Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
koentje

koentje

19-08-2009 om 11:10

Verjaardagspartijtje?

zoonlief is uitgenodigd voor een feestje. Het wordt een feestje in het plaatselijke zwembad. Ouders van het jongetje zijn gescheiden, vader kan moeilijk met zoon omgaan: kan hem niets weigeren, geeft geen structuur en laat het vaak afweten. Ook heeft hij in het verleden moeder mishandeld, het jongetje nooit, maar wel de huisdieren in het gezin.
Vader organiseert het feestje en gaat ook mee met de kinderen. Alleen wel te verstaan. Met 6 tot 8 kinderen naar het zwembad, patatjes eten, kadootjes enzo.
Pittig detail is dat het gaat om kinderen van een speciale school.

Ik ben goed van de details op de hoogte omdat ik goed contact heb met de moeder. Voor mij staat vast dat mijn zoon daar niet heen mag, hoezeer hij dat erg zal vinden. Moet ik nog meer doen?
Het lijkt vals om andere ouders te waarschuwen. Die neiging heb ik wel. Want wat kan er gebeuren? Er zijn ook kinderen bij die alleen een A diploma hebben. De leeftijd van de kinderen is tussen de 9 en de 11, maar de meesten functioneren niet volgens kalenderleeftijd.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ander idee/aanpak

Als je vader eens op zou bellen om te vragen hoe e.e.a. geregeld is, dan hoor je uit eerste hand wat het idee is. Vervolgens geef je aan dat jouw zoon dat niet aankan, om met zo weinig begeleiding te gaan zwemmen en dat je dat, helaashelaas, niet veilig acht. Vervolgens kan je aanbieden om zelf mee te gaan, dan wordt je zoon (en vriendje) in elk geval niet de dupe van de situatie. Vindt je de situatie ook met twee begeleiders niet veilig, opper dan om de vader/moeder van een ander vriendje ook mee te vragen, omdat je uit ervaring weet dat het toch wel heel fijn is om wat meer begeleiding te hebben.
Zo zou je zoontje toch mee kunnen en worden hij en vriendje in elk geval niet de dupe van de situatie. De bedoelingen van de vader zijn vast niet kwaad, alleen is het onhandig en ondoordacht aangepakt. Reageert de vader afwijzend op jouw voorstel om mee te gaan, druk hem dan op het hart, met de beste bedoelingen, dat een begeleider op zoveel kids echt te weinig is en hoop dat hij daar iets mee doe.

Sluit me aan bij minna

dat lijkt me een goed plan om het zo ongeveer aan te pakken. Je schrijft een goed contact te hebben met moeder en daar veel informatie van te hebben, kan ook héél veel waarheid in zitten maar is wel info vanuit één richting. (ik weet niet om welke stoornissen het gaat in het geval van deze kinderen, maar menig stoornis in bijv. het auti-spectrum zijn erfelijk. Misschien heeft vader dat ook wel en ziet zelf echt geen probleem totdat hij er op gewezen wordt.)
Maar ik kan me goed voorstellen dat je je kind niet meegeeft op basis van de info die er nu is en met deze begeleiding als ze vrij gaan zwemmen.

liora

liora

20-08-2009 om 14:16

Zelf meegaan

Hoi,

Om het jarige jongetje noch je zoon de dupe te laten worden, zou ik de vader bellen. Zeggen dat je denkt dat het goed is als er nog een volwassene meegaat en zelf aanbieden dat te doen.
Als hij dat niet wil, dan vriendelijk bedanken voor de uitnodiging en aangeven dat je zoon niet mee mag.

Liora

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.