Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Vrouw raakt dochter aan

Mijn dochter van 7 heeft een vriendinnetje. Ze spelen altijd samen.
Zelf ben ik er niet heel blij mee, omdat vriendin van thuis uit weinig regels kent en
ze samen heel wat uitvreten. Denk aan: bloemetjes uit de tuinen van mensen trekken, buiten plassen, niet aan afspraken houden. Maar goed: daar gaat het nu niet om.
De vriendin spreekt niet echt Nederlands en met haar moeder kan ik totaal niet communiceren.
Vriendinnetje lijkt ook wat verwaarloosd (vieze kleren en een slechte hygiëne, heel laat nog aanbellen bij ons of juist heel vroeg 's ochtends, uren bij ons rondhangen zonder dat er iemand naar haar vraagt).
Mijn dochter speelt heel soms bij haar vriendin thuis, maar ze zijn vaker hier.
Vriendinnetje heeft namelijk niet echt speelgoed thuis.

Vanavond bij het op bed leggen zegt dochter tegen mij dat de moeder van haar vriendin drie keer haar jurk omhoog heeft gedaan en naar haar onderbroek gekeken. Dit was in het bijzijn van vriendin. Mijn dochter geeft aan mij aan dat ze dit niet leuk vond, maar ik vermoed dat ze tegen de moeder niks heeft gezegd. Ze is nogal verlegen bij anderen. Vervolgens petste de moeder op haar billen, een paar kleine klapjes.
Nu weet ik echt even niet wat ik hiermee moet. Ik ben natuurlijk nogal verbijsterd. Wie doet dit nou? Communicatie met de moeder is niet mogelijk, dus navraag bij haar doen gaat niet lukken.
Het kan zijn dat dochter dit verzint, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Mijn vraag aan jullie: wat vinden jullie hiervan? Wat zouden jullie doen?


in ieder geval niet meer daar laten spelen. En dochter complimenteren dat ze je dit verteld heeft.

Bijtje82

Bijtje82

29-07-2022 om 22:36

om eerlijk te zijn klinkt het eerder als iets wat Konijnenkaas verzint. Alsof je erop uit bent om reacties te ontlokken door er specifiek een vrouw van te maken die dochter aanraakt.
Want ja, als een man dit doet oei oei. Dus eens zien wat de reacties zijn als we er een vrouw van maken..

Kan het precies mis hebben hoor, maar dat is mijn eerste gedachte. En dan is het ook nog een vieze onhygiënische buitenlandse vrouw.. weer zo specifiek. 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

29-07-2022 om 22:39

Bijtje82 schreef op 29-07-2022 om 22:36:

om eerlijk te zijn klinkt het eerder als iets wat Konijnenkaas verzint. Alsof je erop uit bent om reacties te ontlokken door er specifiek een vrouw van te maken die dochter aanraakt.
Want ja, als een man dit doet oei oei. Dus eens zien wat de reacties zijn als we er een vrouw van maken..

Kan het precies mis hebben hoor, maar dat is mijn eerste gedachte. En dan is het ook nog een vieze onhygiënische buitenlandse vrouw.. weer zo specifiek.

Mijn gedachte.

natuurlijk naar die vrouw toe. Met Google translate erbij of een tolk oid. En kind daar niet meer laten spelen

Of heeft dochter iets uitgevreten wat niet mocht en kreeg ze daar, zoals het viezige buitenlandse vrouwen betaamt, een tik voor haar billen voor.

Konijnekaas

Konijnekaas

29-07-2022 om 23:13 Topicstarter

Jammer dat mijn verhaal in twijfel wordt getrokken, want dat zijn reacties waar ik niks mee kan. Helaas is het waar.

 Afkomst vrouw doet er niet toe, maar het is wel van belang dat jullie weten dat zij geen Nederlands spreekt. Dat vriendinnetje verwaarloosd is, lijkt me ook wel relevant. Ook iets waar ik me trouwens best zorgen over maak. 

Uiteraard heb ik aan dochter gezegd dat ik blij ben dat ze dit vertelt. 

SjaanRoeispaan: hmmm, zou misschien ook kunnen. Hoewel ze daarvoor natuurlijk niet haar rok omhoog hoeft te doen. Ik weet wel van mijn dochter dat vriendinnetje klappen krijgt. Maar het lijkt me heel bizar dat ze mijn dochter zou slaan. Dochter is heel rustig en timide bij andere mensen. 
Ik denk wel dat ik er morgen nog op terug kom bij dochter, om wat meer te weten over de context. 
Ik vind het alleen zo lastig hoe verder te handelen. Ik wil het ook niet opblazen tegenover mijn dochter, maar uiteraard ook niet kleiner maken dan het is. 

Daar gaan spelen mag niet meer. 
Dat is wel duidelijk voor ons. 
 

Konijnekaas

Konijnekaas

29-07-2022 om 23:21 Topicstarter

Trouwens, 'viezige buitenlandse vrouwen' vind ik erg dat je dat zegt Sjaan. Want dat is niet wat ik zeg en daar gaat het totaal niet om.
Beetje jammer dit. 

Relevant is: situatie die mijn dochter vertelt, communicatie met moeder die niet mogelijk is, vriendin die uit een gezin komt waar best veel lijkt te spelen.

Je kunt even bellen naar Veilig Thuis en om advies vragen.

als jij weet dat het vriendinnetje thuis mishandeld wordt dan nooit je ogen sluiten

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

30-07-2022 om 05:06

Konijnekaas schreef op 29-07-2022 om 23:13:

Jammer dat mijn verhaal in twijfel wordt getrokken, want dat zijn reacties waar ik niks mee kan. Helaas is het waar.

Afkomst vrouw doet er niet toe, maar het is wel van belang dat jullie weten dat zij geen Nederlands spreekt. Dat vriendinnetje verwaarloosd is, lijkt me ook wel relevant. Ook iets waar ik me trouwens best zorgen over maak.

Uiteraard heb ik aan dochter gezegd dat ik blij ben dat ze dit vertelt.

SjaanRoeispaan: hmmm, zou misschien ook kunnen. Hoewel ze daarvoor natuurlijk niet haar rok omhoog hoeft te doen. Ik weet wel van mijn dochter dat vriendinnetje klappen krijgt. Maar het lijkt me heel bizar dat ze mijn dochter zou slaan. Dochter is heel rustig en timide bij andere mensen.
Ik denk wel dat ik er morgen nog op terug kom bij dochter, om wat meer te weten over de context.
Ik vind het alleen zo lastig hoe verder te handelen. Ik wil het ook niet opblazen tegenover mijn dochter, maar uiteraard ook niet kleiner maken dan het is.

Daar gaan spelen mag niet meer.
Dat is wel duidelijk voor ons.

Met daar niet meer spelen ben je toch klaar?

en je kunt niks met Google translate of iemand die kan tolken? 
Google translate werkt ook met gesproken tekst https://support.google.com/translate/answer/6142468?hl=nl&co=GENIE.Platform%3DAndroid

Konijnekaas

Konijnekaas

30-07-2022 om 09:36 Topicstarter

Duizel, ik weet niet welke taal zij spreken, dus dan wordt het lastig. 

Absor, vriendin krijgt soms een klap. Meer zoals vroeger gebruikelijk was hier. Dat wil ik niet meteen onder mishandeling scharen. 

Bedankt voor de reacties in ieder geval. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

30-07-2022 om 09:37

Konijnekaas schreef op 30-07-2022 om 09:36:

Duizel, ik weet niet welke taal zij spreken, dus dan wordt het lastig.

Absor, vriendin krijgt soms een klap. Meer zoals vroeger gebruikelijk was hier. Dat wil ik niet meteen onder mishandeling scharen.

Bedankt voor de reacties in ieder geval.

Eh dat kind kan toch vertalen? 

Kind daar niet meer laten spelen. En mocht je je zorgen maken over de veiligheid van vriendinnetje kun je bij maatschappelijke organisaties advies inwinnen.

Bijtje82

Bijtje82

30-07-2022 om 10:56

Als je problemen hebt met iemand vanwege ongepast gedrag, dan laat je het toch niet zitten vanwege een taalbarrière? Hoe moeilijk kan het zijn om te achterhalen welke taal ze spreken? Denk eens in oplossingen.  

Als je nu niks zou doen dan zadel je een ander kind met dit probleem op. 
Vind het nog steeds een raar verhaal, een vrouw die een rokje optilt om petsjes op de billennte geven. Hoe jij het omschrijft klinkt het niet als straffen, maar als plagerig tikjes.. Dus wat is het nou? Heeft ze je dochter geslagen of heeft ze aan je dochter gezeten? 
Beide niet goed te praten, maar voor beiden kan een andere reden zijn die onderzocht moet worden en uitgesproken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.