Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Wat delen jullie uit met de avondvierdaagse?

Ik heb wel eens begrepen dat het niet overal in het land de gewoonte is zoals hier om de kinderen helemaal vol te hangen met snoepgoed bij de avondvierdaagse. Het is hier dus de bedoeling dat je alle vriendjes een flinke zak snoep om de nek hangt. Dit vind ik dus helemaal niks maar ik wil niet keihard uit de toon vallen (maakt mij niet uit, maar dochter wel). Graag jullie leuke tips!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maylise

Maylise

29-05-2009 om 18:31

Zak snoep

Hier nemen veel kinderen een paar zakken snoep mee en delen dan uit onder hun vriendjes. Enkele ouders hadden er meer werk van gemaakt en hadden snoepkettingen gemaakt voor de kinderen en hun vriendjes of andere tractaties.

Ik heb mijn zoon van 9 drie zakken snoep meegegeven (spek, smilies en krokodillen) en dat heeft hij uitgedeeld (en zelf van gesnoept). Mijn dochter van 12 had een enorme zak met gemengd schepsnoep mee en dat deelde ze uit.

Maylise

Huh?

Wat apart, die traditie ken ik niet! Hier gaat het niet verder dan een rolletje pepermunt, of een halve citroen met een pepermuntje erop in een zakdoek... Ik hoop dat de snoeptraditie niet doordringt hier!!! Groet Suus

mar-ank

mar-ank

29-05-2009 om 19:56

Bedoel je...

...dat ze dat aan het einde van de vierde dag van elkaar krijgen? Hier krijgen de meeste (lang niet alle!) kinderen een van hun eigen ouders een snoepmedaille of een 'snoep-boeketje'. En soms is er een ouder die voor meerdere kinderen een roos meeneemt. Maar dat is het dan. Ze gaan niet elkaar lopen trakteren. Dat gebeurt wel tijdens het lopen, want bijna iedereen neemt snoep mee voor onderweg. Mijn dochter krijgt meestal een rolletje Mentos of Fruitella, en de mededeling dat ze die wel met haar vriendinnen moet delen!

Jesse_1

Jesse_1

29-05-2009 om 21:48

Helaas

Hier geen avondvierdaagse, maar wel iets vergelijkbaars waarbij de kinderen allemaal snoep omgehangen krijgen.
De meeste ouders hadden gewoon één snoepje aan een draadje of zo gehangen, zodat de kinderen niet al veel kregen. (Dus één lange jan, of één dropsleutel).
Overigens hoorde ik dat ouders er van te voren al met elkaar ook al overlegd hadden om het niet te veel te laten worden (ik was er zelf niet tijdens de tocht/finish).
Jesse

bertje1

bertje1

29-05-2009 om 21:57

Hier vreselijk!

hier krijgen zo'n beetje alle kinderen van diverse andere kinderen/ouders/opas bloemen, snoep snoep snoepkettingen.... vreselijk! wist niet wat ik zag de eerste keer. Denken zeker dat ze zoveel verbranden. haha. echt niet. Ik vind het ook erg overdreven, ze doen alsof de kinderen een wereldse prestatie hebben neergezet. (ok, sommige kleintjes of 10 km is best veel, maar ja.. ik ben misschien ouderwets).

caro

caro

30-05-2009 om 01:51

Hier ook vreselijk

Kinderen die niet meer konden lopen van de zware zakken om hun nek. Zag ze zelfs met rugzakken vol en nek ook nog vol. Er was zelfs een moeder die liep mee met een loopkarretje om het snoep van haar kind in te doen. Kind had zeker 50 zakken!!!
Hier is het dus de gewoonte dat vriendjes elkaar wat geven. Maar de kids krijgen ook nog van Opa,Oma,Buren,Kennissen,Vrienden, Familie enz enz. Wij hebben hier zelf geen familie wonen, en toch hadden onze kinderen beide 14 zakken met snoep gekregen.

Overigens vond ik wel leuk dat ze van een vriendin van ons een leuke stuiterbal kregen waarin stond "Kanjer"

Zelf heb ik veel bloemen, een puzzelboekje en een hanger met flesje Flugel gekregen.

Verder vind ik het nog steeds leuk hoor de A4daagse. En we hadden gisteren prachtig weer met de intocht!

Groet Caro

Wel wat snoep

maar hier (meestal, uitzonderingen heb je altijd) geen hele zakken snoepen, wel soms een klein kadootje aan een touwtje. Voor vriendjes/vriendinnetjes waar ze echt die 4 avonden mee gelopen hebben wordt het wel eens over en weer gedaan maar niet voor de hele klas.

MaximeM

MaximeM

31-05-2009 om 19:48

Hier ook altijd veel

Hoi,

Hier wordt ook altijd belachelijk veel snoep gegeven, het lijkt we ieder jaar meer te worden. Ik maakte meestal van dropveter een snoepketting, maar daar zat niet meer aan dan een dropsleutel en wat spekjes, het gaat meer om het idee hoor. Verder vonden mijn kinderen het krijgen van een bosje bloemen van opa en oma ook altijd erg speciaal, dat hoorde er echt bij (maar snoep wilden ze ook altijd graag hoor)

Maxime

jasset

jasset

04-06-2009 om 15:20 Topicstarter

Ok bedankt

voor de reacties. Ik zit toch een beetje vast denk ik aan de gewoonte hier.
Ik heb nu grote lollies aan touwtjes gehangen, iedereen gewoon 1, dat lijkt me naast al die zakken snoep meer dan genoeg!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.