Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Vic

Vic

20-10-2009 om 12:33

Verjaarspartijtje (5 jr) met jongetjes/meisjes

Over drie maanden mag ik weer een partijtje organiseren. Mijn dochter zit in een klas waar maar 6 meisjes in zitten, waarvan ze maar met 2 speelt. Verder heeft ze twee beste vrienden, jongetjes. De gastenlijst zal dus waarschijnlijk gemengd worden, maar ik heb alleen maar ervaring met meisjesfeestjes. Van mijn vriendin hoorde ik dat een jongensfeestje héél wat anders is dan met meisjes.
Wat denken jullie? Ik wil graag naar het poppentheater met de kinderen. De voorstelling duurt ongeveer een uur. Zouden 4/5 jarige jongetjes zo lang (rustig en stil) kunnen stilzitten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

20-10-2009 om 13:23

Zeker

Dat denk ik zeker. Ga alleen daarna niet met ze knutselen, zou ik zeggen.

Veel plezier!

Mamvantwee

Mamvantwee

20-10-2009 om 13:58

Daarna een speurtocht ofzo

Na de voorstelling (leuk idee!) iets doen in de buitenlucht, als het weer het toestaat. Een speurtocht met aan het einde een doos met limonade en wat lekkers, of pannekoeken eten met zijn allen. En dan is het feestje wsl al voorbij!

groet, Mamvantwee

Vic

Vic

20-10-2009 om 14:44

Pelle

Op de website van KrisKras vind ik geen prijzen. Weet jij nog wat het kostte? Het poppentheater bij Elswout kost 8,50 voor de kinderen (en 10,00 voor volwassenen), dat vind ik toch best prijzig.

Wilma

Wilma

20-10-2009 om 16:47

Misschien vantevoren al iets vermoeiends doen?

Al is 't erheen lopen of (als 't te ver is om te lopen) eerst thuis uit laten razen, dan zijn ze al moe als ze daar bij. Dan is stil zitten niet moeilijk. En daarna weer iets levendigs doen.

Volgens mij moet dit prima gaan hoor en ook meisjes kunnen érg wiebelig zijn!

Veel plezier !

Wilma

Camille75

Camille75

20-10-2009 om 21:31

Werkelijk?

Menen jullie dit nu serieus? Ik heb een zootje zonen en een dochter en woon in F'rijk (dit even ter info. Ben echt verbaasd over de vraag en de antwoorden. Ik heb met de verjaardagen van zonen en dochter geknutseld, ge-theaterd en ge-museumd en ik heb me werkelijk nooit zorgen gemaakt/afgevraagd of "jongens wel zo lang stil kunnen zitten". Wat een onzin! Natuurlijk zit er altijd wel eentje bij die wat drukker is dan andere (maar hoe grappig bij beide jongensfeestjes waren dat juist de 2 meisjes). Mijn ervaring is dat kinderen zich prima weten te gedragen als je een leuke activiteit verzint/bekijkt of zouden Franse jongetjes zoveel braver zijn dan de Nederlandse .....? Ze zijn op school wel gewend om met de metro/bus naar museum of theater te gaan, maar verder.....
Veel plezier met je feestje. Ik zou vooral naar het theater gaan of t-shirts verfen of fotolijstjes versieren (en dan een foto maken en die ff snel uitprinten als je een kleurenprinter hebt). Viel hier iig goed in de smaak bij jongens en meisjes!
Groet, Camille

Camille75

Camille75

21-10-2009 om 13:26

Pelle

een zooitje zonen heb ik dus (3 stuks voor de betere details) en slechts 1 dochter. 3 stuks zoons van 8, 6 en 4 x even zovele feestjes vanaf 3 jaar, da's heel wat jongetjes die we hier voorbij hebben zien komen. Ik vind het zo rolbevestigend, blegh. Jongens kunnen heel leuk knutselen en van theater houden, misschien moet je ze eens de kans geven.
Groet, Camille (die zoon1 nu van zijn schilderles gaat halen, heeft ie zomaareen uur stil moeten zitten...)

Camille75

Camille75

21-10-2009 om 14:19

Pelle

in mijn eerste posting zeg ik dat ik verbaasd ben over de vraag. Mag dat niet? Ik vind het idd verbazingwekkend omdat je die vraag net zo goed voor kinderen in het algemeen kunt stellen. Kan een kind van 4 een uur rustig blijven zitten? Ja dat kan.
punt, klaar. Vervolgens krijg ik van jou een pinnig berichtje dat ik )kort door de bocht gezegd) m'n mond moet houden want ik heb aleen maar dochters (wat dus niet zo is, slecht lezen is ook een vak).
Maar goed, weinig zin om over dit soort kleingheden te discussieren: Pelle je hebt helemaal gelijk .
Antwoord op vraag: ja, jongetjes kunnen een uur stil zitten en je hoeft ze niet eens eerst uit te laten razen.
Groet,Camille

Sera

Sera

21-10-2009 om 19:38

Leuk

Mijn kinderen zouden een theater bezoek tijdens een kinderfeestje heel leuk vinden.
Op mijn zoontjes vierde verjaardag zijn we met een paar kinderen naar een poppenkast voorstelling geweest. Dat duurde ongeveer 1 uur en de kinderen vonden het super leuk. Ze zaten helemaal ademloos te kijken. Na afloop zijn we naar ons huis gegaan en daar hebben we nog cakejes versierd en frietjes gegeten.

Vic

Vic

21-10-2009 om 21:16

Het is me duidelijk. De geruchten over 'typisch jongetjesgedrag' zijn dus blijkbaar niet op harde feiten gestoeld. En toch lijk ik het soms toch waar te nemen. Bij de inloop op school zitten de meisjes te kleuren terwijl de jongetjes tikkertje spelen rond de zandtafel (waar mijn dochter dan wel vrolijk aan mee doet). Ik ga er over nadenken naar welk theater we gaan, knutselen is niet echt aan mij besteed, en daarna nog wat drinken en chipjes eten ofzo. Het is een kleuterfeestje, dus 2,5 uur lijkt me lang zat.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.