Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Was het maar altijd 'de jaren 80'.


kenfan schreef op 09-02-2024 om 10:47:

Even over alle veronderstellingen over nietwerkende moeders in de jaren '80. Jullie vergeten dat er toen heel weinig kinderdagverblijven waren. Op de meeste plaatsen moest je een lieve moeder in de buurt of een welwillende buurvrouw hebben. Die dan ook bereid was een paar keer op en neer te racen want en neer want het woord continurooster moest nog worden uitgevonden.

En er waren veel werkelozen. Je kon 'als getrouwde vrouw" niet een plek bezitten voor waar een man kon werken, werd er gezegd.

Miepjecody schreef op 18-02-2024 om 00:38:

[..]

En er waren veel werkelozen. Je kon 'als getrouwde vrouw" niet een plek bezitten voor waar een man kon werken, werd er gezegd.

Dat van die vele werklozen kan ik me herinneren, die opmerking over vrouwen op de arbeidsmarkt niet. Uiteindelijk zijn ik en mijn vriendinnen allemaal aan werk gekomen en we werken bijna allemaal nog steeds (64+).

Ik lees net dat de kapsels uit de jaren 80 weer terug zijn en moest aan dit topic denken, ik vind het top!


miley-cyrus-grammys-2024-hair-scaled.jpg

Kapsels uit jaren '80 helemaal hot: 'Meer volume' | RTL Nieuws

Yumi schreef op 20-02-2024 om 23:10:

Ik lees net dat de kapsels uit de jaren 80 weer terug zijn en moest aan dit topic denken, ik vind het top!


miley-cyrus-grammys-2024-hair-scaled.jpg

Kapsels uit jaren '80 helemaal hot: 'Meer volume' | RTL Nieuws

Valt haar volumineuze kapsel niet een beetje in het niet bij haar verdere (eerder jaren 1960) uitdossing? 

RodeKrullenbol schreef op 22-02-2024 om 10:13:

[..]

Valt haar volumineuze kapsel niet een beetje in het niet bij haar verdere (eerder jaren 1960) uitdossing?

Ik moest gelijk denken aan dat liedje van The Bangles - Walk like an Egyptian uit 1986.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 22-02-2024 om 20:56:

[..]

Ik moest gelijk denken aan dat liedje van The Bangles - Walk like an Egyptian uit 1986.

Ach ja; The Bangles! Je hebt gelijk. Hoe kon ik die vergeten? Die dames hebben nog wel (minstens) één tijdloze klassieker op hun naam staan: Eternal Flame.

Ik heb dan wel meer met de kapsels uit de jaren van Dallas en Dynesty . Dat vind ik nog steeds mooi.

Nostalgie is leuk maar verlies je er niet in. In de jaren '80 klaagden mijn ouders ook al dat het leven zo snel ging en dat mensen geen tijd meer voor elkaar namen. Zij verlangden op hun beurt weer terug naar de 50's en 60's. Het is allemaal relatief.

Ik blijf het maar herhalen, maar ik blijf het bijzonder vinden dat zo’n onschuldig topic met de net zo onschuldige vraag: Wat missen jullie uit deze tijd? zulke negatieve reacties krijgt. 
Nostalgie is leuk en je hóeft niet te waarschuwen dat je je niet moet verliezen. 

Mevrouw75 schreef op 24-02-2024 om 14:55:

Ik blijf het maar herhalen, maar ik blijf het bijzonder vinden dat zo’n onschuldig topic met de net zo onschuldige vraag: Wat missen jullie uit deze tijd? zulke negatieve reacties krijgt.
Nostalgie is leuk en je hóeft niet te waarschuwen dat je je niet moet verliezen.

Dat komt omdat sommige mensen echt nostalgie hebben en het echt leuk vonden in die tijd. Andere mensen hebben geen fijne herinneringen aan die tijd. 

Ik ben voor een deel in de jaren 80 opgevoed (Kom uit 1985 zoals je kunt zien in mij naam) maar heb natuurlijk wel de jaren 90 meegemaakt en ben zo blij dat ik die tijd heb nog meegemaakt en daarin ook opgevoed ben, ik kan mij vergissen maar heb echt het idee dat die tijd leuker en beter was dan deze tijd, dit heeft misschien geen eens met de technologie te maken, maar de vrijheid van de jaren 90, nee die zie ik nu nauwelijks meer terug en heb het idee soms dat kinderen geen kinderen meer kunnen zijn ofzo, nogmaals misschien romantiseer ik het maar dat is mijn gevoel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.