Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Elisa Gemani

Elisa Gemani

29-01-2009 om 14:27

Verjaardagsfeestje

Gisteren werd mijn zoontje 8 jaar en hadden we een partijtje. Hij mocht 5 vriendjes uitnodigen (wat al heel wat voeten in de aarde had om de lange lijst met vriendjes te reduceren. We hielden het gewoon thuis want ik heb geen financiele middelen om erop uit te gaan. Ik had een taart, limonade, chips. De boel versierd. We hebben een spelletje gedaan en daarna ben ik met de jongens naar buiten gegaan om een uurtje te gaan voetballen. Daarna wilden alle kids behalve mijn zoontje (hij wilde weer een spelletje doen) met de autootjes en de garage spelen. Ik heb ze gewoon lekker hun gang laten gaan want iedereen was toen al moe en druk. Mijn zoontje vond het maar niks dat hij "in de steek werd gelaten" door zijn vriendjes. Toen was het tijd om opgehaald te worden; ik geloof dat zijn vriendjes zich best vermaakt hebben. Zoonlief echter barstte in huilen uit en vond het een stom feestje. Ik heb hem uitgelegd dat als er meerdere kinderen bij elkaar zijn het moeilijk is om iedereen tevreden te stellen en dat hij niet altijd zijn zin kan krijgen, ook al is het zijn verjaardag. Dat zijn vriendjes nu eenmaal graag even ook met zijn autootjes wilden spelen. Dat ik nu eenmaal geen geld en andere middelen heb om naar een speelparadijs te gaan, te gaan snowboarden of midgetgolfen zoals ze deden op de verjaardagen van een aantal van zijn vriendjes. Dat ik ook alleen ben en dat dat het ook lastig maakt om extra activiteiten te doen. Dat een gewone verjaardag bestaat uit gezellig met zijn allen taart eten en spelen en dat alle extra dingen een luxe zijn. Maar hij was ontroostbaar en wilde een nieuwe verjaardag vieren. Kortom, ik had ook een kater want ik had me uitgesloofd om hem een fijne verjaardag te bezorgen en ik vind het verschrikkelijk om hem dan zo te zien huilen natuurlijk. Volgend jaar ga ik het zeker anders doen maar ik weet niet hoe. Denk ik nou zo "verkeerd", zijn die kids gewoon verwend met al die fancy uitjes of heb ik mijn zoontje echt teleurgesteld? Of stelde hij zijn verwachtingen te hoog? Ik weet het even niet meer maar ik baal er stevig van. Wat denken jullie? Hebben jullie alvast suggesties voor volgend jaar?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanny61

Hanny61

29-01-2009 om 14:38

Verwachting

Allereerst, wat jammer dat het zo is uitgepakt. Ik snap je teleurstelling.
Maar...ik snap zijn teleurstelling ook wel een beetje. Hij heeft waarschijnlijk de verwachting gehad, dat het feestje om hem zou draaien. Dat viel een beetje tegen, toen hij iets anders wilde dan de rest van de groep. Dat de anderen liever met zijn autootjes en garage wilden spelen, was voor hem, denk ik, ook wel een beetje een teleurstelling. Ik neem aan, dat hij daar wel vaker mee speelt, dus voor hem hoort dit dan niet op zijn feestje. Kennelijk horen voor hem spelletjes er meer bij.
Volgend jaar is hij (alweer!)een jaar ouder. Misschien is het een goed idee om hem te betrekken bij de organisatie. Maak een soort van draaiboek, met daarin wat wanneer plaats gaat vinden. Bespreek zijn verwachtingen en kijk of ze te realiseren zijn.
Volgens mij heb je het prima gedaan, verwachtingen komen nou eenmaal niet altijd uit.
Tot slot nog een tip voor volgend jaar: speurtocht door de buurt.

Elisa

Ik denk dat je volgend jaar moet proberen het verloop van het feestje meer in eigen hand te houden. Bedenk van te voren wat je gaat doen en zorg dat je wat reserve dingen op de lijst hebt staan, dus meer spelletjes bijv. dan je verwacht nodig te hebben. Of een speurtocht en daarnaast nog wat spelletjes voor als het toch sneller gaat allemaal. Het aan de kinderen overlaten resulteerd meestal in verschillende meningen en dat is niet zo erg maar niet wenselijk als de jarige aan de kant gezet wordt en de vriendjes met zijn speelgoed aan de haal gaan. Ik kan me de teleurstelling van je zoon wel een beetje voorstellen zonder het "gewoon" te vinden dat er altijd dure feestjes gegeven moeten worden. Dat vind ik echt niet noodzakelijk om het "leuk" te hebben. Jammer dat het zo gelopen is maar probeer er niet te veel in te blijven hangen.

beetje eens met ria

Ik ben ook erg van de thuisfeestjes (en de kinderen ook). Maar het is een relatief kleine moeite om een lollig spelletjescircuitje op te zetten. Paar leuke prijsjes erbij. Eventueel een speurtochtje of een verstopte 'schat' zoeken (die dan bv een leuke DVD met korte filmpjes blijkt te zijn waar de kinderen naar kunnen kijken terwijl ik de patat in de frituur gooi)

Op een verjaardagsfeestje hoort het feestvarken toch een beetje in het middelpunt te staan. En voor een 8 jarige is een middagje spelen met een paar vriendjes misschien toch iets te gewoon.

Ik zou er geen drama van maken, maar voor volgend jaar misschien toch een iets minder 'alledaags' programmatje in elkaar flansen. En dat hoeft echt niet veel te kosten!

Ingrid

En nog wat tips...

ipv 'gewoon' een uurtje voetballen maak je er een parcourtje van. Penalty schieten, bal hoog houden, de mooiste schijnbeweging, het snelste slalomdribbletje met de bal aan de voet. Ver-koppen. Dat soort dingen. Laat iedereen een sticker verdienen voor een goed afgerond onderdeel, en die op een kaart plakken (om de nek). Volle kaart = prijsje aan het eind.

In 10 minuten bedacht, alleen een bal en een veldje nodig. En misschien een paar pionnen oid.

Zoiets....

Ingrid

Fraz

Fraz

29-01-2009 om 17:40

Eens met de voorgangers

als je zes kinderen gewoon vrij laat spelen dan krijg je mot omdat niet iedereen hetzelfde wilt en vooral als de jarige dan buiten de boot valt is dit sneu.

Dus inderdaad een draaiboek in elkaar zetten. Verschillende dingen inplannen. Bijv.spelletjescircuit met de voetbal en aan het eind even een wedstrijdje of een speurtocht, spelletjes voor binnen verzinnen (snoepjesdief bijv) of een knutselding als je tenminste knutselliefhebbers hebt, cake zelf laten versieren etc etc. Je hebt heel veel dingen die je kunt doen zonder dat het veel tijd kost (je kunt voor ideeën ook bij de bieb een boek lenen) en die het feestje wel extra leuk maakt en waardoor je het zelf in de hand houdt.

Zoals nu is te vrijblijvend en loopt dus op een terleurstelling uit

Nely

Nely

29-01-2009 om 18:40

Volgens mij

worden alle soorten feestjes leuk gevonden door kinderen dus zowel thuisfeestjes als buiten de deur feestjes. Dus wat dat betreft zou ik me zeker geen zorgen maken hoor over het feit dat je niet de middelen en gelegenheid hebt om buiten de deur iets te gaan doen met de kinderen.

De kinderen hebben zichzelf ook prima vermaakt, of het dan voetballen is of met autootjes spelen in de garage maakt niet uit. Ze zijn uitgenodigd op een feestje en dat alleen is al leuk, iets lekkers te eten en drinken erbij en je komt al een eind bij hen.

Maar wellicht had je zoontje verwacht dat hij constant in het middelpunt van de belangstelling zou staan (bedoel dit niet op een negatieve manier uiteraard) en dat zijn vriendjes constant met hem zouden spelen, spelletjes ipv gezamenlijk met de garage en de autootjes en is dat hem tegen gevallen.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

29-01-2009 om 19:00

Reactie

Ach, iedereen heeft wel wat gelijk. Ik had wellicht wat creatievere dingen kunnen bedenken om de kids te entertainen en mijn zoontje had wat minder hoge verwachtingen kunnen hebben. Maar ik was allang blij dat we zijn verjaardag hebben kunnen vieren (er was eigenlijk echt helemaal geen geld voor en ik had de energie nauwelijks meer na een periode van ziek-zijn). Ik heb de verjaardag overigens wel samen met mijn zoontje geregeld. Ik zal jullie suggesties volgend jaar zeker ter harte nemen en zeker ook iemand anders inschakelen ter ondersteuning

En wat ik jammer vind...

Je zegt tegen je zoon dat je geen geld hebt voor een speelparadijs, snowboarden of midgetgolfen enz.Ook dat je alleen bent en dat er daarom ook geen extra activiteiten waren.
Dus een uitleg waarom dit het feestje is geworden zoals het is geworden. Met deze uitleg vertel je hem eigenlijk dat je het zelf ook een mislukt feest vond. Dat de feestjes van anderen idd leuker zijn omdat daar meer geld is. Je kind heeft hier niets aan. Hij hoeft toch niet mee te delen in jou financiële zorgen? Hij vraagt niet om een duur feest, hij vraagt om een leuk feest. Echt, leuke feestjes hoeven niet duur te zijn. Je had misschien beter kunnen zeggen dat je niet echt de moeder bent om creatieve feestjes te bedenken. Dat geeft niet, dan vraag je hulp. Maar geld heeft er niet veel mee te maken.
Wij, als volwassenen hebben er wel begrip voor. Je hebt weinig geld en je bent erg ziek geweest. Maar je 8 jarige zoon had andere verwachtingen. Die kunnen te hoog zijn geweest, dat weet ik niet. Maar dat weet je toch wel als moeder? Heeft je zoon een beetje gelijk en was zijn feestje erg gewoontjes? Hij is maar èèn keer per jaar jarig, dan hoor je wel in het zonnetje te staan. Alle "extra" dingen vind ik geen luxe. Niet voor een verjaardag. Het is maar net wat je "extra" en "luxe" noemt.

Paula B

Paula B

29-01-2009 om 21:44

Jouw eigen verwachtingen

Elisa, als ik je posting lees denk ik vooral tussen de regels door te horen hoe graag jij het zelf anders voor hem had gewild. Leuker, duurder, meer luxe. Omdat je hem dat gunt en hem niet de dupe wilt laten zijn van je ziekzijn en geldzorgen. Klopt dat?

Als ik gelijk heb met mijn gevoel: op het moment dat hij teleurgesteld reageerde, was dat een pijl recht in je pijnlijke plek. Hij heeft niet eens gezegd dat hij had willen gaan snowboarden of iets dergelijks, voor zover ik dat uit je posting kan nagaan - dat heb jij ingevuld op het moment dat hij teleurgesteld bleek.

Die teleurstelling van je kind is dan moeilijk om mee om te gaan. Juist omdat het je eigen teleurstelling (en mogelijk schuldgevoel) raakt. En wat doe je dan: je gaat proberen om zijn teleurstelling (dus ook jouw pijn) weg te praten. Door rationele argumenten waarom het niet anders kon. Maar dat nam zijn teleurstelling niet weg; híj had er meer aan gehad als je naar zijn gevoel had geluisterd zonder je te gaan verdedigen. Het ís niet anders, maar hij mag best teleurgesteld zijn, toch?

En ook naar je eigen gevoel mag je best luisteren. Jij had het óók heel graag anders gewild. Tegelijkertijd weet je dat je hebt gedaan wat je kon, in deze omstandigheden. En volgend jaar ga je het nog beter doen - met de tips hierboven moet dat lukken.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

29-01-2009 om 22:00

Volgend jaar

We hebben het er vanavond nog even over gehad. Hij zei dat hij het toch best een leuk feestje vond, zeker het voetballen, maar dat hij het te druk vond. Hij had achteraf gezien liever maar twee vriendjes willen uitnodigen (terwijl hij vantevoren er 8 wilde uitnodigen. Ik heb met hem afgesproken dat ik nu al ga sparen voor zijn verjaardag volgend jaar, dat hij volgend jaar minder vriendjes uitnodigt, dat ik zorg dat er nog een volwassene bij is en dat hij en ik samen echt een creatief iets gaan bedenken wat iedereen leuk vindt. Ik moet er wel bij zeggen dat hij momenteel in observatie is bij een kinderpsychiater omdat hij de dingen erg zwartgallig ziet, alles dramatiseert, ontzettend veel aandacht vraagt, zich heel snel achtergesteld voelt, een controlfreak is en erg gevoelig is voor prikkels. Dat zal, samen met de drukte die 6 jongens tussen de 7 en de 9 nu eenmaal met zich meebrengen, zeker een rol hebben gespeeld. En tja, ik liep al op mijn tandvlees en de energie van het kunnen realiseren van zijn verjaardagsfeestje plus het de hele middag rondrennen, de kids van eten en drinken voorzien en de kids in controle houden was voor mij ook erg heftig. Maar we hebben er van geleerd dus volgend jaar kan het alleen maar beter gaan

tonny

tonny

29-01-2009 om 22:20

Katers en verjaarspartijtjes

Oh - dat herinner ik me nog goed!

Een keer was er een speurtocht door de wijk uitgezet. Leuk, iedereen deed gezellig mee, grappige opdrachten, twee groepjes met allebei begeleiding, jarige kwam met het laatste groepje terug. Daarna gingen we eten en was het feest afgelopen. Veeel te snel, vond de huilende jarige.

Een ander feestje brachten we door in het zwembad. Aldaar lieten de gasten de jarige (samen met één vriedinnetje) in de steek, een van de genodigden trok constant alle aandacht en zo werd het feestje een grote teleurstelling.

Nog een feestje: oudere broer trad op als quizleider. Deed dat met zoveel verve dat de gasten vooral hém geweldig vonden, de jarige deed er niet meer toe (en die was zelf al érg gewend aan de 'leuke grote broer', dus zal al die adoratie echt niet zitten!)

Veel, veel, veel jaren later: één van de 'kinderjarigen van ooit geeft' zelf zijn feest. 'Ik doe het wel, omdat iedereen het leuk vindt. Maar zelf ga ik veel liever naar het feestje van iemand anders. Al dat gedoe. Alles regelen en zorgen dat iedereen het naar zijn zin heeft maar geen overlast bezorgt. Zucht.'

Feestjes - ach, het feestvarken verwacht er vaak veel te veel van. En als moeder voel je je mislukt als de waterlanders komen...

tonny

Elisa Gemani

Elisa Gemani

29-01-2009 om 22:32

Tonny

Ik moest even gniffelen toen ik het las. Heel herkenbaar sommige dingen Tja, als je groot bent, kun je het relativeren maar als je nog zo jong bent is het zo iets belangrijks... Ik begrijp het wel hoor. Maar ik ben blij dat ik mijn eigen verjaardag niet meer hoef te vieren lol.

Marit

Marit

30-01-2009 om 15:45

Huilen en feestje

Elisa, ik herinner me geen enkel feestje van mijn kinderen, waarop het niet eindigt met huilen van de jarige. Wat je ook met ze doet (of niet doet). Vaak is het zo, dat ze van tevoren zo gespannen zijn voor hun eigen feestje, en er zo erg naar toe leven, dat als het eenmaal (bijna) voorbij is, er altijd wel een reden is om te huilen: of ze winnen een spelletje niet, of de vriendjes gaan teveel hun eigen gang, of... nou ja, je kan het zo gek niet verzinnen, of voor hen is het een reden om te huilen. Ik zou me niet te druk maken. Vraag over een paar weken nog maar eens aan hem hoe het feestje was. Hij denkt er dan vast met een beter gevoel aan terug.
Marit

Ook feestjes thuis

hoi

ook hier is het een trent om maar vanalles te gaan doen, lijkt wel of ze elkaar willen overtroeven. mijn kids zijn 8 en 11 hebben allebei pas 1 keer buitenhuis feestje gehad
mijn oudste heeft 1 keer zwemfeestje gehad maar wilde dit jaar weer thuis, ze wilde de lichtjesroute fietsen(is in ehv) en daarna kids laten slapen, heel de zooi op zolder film erbij wat chips, popcorn en fris, sochtends met zijn alle onbijten en ze vonden t geweldig
mss is een thema een idee voor volgend jaar
bakkersfeestje..zelf koekjes en brood maken
knutselfeestje...zelf dingen beschilderen bv tshirts(bij wibra paar witte shirt halen)of van de canvasdoeken(action of exnos) wij hebben verder prinssenfeestje ,harry potter, sieraden maken, bakkers, knutsel, disco, slaap, spelletjesfeestje gedaan
afgelopen jaar zijn we naar speelparadijs gegaan met de jongste maar ze vond dat achteraf minder leuk dan thuis omdat de kindjes thuis een groep zijn en buitenhuis iedereen steeds weg is en iets anders wil
wat ook leuk is laat kids fotos van elkaar maken en dan uitprinten en colage van maken en dat geef dan mee ipv snoep of fotolijstjes(ikea)beschilderen/beplakken en foto erin ipv snoepgoed
kortom leuke dingen genoeg voor thuis om te doen hoor
succes ermee groetjes

Janeway

Janeway

01-02-2009 om 00:30

10 jaar en drama

Mijn dochter werd 10. Leuk een feestje georganiseerd, ik had een ruimte (niet thuis) en ze kon veel vriendinnen uitnodigen..Het was een make up feest.. Harstikke leuk, iedereen heeft zich prima vermaakt.. Werd opgemaakt en getut. Gaat madam uit haar dak.. huilen tranen met tuiten. En waarom, omdat ze niemand opgemaakt had. ze werd als eerste onderhanden genomen door iemand die mij hielp met het feestje.. Het was het stomste feestje ooit (toevallig was het jaar daar voor ook het stomste feestje geweest hihi) Dus hier bekend met drama's harstikke sneu.. Nu heeft ze wel adhd en kan ze niet altijd goed tegen drukte.. En thuis kan ze weg naar haar kamer als het te druk is maar ja op je eigen feestje kan je dat niet maken.. (vind ze zelf) en dan loopt haar emmertje over en kan ze zich op een gegeven moment niet meer aanpassen.. Dat weten we inmiddels maar ja toch komt het moment van het allerstomste feestje ooit, toch weer voorbij.. Jammer dat ze het zo ervaart, je haalt alles uit de kast. En dan zoiets.. Zucht, snap je gevoel wel hoor.. Ik werd dus ook boos op haar. Maar eigenlijk was het dus harstikke sneu.. Ze had wel dat gevoel gehad.. Hoe te voorkomen, geen idee. Ik heb dus al een aantal keren het meest stomme feestje georganiseerd.. De gasten vinden dat trouwens niet hoor. Maar ja, leuk is anders

MRI

MRI

01-02-2009 om 10:41

Stomme spelletjes en speurtochten altijd!

Zei mijn dochter nadat ik me jaren gek georganiseerd had aan vermaak en dan in een bepaald kader (ridders piraten etc). Overigens ook over andere verjaardagen Ik had zelfs voor de leut spelletjesdagen in de herfstvakantie georganiseerd terwijl ze niet eens jarig was. En ja hoor, werd weer een drama want ze won niet of het was te druk.

"ik wil gewoon vrij spelen" zei ze vorig jaar voor haar verjaardag. Geweldig plan! Waarom hadden we daar niet eerder aan gedacht? Dus een heel groot veld in het bos uitgezocht, met een picknicktafel waar eerst taart gegeten werd en cadeautjes uitgepakt. Toen kreeg iedereen een vlieger, waren er touwen voor in de boom en een paar ballen. Gaan jongens!
Geen kind aan ze gehad. Wij haalden af en toe een vlieger uit de knoop en dat was het.
Tussendoor wat drinken en een knabbeltje.
Afgesloten met patatjes bij een tentje honderd meter verderop.
Ze hadden het nog nooit zo geweldig gehad. Of het volgend jaar weer kon.

Wat ik zelf heb gemerkt: de kans op teleurstelling groeit evenredig met de moeite die de ouders doen om het maar geweldig te maken.

MariaRosa

Nely

Nely

01-02-2009 om 12:00

Het wordt makkelijker

naarmate ze ouder worden, vind ik althans.

Onze zoon (die vandaag 10 jaar wordt) mocht gisteren zijn feestje vieren samen met 5 klasgenoten. Hij wilde dit keer geen themafeestje maar wel een speurtocht.

Het feestje verliep als volgt: binnenkomst, aan tafel eierkoeken versieren (vond mijn zoon het leukste onderdeel van het feestje), daarna kadootjes uitgepakt. Vervolgens naar buiten voor de speurtocht, die was met foto's, opdrachtjes, raadsels en kleine verrassingen (neptanden). De speurtocht leidt altijd langs een speeltuin dus dan kunnen ze gewoon even spelen, we hadden ook een bal mee.

Na een tijdje weer terug naar huis met nog wat opdrachtjes en raadsels, vervolgens naar binnen om iets te drinken, daarna sjoelen (sjoelbak geleend van familie), snoepjesmemory, knutselen en op het laatst kregen ze friet met frikandel en knakworst. Feestje was erg leuk.

belgie

belgie

01-02-2009 om 16:09

Woensdag

hebben we hier een feestje, nou ja feest. 3 kids jarig in 1 week en ze wilde zelf graag 1 feestje. Dus alles bij elkaar 25 kinderen. Aangezien we klein behuisd zijn was binnen geen oplossing en speelparadijsen of zwembaden begin ik niet aan, dus wordt het lekker speuren in het bos. kosten zijn minimaal, kost wel wat inspanning en hulp van een andere ouder( leeftijd van de kinderen zit tussen 3 en 10 jaar) want alleen red ik het niet.
Kinderen kijken er erg naar uit, maar ik weet dat de oudste niet tevreden zal zijn ( pdd-nos), te druk ect.
belangrijkste vind ik dat er geen ruzie komt en dat je een goede afsluiter hebt, zo gaan de kinderen meestal tervreden weeer naar huis.

liora

liora

01-02-2009 om 16:40

Elisa

Hoi Elisa,

Jammer dat je zoon het niet leuk vond. Ik denk alleen dat dat niks te maken heeft met geld, jammer dat jij die associatie voor hem hebt gelegd. Ook met het feit dat jij alleen bent heeft het niks te maken.

Hij geeft aan dat hij ervan baalde dat hij niet het middelpunt was. Dus als je met de hele groep naar een binnenspeeltuin was gegaan, en zij waren allemaal gaan klimmen terwijl je zoon wilde glijden, had hij zich evenzeer alleen gevoeld.

Groetjes,

Liora

Tirza G.

Tirza G.

01-02-2009 om 17:10

Ach ja

Wij zeiden altijd tegen elkaar: als het feestvarken met een rooie harses jankend onder tafel zit, was het een goed feestje.
Niet alleen ouders hebben hoge verwachtingen. Kinderen ook.

Tirza

tonny

tonny

01-02-2009 om 19:47

Oei oei

waarom houden we nog feestjes eigenlijk?? Voor de leuke herinneringen??

hahaha!

tonny

Rembrand

Rembrand

02-02-2009 om 08:52

Tirza.

Wat komt je toch weer heerlijk op zijn "tirziaans" uit de hoek
( het woord "harses" is hier ook een regelmatig gebruikt woord ).
M.

Spanning

Ik denk ook dat het niet alleen aan de verwachtingen ligt, het huilen, maar ook aan de spanning die zo is opgebouwd. Ik kan me een feestje van mezelf herinneren, ik moet een jaar of 6 geweest. Het was een leuk feestje, maar toen ik de ochtend erna bij mijn moeder in bed kroop moest ik vreselijk huilen. Toen mijn moeder vroeg of ik het feestje dan niet leuk had gevonden, heb ik dat bevestigd. Maar eigenlijk vond ik het jammer dat het was afgelopen en al die spanning plots weg was. Dat kon ik niet echt onder woorden brengen. Ik heb een olifantengeheugen, vandaar dat ik het nog weet en ook aan mijn moeder heb uitgelegd, jaren later .

mammie2

mammie2

02-02-2009 om 19:58

Hier hebben we zo af en toe ook het stomste feestje ooit

Vorige maand nog: dochter werd 6, we hebben een vracht meisjes geschminkt en make-up opgedaan, daarna mochten ze op een groot scherm een Barbie film kijken. Aan mijn oudste dochter (bijna 8) had ik gevraagd of ze wat spelletjes wou bedenken voor als er nog tijd over was. Helaas was dat er niet, en oudste dochter was woest. "Dit was het stomste feest ooit!!!!!" brulde ze.

Voor haar eigen verjaardag wou ze een kookfeestje. We hebben uitnodigingen met koksmutsen gemaakt, dochter kreeg als cadeau een mooie schort, ik had pizzabodems gekocht en mijn man en ik hebben de hele ochtend beleg zitten snijden. Daarnaast ook wat spelletjes gedaan en pannenkoeken gegeten. We zijn er het hele weekend mee bezig geweest. Na afloop van het feestje zei mijn dochter dat ze het eigenlijk toch niet zo leuk vond: ze was toch liever naar een indoor speeltuin gegaan.

Trek je het dus niet teveel persoonlijk aan Elisa. Het is soms moeilijk het goed te doen.

Prulletje

Prulletje

02-02-2009 om 22:17

Goh...

Ik vind mijn kind af en toe best een verwend krengetje. Maar wat ik nu toch allemaal lees herken ik helemaal niet! Alle feestjes tot nu toe zijn een groot succes, en dat vindt de jarige dan zelf gelukkig ook. En dat zijn heel verschillende feestjes geweest. Van thuis verkleden en pannekoek versieren tot manege, en van alles ertussen.
Misschien scheelt het dat mijn dochter niet zo veel slaap nodig heeft, en na zo'n feestje dus niet helemaal uitgeteld is. Want als ze een keer wel helemaal uitgeteld is is er inderdaad niet veel goed

Prulletje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.