone voor de fun

Onze 8 jarige heeft een horloge met GPS waarmee hij kan bellen met papa, mama en opa (die past 1 dag per week op hem). Hiermee kan hij voldoende uit de voeten. In zijn klas (groep 4) heeft niemand een mobieltje met simkaart.

TS, misschien is het toch een goed idee om gezag aan te gaan vragen? Dat verhaal over moeder klinkt echt niet goed. Wat als er iets met je zoon gebeurt? Hoe moet ze dan zorgen dat hij de juiste hulp krijgt als ze haar roes ligt uit te slapen? Of als moeder met haar dronken kop een ongeluk krijgt? Dan heb je geen poot om op te staan en je kind gaat een speelbal worden van instanties. 

Het probleem hierbij is dat de rechter echt niet zomaar het gezag wijzigt, daarvoor moet je meer meebrengen dan een beschuldiging door een ex dat de expartner faalt als ouder vanwege periodieke dronkenschap. Dat wordt weggezet als ressentiment, tenzij het de dames en heren jeugdbescherming goed van pas komt in hun dossier.

Dat is het volgende. Op het moment dat je de rechter inschakelt krijg je jeugdbescherming en dan ben je verzekerd van nog minder controle over het welbevinden van je kind dan je al meende te hebben.

Dat kan nogal slecht aflopen voor het hele gezin. 

Er is een goede verstandhouding tussen Blueheart en zijn exvrouw. De moeder legt het kind geen strobreed in de weg om contact met vader te hebben, alleen ze wil niet dat het jongetje dat zelf en alleen doet, het kan met haar telefoon waar zij bij is.

Prima standpunt. Je zou meer veiligheid willen inbouwen, maar dat kan meer problemen opleveren dan het oplost. 

En eenmaal gescheiden ga je niet over de ander of hoe die met dit soort zaken zou moeten omgaan.

Het enige dat je kunt doen is je kind weerbaar maken en vertrouwen geven dat het zaken op kan lossen. Zonder overigens moeder onnodig zwart te maken kun je soms wel met respect spreken over kwetsbare situaties.

MIjn kinderen hadden gelukkig wel een telefoon, zodat ze mij konden bellen als vader te lang wegbleef. Dan belde ik hem op en kon het contact leggen.

Je zoekt je weg met je exouder bij voorkeur zelf, tenzij er ernstige aantoonbare strafbare zaken aan de orde zijn. En blijf weg bij instanties, die kunnen zaken ernstig compliceren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.