Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Leontine Reitsma

Leontine Reitsma

05-09-2011 om 13:56

Voor het eerst naar de basisschool

Hallo,

Vanochtend mijn dochter van 4 naar school gebracht. Een hele dag blijft ze met overblijven en naschoolse opvang. Al jaren gaat ze naar de creche en prima vond moeders het. Nu zit ik al dagen met een knoop in mijn buik, ben emotioneel als ik aan dat kleine meiske denk die ineens zo zelfstandig moet zijn. Mijn collega's herkennen dit helemaal niet...nu denk ik..ben ik nu abnormaal ofzo? Is dit herkenbaar voor moeders/vaders?
Dank!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja hoor

Heel herkenbaar. Ik loop altijd stiekem snotterend de school weer uit. Het went wel weer sneller dan ik dacht, vooral als ze het naar hun zin hebben.

Ja hoor!

Zeker herkenbaar! Is ook niks mis mee! Ik vind die kleuterschool wel weer een hele speciale fase, ze worden zo groot! Geniet er van! En...ze kunnen (zelfstandig) meer dan wij denken!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Sascha2

Sascha2

05-09-2011 om 20:07

O ja

Ze zijn ineens vier jaar, ineens groot en mogen dan naar school. En daar zijn ze dan ineens weer klein met een te grote rugzak, eigen plekje in de klas. En of dat een emotionele drempel is! Ach, voor mij zijn er talloze emotionele momenten. Sinds mijn eerste zwangerschap schiet ik om de meest vreemde dingen vol, ik kan het nauwelijks drooghouden als mijn tweede staat te glimmen op het podium tijdens een voorstelling, laat staan dat ik het droog hou bij een eerste schooldag. Heel normaal!

Valkyre

Valkyre

05-09-2011 om 20:56

Oh ja

Heel herkenbaar. Ik heb nog regelmatig een brok in m'n keel, ook al neemt hij nog zo enthousiast afscheid..

Ik vind het eerder raar dat je collega's het niet hebben. Wat een rare emotieloze mensen! Of hebben ze geen kinderen? Of praten ze niet over emoties?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

05-09-2011 om 21:19

Mwoah

Ik heb ook nooit staan snikken aan de schoolpoort hoor. De kinderen vonden het gelijk leuk en ik vond het eigenlijk alleen maar spannend. Dat was dan een dagje en daarna was het alweer gewoon. Ik zal wel een raar mens zijn

liora

liora

05-09-2011 om 21:38

Ik had het ook

Relatief weinig moeite met de crèche, jaaaaren moeten wennen aan school. Misschien heeft het ook wel met het type kind te maken!

mik

mik

06-09-2011 om 11:48

Vanmorgen ...

ging onze jongste van 4 voor het eerst naar school. Oefenen was heel goed gegaan en daarvoor ging ze 2 dagen naar een kdv. 's Avonds nog grote praatjes dat "ze wel alleen ging en ik niet mee hoefde", maar vanmorgen in de klas dikke tranen toen ik weg zou gaan. Ik had toen toch ook wel een flinke brok in mijn keel hoor en een vriendin boodt aan om even thee te komen drinken, wat een welkome afleiding was !

Emotieloos, valkyre?

Ik herken het ook niet, net als Vic. Maar ik ben zeker niet emotieloos. Ik vind het geweldig dat mijn kind zo groot is, dat hij al zoveel zelf kan, dat hij zelfstandig genoeg is om naar school te gaan, genoeg zelfvertrouwen heeft om zonder huilen ergens achter te blijven zonder mij, blij dat hij benieuwd is naar nieuwe dingen en graag wil gaan leren.
Kortom: trots dat mijn kind eraan toe is om naar school te gaan en dat ook aankan.Alleen dat uit zich bij mij dus niet in een brok in de keel of tranen.

Algebra

Valkyre

Valkyre

06-09-2011 om 20:42

Maar algebra

Blij en trots zijn toch ook emoties? Ik doelde meer op mensen wie het schijnbaar "niets doet," of die daar niet voor uit willen komen, en niet op trots glimmende moeders die blij zijn met het zelfvertrouwen van hun kind...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Sorry, dan voelde ik me onterecht aangesproken. Ik vind het inderdaad allemaal hele positieve emoties. Ik weet niet of je ze aan mijn buitenkant zou kunnen zien, maar ze zijn er wel hoor!

Algebra

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.