Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Kiwi

Kiwi

19-06-2009 om 08:49

Vet haar dochter (10)

Hoi,

het valt mij sinds een paar maanden op dat dochter steeds sneller (dag nadat ze het gewassen heeft) vet haar lijkt te krijgen, vooral aan de bovenkant.

Ik veronderstel dat het hormonaal is (ze wordt over 3 maanden 11, heeft sinds een paar maanden okselhaartjes en haar borstjes beginnen zich te ontwikkelen), maar heeft iemand tips voor het haar ? Bepaalde shampoo oid ?

groet,
Kiwi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier ook

Ook een dochter van (volgende week) 11, met haar dat sneller vet wordt. Net als jouw dochter ook volop in ontwikkeling. Hier helpt het als ze het twee keer achter elkaar wast (dus twee keer shampoo per wasbeurt). Verder bleek shampoo tegen vet haar te agressief te zijn en kindershampoo te slap (daar zit vaak iets in tegen klitten en dat maakt het haar weer vet). Wij doen dus milde shampoo, twee keer in de week wassen en dan dus twee keer shampoo gebruiken. En dochter heeft een nieuwe, zachtere borstel, die haar hoofdhuid niet zo irriteert.

Jolijt

Jolijt

21-06-2009 om 08:41

Die pech kun je hebben...

Ik heb jarenlang mijn haar iedere dag moeten wassen, anders zag het er echt niet uit. Wat ik ook wel gebruikte (weet niet of dat nog bestaat...) is droogshampoo; een spuitbus met een soort talkpoederachtige prut dat vet opnam. In de slechtste tijd moest ik zelfs 's avonds mijn haar nogmaals wassen (bv als ik uitging), en dat was echt niet uit ijdelheid want liefst zag ik toen helemaal geen water....
Inmiddels is bij mij het probleem over; al zou ik mijn haar een week niet wassen dan zie je nog geen verschil...
Oudste dochter heeft helaas ook heel snel vet haar.
Heb nooit een echte remedie gevonden; zwemmen in zee hielp en (maar dat kan ook het idee geweest zijn) niet langer dan 3 flessen lang dezelfde shampoo.

Vera*

Vera*

21-06-2009 om 11:42

Jolijt

Kruidvat heeft nog droogshampoo (in een blauwe spuitbus).

Dochter heeft het ook gehad

wordt nu wat minder, nu is het eigenlijk alleen de voorste pluk omdat ze daar steeds aan zit.
Ik laat haar d'r haar ook om de dag wassen maar als het aan dochter ligt wast ze het nog steeds elke dag. En dat hoeft nu niet meer.
De moest dr haar eerst ook 2 keer wassen, 1 keer de voorste plukken die erg vet werden en dan de 2de keer alles.

De droogshampo ken ik ook nog van vroeger, weet je wat ik ook wel eens deed; beetje talk poeder in je handen verdelen en dan op je kop hangen en door je haar heen. Op je kop omdat anders je kleren onder zaten
Dochter laat ik het ook wel eens doen met de lok

Kiwi

Kiwi

25-06-2009 om 12:18

Thnx!

Dank voor jullie reacties en tips, ik ga ze proberen !

groet,
Kiwi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.