Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Ira

Ira

16-12-2008 om 09:21

Waar kijken jullie kinderen naar in groep7/ 8?

Dochter kijkt graag naar Anubis, Zoey101 en Icarly op tv. Dat wordt in haar klas kinderachtig gevonden, daar wordt naar GTST, Onderweg naar morgemn, Friends, Gooische Vrouwen, CSI, Prison Break en ga zo maar door.
Daarom mijn vraag: waar kijken jullie kinderen uit de bovenbouw van het basisonderwijs naaar?
En ben ik nou zo´n Miep dat ik vind dat sommige van die programma´s helemaal niet geschikt zijn voor jonge kinderen of moet ik mij daar over heen zetten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MaximeM

MaximeM

16-12-2008 om 11:49

Hier

Hoi,

Zoon van 10 jaar kijkt graag naar Ned's Survival Gids en samen kijken we naar Ik hou van Holland, dat vinden we een erg gezellig programma. Verder geen speciale voorkeuren. CSI hebben we een tijdje gekeken maar dat zijn we nu zat (altijd hetzelfde) en de wereld draait door kijken ze met ons mee soms.

Maxime

kirima

kirima

16-12-2008 om 12:30

En hier

Bij mijn dochter, net 12 groep 8, is Anubis nog helemaal hot, bij de meeste meiden van groep 8 nog hoor (hier tenminste). Verder ben ik er laatst achter gekomen dat ze 's ochtends altijd ONM zit te kijken op haar kamer. En ik iedere keer maar roepen: kleed je aan, kom nou eten... Maar goed, ze is altijd op tijd.
O en al die shows, ik vind ze vreselijk, maar Popstars, Idols, dancing on ice, hoe-heet-het-allemaal. Ze vindt ze allemaal geweldig en liefst zou ze ook iedere keer stemmen. Maar dat vind ik niet goed, meestal mag ze van mij 1 keer stemmen met de finale.

Ira

Ira

16-12-2008 om 13:08

Aha

Aha, de rest van de klas kijkt waarschijnlijk ook nog naar Nickelodeon, maar laat het niet merken en vindt dochter daarom kinderachtig. Gelukkig trekt ze haar eigen plan. Ze kijkt ook naar Drake and Josh, Nedś survival gids vindt ze minder worden. Ze heeft net de overstap gemaakt van jeugdjournaal naar gewoon journaal en Postars (net als in het verleden Idols etc) kijkt ze ook, tot grote ergernis van haar vader die zich geel en groen ergert aan het gerek. Ik hou van Holland zou ze ook kijken, als ze de kans kreeg.
Friends, dat begint ws ook wat te worden, maar ik ben blij dat jullie kinderen ook niet aan al die pulp, te realistische series etc. mogen kijken. We hebben er nog 2 rondlopen en dan ben ik toch wel selektief wat die te zien krijgen. We hebben maar 1 tv, ook zoiets achterlijks volgens dochter

Lys Lionne

Lys Lionne

16-12-2008 om 13:23

Hmmmm

Ik ga er van uit dat je per kind bekijkt wat ze wel of niet mogen kijken? Dochter van net 13 kijkt al een jaar of 2 naar CSI, NCIS en Numb3rs, zoon van ruim 11 gruweld hiervan. Die heeft overigens ook veel meer slaap nodig en ligt er dus om 20.30 al in, geen kans dus om dat soort programma's te kijken. Samen kijken ze nog graag naar Huis Anubis en tekenfilms als Avatar, maar ook klokhuis is hier nog favoriet, evenals Zappsport, Museumbende etc. En heel incidenteel hoor ik hen beiden nog wel eens schateren om Ernst en Bobbie Dochter kijkt sinds september (brugklas) GTST en soms kijkt zoon dan mee. Jeugdjournaal wordt soms gekeken, maar valt vaak tijdens sport en gewoon journaal vind zoon vreselijk en dochter vind dat saai...

Lys Lionne

Lys Lionne

16-12-2008 om 13:25

Oh ja, medisch...

alle medische programma's kijken dochter en ik heel graag (ingang oost, huisartsenpost, traumateam etc) maar daar kan zoon niet van slapen, dus die gaan alleen op als hij niet in de kamer is.

't enige

dat hier 7-e groeper écht leuk vindt is 'groeten uit de rimboe' maar op de een of andere manier komt dat nu veel later dan vorig jaar (of 2 jaar terug?), afijn...omdat het haar 'lievelingsprogramma' is en het een kind is dat toch al slecht slaapt (nou meer, weinig slaapt) mag ze vooruit 't eerste stukje daarvan zien...'t is nu overigens 'groeten terug'. verder kijkt ze graag 'huis anubis', paul de leeuw en 'man bijt hond'....en dat is 't wel. niet eens elke avond....maar meer als ze toch niks anders te doen heeft...(of niks beters, wat ze vaak toch wel heeft), hier zijn ze niet zo televisie-achtig.o,ja en op vrijdag flipsen we wel eens van t ene kanaal naar 't andere en krijgen we stukken van 'popstars' mee....maar dat kijkt ze meer in stukjes mee omdat het in de klas onderwerp van gesprek is dan dat ze het écht leuk vindt. als 'holland got tallent' weer begint kijken we wel. is ze grote fan van....vooral omdat ze zelf nog steeds droomt van een cariëre als circusartieste.
groeten albana

Hier

een groep 8-puber die graag kijkt naar: groeten terug, expeditie robinson, wie is de mol, ik hou van holland, klokhuis, knightrider, the A-team, friends, married with children, paul de leeuw en kerst met linus (al zal hij dat laatste nooit in het openbaar toegeven). Het is echt niet zo dat ie iedere dag knightrider, the A-team en married with children kijkt hoor, dat zou ie wel willen. Klokhuis neem ik altijd op en vaak kijken we daar 2 afleveringen achter elkaar op. Ik vind het een geweldig programma (vooral prinsesje Petronella en die 2 pubermeiden) en ze steken er heel wat van op.

Maylise

Maylise

16-12-2008 om 15:28

Dochter in groep 8

Mijn dochter van 12 kijkt ook nog het liefst naar echte kinder programma's. Ze vindt dingen als Hannah Montana, Ned's survival gids,the saddle club, drake en josh, the sleepover club, Zoey 101, That's so Raven, tracey beaker en grange hill erg leuk en andere soortgelijke serie's. Verder kijkt ze ook nog wel tekenfilms zoals flintstones en verder meestal ook naar herhalingen van het kleine huis op de prairie. Dat is haar lievelingserie en ondanks dat we de dvd's ook hebben zet ze het toch vaak 's middags op.
echte volwassen programma's kijkt ze nog niet echt. Het enige is misschien sommige comedies zoals the nanny en family matters bijvoorbeeld. En via de schotel kijkt ze naar een paar franse series die eigenlijk voor iets oudere kinderen zijn.
Overigens kijkt ze dit alles niet elke dag, dat zou wel heel veel worden

Maylise

calien

calien

16-12-2008 om 15:54

O jee

Mijn dochter van 10 in groep 7 kijkt nog helemaal nergens echt naar. Alle programma's die jullie noemen kijkt ze niet. Ze moet hier echt op tijd naar bed, anders trekt ze het niet. Zelfs programma's als popstars kijkt ze niet. Ik vind het allemaal veel te laat afgelopen. Eigenlijk zelfs al beginnen.
Misschien omdat ze de oudste is en nog 2 jongere broertjes heeft.
Wel kijkt ze naar dingen als het junior songfestival en snuf de hond.
Misschien hou ik haar te klein??? Ik zal er eens over na gaan denken.
Maar echt klagen doet ze ook niet echt.
Ja ze wil graag naar programma's kijken die onder etenstijd worden uitgezonden zoals amika en saddleclub.
Is mijn dochter een uitzondering of ben ik te streng???

rosa

rosa

16-12-2008 om 17:33

Brugklas

Gewoon nog ICarly en Dead like me. Maar ook Friends, Dharma & Greg, Will& Grace, According to Jim, dr Phil, Grey's Anatomy, Merlin (jammer dat dat afgelopen is), My family.
En helaas ook The Simpsons, South Park en eigenlijk alle andere tekenfilms.

rosa

Jolijt

Jolijt

16-12-2008 om 19:37

Calien

hier is het ook vroeg bedtijd voor basisscholers, maar ik doe het altijd zo dat als er een programma heel erg in is, ik het opneem. Kunnen ze toch kijken en meepraten, maar aan de bedtijd wordt niet gemorreld (niet standaard)

Ira

Ira

16-12-2008 om 21:25

Pelle

""Ze heeft net de overstap gemaakt van jeugdjournaal naar gewoon journaal"

Grappig: het jeugdjournaal is eigenlijk gemaakt voor kinderen van 10-14 "
Zij zegt zelf dat ze nu het echte nieuws wil zien, want bij het jeugdjournaal mis je een hoop van het echte nieuws. Ze kijkt al vanaf haar 8e naar het jeugdjournaal. Ze kijkt af en toe nog wel mee met de jongere kinderen hier.

Dochter (11) kijkt vanalles maar....

geen GTST, OWNM of zo
Om 20.45 moet het licht uit zijn dus niks van wat er na komt kijkt ze, behalve op woensdag want dan wil ze heel graag hart in aktie kijken en dat mag dan sinds kort.
Wel; popstars,anubis,spangas,shownieuws, jeugdjournaal, groeten uit de rimboe, maar ook nickolodeon tekenfilms. met broertje van 9.

Bastet

Bastet

17-12-2008 om 07:32

Hier....

Zoon die in maart 12 wordt,kijkt weleens DrHouse,of CSI,maar eigenlijk het liefst een goede film of The Simpsons,Family Guy,dat soort dingen.
Groetjes,Bastet

Bastet

Bastet

17-12-2008 om 07:35

Ohja

Discovery,animal planet,etc kijkt hij ook graag.
Bastet

Online kijken en vroeg naar bed

dat opnemen of on-line kijken zou kunnen en een héél enkele keer doen we dat ook wel met een kinderfilm ofzo (kijken we 'm in de vakantie) maar verder eigenlijk nooit...ze 'gunt' zich al geen tijd om de programma's die ze leuk vindt te kijken, laat staan dat er nog opgenomen programma's bijkomen of on-line serie's.....als ze een 30 minuten per dag kijkt is het veel....ze heeft gewoonweg altijd 'andere' belángrijkere dingen te doen. spelen met buurkinderen b.v. hier of daar. en als haar vaste vriendin er niet is dan zijn er nog tig andere buurkinderen die ze eigenlijk al veel te lang niet heeft gezien...dus moet ze hoognodig daar heen. ze is elke avond na het eten weg of speelt hier met iemand. en als er iemand is kijk je geen t.v. (vindt ik) want dat kan je beiden ook wel in je eigen huis alleen doen, daarvoor zoek je elkaar niet op. (+ sommige buurkinderen zijn véel jonger, geen idee wat die mogen kijken...) voor het eten heeft ze ook geen tijd, want moet ze tekenen, spelen met de barbies, op de wii met d'r zus, naar gym en natuurlijk ook spelen met anderen... etc.
ze hoeft pas om 20.30 naar boven, douchen en in bed. meestal gaat 21.15 het licht uit. maar deze dame heeft gewoonweg weinig slaap nodig. ze is het eerste die fris en fruitig naast d'r bed staat en meestal is ze rond 23.00 uur nóg wakker (als ik dus naar bed ga), terwijl d'r grote zus (15) dan allang in dromenland is....(die gaat om 21.00 uur naar bed).
ben trouwens wel verbaasd over de hoeveelheid programma's die hier genoemd worden....de helft wist ik niet eens dat ze bestonden, laat staan wat ze inhouden.en ik denk dochter(s) ook niet....hier gaat de t.v. meestal pas voor de eerste keer aan rond etenstijd (even ervoor als ze op het eten moet wachten en anders erna) misschien dat het daar aan ligt? hoogstens dat er eens op een druilerige 'ik verveel me zo' woensdagmiddag eens gekeken wordt....maar als dat 2 keer per jaar gebeurd is het al veel.
groeten(terug) albana

Marjoleine64

Marjoleine64

17-12-2008 om 22:20

Discovery

Onze zoons van 9 en 11 (groep 6 en 7) mogen tot 9 uur TV kijken, en Discovery is dan veruit favoriet. Na het 8-uur nieuws wat we met ons 4-en kijken wordt er naar Discovery geschakeld. Dirty Jobs is (gelukkig) afgelopen, man en ik hadden er langzaamaan wel genoeg van. Nu is het Toughest Jobs, en in het weekend Mythbusters en Prototype This. Erg leuk voor 2 jonge onderzoekers... Als er voetbal is dan wil jongste dat graag zien, en verder kijken ze overdag nog steeds graag af en toe korte dvd-tjes van Totally Spies, Ninja Turtles en allerlei tekenfilm-spul. Ik heb niet het idee dat ze hiermee erg uit de boot vallen, het speelt gewoon niet zo hier wie waarnaar kijkt.
Marjoleine

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.