Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Lou

Lou

06-02-2009 om 13:07

Waar koop ik leuke kleren?

Mijn dochter is 7,5 jaar en het wordt steeds moeilijker om kleding voor haar te kopen. Tot voor kort kocht ik bijna alles bij H&M maar nu Hello Kitty te kinderachtig is valt toch wel een groot deel van de collectie af. Spijkerbroeken en t-shirts gaan trouwens nog wel. Maar nu bijvoorbeeld zoek ik een pyjama en gymkleren, en het wil maar niet lukken. Ze wil geen roze, zwart, bruin of grijs, niet effen, geen strepen of stippen en geen kindertekeningen erop (Hello Kitty, My Little Pony, dat soort dingen). Wel goed is paars, groen, blauw, rood, oranje, bloemen, dieren, en regenboogachtige vrolijke dingen.

Zo vreemd is deze smaak toch niet, of wel? Maar als ik bij de pyjama's kijk van H&M, C&A, V&D, Hema, is het toch vooral roze wat de klok slaat in haar maat (134-140). Maar ik zie vast een hele leuke winkel over het hoofd. Wie heeft zin om reclame te maken?

Bedankt alvast en groet,

Lou

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

En bij 'gewone' kledingwinkels?

hier een 10 jarige met maat 134 en wij kopen wel bij de hema, zo heeft ze een hele leuke gestreepte pyama (zonder opdruk en zonder roze) van de hema. en 1 van de livera b.v. hema heeft meestal ook wel leuke truien/sweaters en shirts die écht niet kinderachtig zijn.
ook bij gewone kledingwinkels waar ze óók kleding voor groten hebben, hebben ze meestal wel kindermaten. bij didi b.v. of the jeansshop (is dat een landelijke keten?) en bij andere hip-ogende trendy shops (tip: let op harde muziek!). zoek vooral diegene uit waar je met een tiener ook naar binnen zou lopen. zo scharrelen wij de meeste kleren op.
alle spijkerbroeken komen hier ook van jeanswinkels. (waar ze dus vrijwel alleen spijkerbroeken hebben) als ze er niet liggen even vragen...
groeten albana

mamavogel

mamavogel

06-02-2009 om 14:21

Kan juist geen roze vinden in maat van mijn dochter

Mijn dochter houd juist wel van roze enz Ze is 8 en heeft sinds dit jaar maat 134.
Sinds ze in deze maat zit kunnen we ook weinig kleren voor haar vinden.
Hiervoor kochten we ook alles bij c&a en h&m maar daar valt ze nu in een grotere leeftijdscatogorie en vind echt niks leuks meer.
Ze houd nog van leuke roze jurken en rokjes maar die zijn er maar tot maat 122.
Ook vind ze kleding met paarden enz erg leuk. Maar in haar maat is het vooral high scool mucical enz en daar heeft ze totaal geen interesse in.
Dus wij hebben inderdaad veel in de gewone kledingzaken gekocht. En dit seizoen loopt ze dus vooral in spijkerbroeken met een leuke trui.
Rokken en Jurken hebben we haast niet kunnen vinden.
Overigens hebben ze bij Cool cat wel leuke niet kinderachtige kinderkleding. (geen roze)

Linda99

Linda99

06-02-2009 om 15:07

Leuke winkel

Villa Happ! Zit helaas niet in mijn stad anders kwam ik er vaker. Ze zijn niet echt goedkoop maar ze hebben wel hele leuke kleding waar niet de halve klas mee loopt.

En....

...kijk es online. Het merk Clasens heeft leuke pyama's. Hier volstaat de Hema nog prima als het om pyama's e.d. gaat. Verder haal ik het leeuwendeel van de kleding voor mijn dochter (Ibijna 7) bij een kinderkledingwinkel in de stad. De merken Bengh en Muy Malo zijn echt heel leuk voor meiden van die leeftijd. Tikkeltje stoer, eigenzinnig, hip, niet kinderachtig en poppig. Enige nadeel is dat het prijzig is maar op marktplaats staat genoeg aangeboden van deze merken. De kleding blijft mooi, dus ook tweedehands is het prima te doen.

judiths mama

judiths mama

06-02-2009 om 17:20

Ik lees graag mee

Judith is net 6 geworden, heeft maat 134-140 en wil zo graag jurken aan... Maar in haar maat zijn ze bijna niet meer te krijgen. 2e hands winkels en marktplaats wil ook nog wel eens werken.

Saskia

Lou

Lou

06-02-2009 om 17:58

Leuk, meer meer

Hoi, dank voor de reacties tot nu toe. Lekker snel!

Ik heb inmiddels een pyjama gevonden op marktplaats en eentje bij Neckermann. Iemand nog een idee voor een strakke gymbroek (soort fietsbroekje) die niet zwart of roze is…?

Albana: de hema valt af qua pyjama’s vanwege alle strepen en stippen. Je andere tip ga ik uitvoeren, de gewone kledingzaken. Ik zou niet verwachten dat ze daar ook kinderkleding hebben (behalve H&M en CoolCat en Didi, maar die laatste heeft meestal erg weinig en is vrij prijzig), maar je bedoelt dus gewoon SPS en dat soort?

Mamavogel: wat betreft pyjama’s zul je geen probleem hebben, die zijn overal roze toch? High School Musical is aan ons ook niet besteed trouwens. En Cool Cat kennen we, daar komen de t-shirts en korte vestjes vandaan. Maar ook daar vind je weer veel kleding die ‘te oud’ is voor mijn dochter, met veel zwart en graffitiprints en te korte truitjes en zo. En pyjama’s hebben ze niet.

Linda: er blijkt een Villa Happ hier in de stad te zitten, nooit gezien! Helaas kom je op de website via ‘online shoppen’ op Wehkamp en die had ik al gehad, zit weinig interessants tussen. Ik zal morgen eens in de stad kijken.

Marith: Claesens heb ik gezien op de website van Orangebag. Leuke bolero’s! Dank voor de tip. (Er blijft toch weer weinig over als je alle roze, zwarte, gestreepte en gestippelde dingen weglaat.)

Ik zou het zo handig vinden als er twee of drie winkels zijn met lekker veel keus, waar je een beetje kunt rekenen op een leuke collectie. Maar misschien vraag ik wel te veel. In elk geval: meer ideeën zijn welkom, niet alleen voor pyjama’s!

Groet,

Lou

Nou vooruit ....meer )

Esprit.com heeft voor die meiden erg leuke dingen en de prijs valt echt mee. De youth collectie vind ik leuker dan de mini.

Het merk outfitters nation heeft ook leuke dingen( en echt niet duur!), valt wel groot. Hier hebben ze het bij een grote duurdere winkel.
de V en D heeft ook leuke pyjama's soms.
Coolcat moet je treffen, soms leuk soms niet.

Enne...over 4 jaar wil ze wel weer hello kitty/ tweety/mickey etc hoor, pubertje hier is er nu dol op,haha!

marie

marie

06-02-2009 om 18:57

Scapino

Hallo
Voor leuke sportkleding die niet roze is kun je ook bij Scapino kijken. Trouwens ze verkopen daar ook leuke gewone kleding.
www.scapino.nl
http://www.scapino.nl/product/187_96878/sport/indoor/kinderkleding/fitness-short/
succes

T&T

T&T

06-02-2009 om 21:22

Oh het gruwelijke roze!

Soms lijkt het wel of alle meisjes van roze en staartjes met linten moeten houden de mode is er in ieder geval naar.
Hier ook een stoere meid van 7,5 die echt de zuurstokkleurtjes ontgroeid is! Broer van 6 vindt wel leuke truien (zonder roze en zonder frutsels)... en die kunnen ook best voor een stoere meid! dus soms kijk ik gewoon op de jongens afdeling mee. (ze houdt ook van rood groen en blauw) Verder vind ik ook esprit wel leuk, en bij c&a moet je het net treffen; soms wel soms niet.
groetjes Tess

T&T

T&T

06-02-2009 om 21:26

Sport

oh ja, en de meeste sportmerken (zoals adidas) beginnen ook bij 128... toen ze kleiner waren kon ik geen sportbroekjes vinden, nu wel! Rucanor heeft mooie smalle sportbroekjes voor onze sprinkhaan, ook in blauw! bij de sportzaak.
groetjes Tess

Hillary

Hillary

06-02-2009 om 21:51

Esprit

Kocht ook altijd veel bij Esprit. Als je zo'n pas hebt word je altijd uitgenodigd voor een speciale ochtend dat de uitverkoop begint. Alles is dan 30 tot 50% korting en met de uitnodiging erbij krijg je nog eens 10% extra. En is altijd al best vroeg in het seizoen, voor het echt koud wordt zeg maar, half december en half juni. Overigens schrijf ik kocht omdat ik er nu niet meer kan slagen. Volgens mij hebben ze de broeken wijder gemaakt. Ik kwam altijd veel bij Esprit ook vanwege de smalle snit, maar de broekspijpen zijn nu veel te wijd bij dochter, tenzij ze twee maten te klein koopt. Is voor de winter wel een optie, dan draagt ze laarzen, maar voor de zomer niet.

Decathlon

Voor mijn dochter van 8, die ook alk een tijdje niet meer van roze houdt, heb ik Frankrijk bij Decathlon een paar hele mooie sportbroeken (lange en korte) gekocht. Deze vallen mooi smal om haar sprieten-lijfje. In Amsterdam en ergens in Limburg heeft Decathlon ook vestigingen.

Ze hebben daar trouwens ook leuke, stoere maar toch meisjesachtige vrijetijds/outdoorkleding! (ook wel in roze, maar ook andere kleunren!)

Marlies

Guinevere

Guinevere

07-02-2009 om 10:32

V&d

Heb je al bij V&D gekeken? Daar barst het van de kinderkleding in alle mogelijke merken en soorten en maten. Daar slaag ik altijd gegarandeerd, zowel voor mezelf als voor mijn 2 (mannelijke) koters. Mijn oudste zoon van 6 heeft ook nogal een eigen smaak (gelukkig), hij houdt van stoere kleding die beslist niet zwart of ordi mag zijn, en dan moet het ook nog smal van snit zijn. En we hebben altijd keus genoeg bij V&D!

Stelle

Stelle

07-02-2009 om 13:42

Katvig online...

Via internet vind je ook veel leuke klerenwinkels. Wat ik zefl heel leuk vind zijn merken a la Kidscase, Katvig, Imps & Elfs.. Normaal gesproken achterlijk duur, maar nu heb je ook veel uitverkoop (70% korting!) online bij bijv. Nikabella.com en pepatino.be. (Past dit nog onder de noemer verantwoorde reclame?) Extra voordeel: je hoeft je geen weg te banen door claustrofobische mensenmassa's en kunt gewoon lekker achter je comp blijven plakken...

mar

mar

07-02-2009 om 14:12

Duits

Ook hier is het een probleem, zij het dan andersom. wij houden niet van grote opdrukken en kleuren als bruin en zwart worden ook niet gewaardeerd. dochter is net aan maat 134 toe (net 1 week 8) en het probleem wordt alleen maar groter. Ook broeken wil ze niet te strak of te laag (dus type trek tot onder je oksels .
Behalve dat ik wel e.e.a. zelf maak, slagen wij ook nog wel eens in Duitsland. Ongeveer twee keer per jaar gaan wij die richting op, soms gaan we ook al in de zomervakantie shoppen als we in Oostenrijk of Zwitserland zijn. Daar lukt het vaak iets beter om wat meer basic kleding te kopen. Anders doen wij het online.
Ook in jurken gaan de duitstalige landen vaak wat langer door qua maat dan wij.
Een van de sites die tegenwoordig ook NL is, en waar ik wel eens slaag is www.jako-o.nl

Lou

Lou

07-02-2009 om 14:26

Marie

Precies die gymbroek hebben we zojuist gekocht! Helemaal goed, bijpassend shirt erbij, dochter blij en ik blij. Dank!

Lou

Marjoleine64

Marjoleine64

08-02-2009 om 15:42

Op de markt

Ik koop sinds een paar jaar alle pyama's en ondergoed op de markt. Veel betere kwaliteit tegen een heel redelijke prijs, en meestal keus genoeg. Ik heb 2 jongens, maar ze hebben ook meisjes-spul. Ook gymshirts koop ik daar, mijn oudste is nogal kieskeurig - voor turnen wil hij perse een strakzittend t-shirt (en 's zomers een hemdje). Turnbroekje erbij en klaar.
Andere sportkleding koop ik vaak bij Decathlon, alweer voor het hele gezin. In Amsterdam bij de Arena, of in Antwerpen, of op vakantie in Frankrijk.
Marjoleine

ilsepilse

ilsepilse

10-02-2009 om 09:07

Maasmechelen village

Ik weet niet waar je precies woont maar in maasmechelen village in Belgie waren heel leuke kinder winkels, ik heb 2 jonggens maar voor de meiden kan je je zeker uitleven !
ilse

Scooby

Ik weet niet of deze winkels overal in nederland zitten. Mijn dochter van 11 draagt ook 134/140. Bij Scooby is de kleding wat "volwassener". De ene keer hebben ze meer keus dan de andere.

Lou

Lou

11-02-2009 om 10:46

Het lukt al aardig

Dank allemaal voor de tips. Ik woon niet vlakbij België en Scooby ken ik niet, maar Jako-O was een goeie, daar heb ik wat besteld. Leuke knutseldingen hebben ze daar ook. En nog wat op de markt gekocht ook (een leuke groene pyjama zelfs, ik had het al nauwelijks meer durven hopen) en op Marktplaats. Er is geloof ik toch niet één winkelketen die ik over het hoofd zag, het wordt gewoon wat meer rondshoppen. Het lukt al aardig.

groet,

Lou

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.