Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Wat doe jij deze zomer?

6 weken vakantie. Doorgaans weet ik me prima te vermaken met dagjes strand, duinen, bos, de speeltuinen in de buurt. En koekjes bakken, filmmiddagjes, knutselprojectjes, lego master challenges hebben ook gretig aftrek gevonden de afgelopen 1,5 jaar. 

Maar ik merk dat mijn inspiratie op is. Er is voor de komende twee weken regen voorspeld en ik zie dus echt op tegen nog twee weken eigen omgeving en activiteiten die me vanwege lockdowns en er maar wat van maken al tig keer gedaan hebben. 

Mijn kinderen van 6 en 8 kunnen zichzelf aardig vermaken hoor. En een 5e keer pannenkoeken bakken en versieren is voor hen prima. Maar ik heb zelf zo'n behoefte aan iets anders. 

Wat waren jullie (onverwachte) succesnummers voor regenachtige vakantiedagen?


Ik deed op een regendag de gordijnen dicht, zette het geluid van de tv over de boxen van de stereo, zette een leuke dvd op en speelde zo in huis bioscoopje. Een pauze inlassen met popcorn uit de magnetron, de kinderen vonden het geweldig!

NEMO in Amsterdam. Heel vaak geweest met de kinderen.

wij hebben vanaf maandag een camping geboekt voor een week in nl en ik zie er een beetje tegen op met tijgerende baby en actieve peuter nu er elke dag regen is voorspeld 😭. 

Saartjepoes schreef op 24-07-2021 om 14:14:

wij hebben vanaf maandag een camping geboekt voor een week in nl en ik zie er een beetje tegen op met tijgerende baby en actieve peuter nu er elke dag regen is voorspeld 😭.

Dat is idd lastig qua leeftijden. Dat wordt een hoop wasmuntjes kopen!  Is er nog iets van een binnenspeeltuin op de camping ( of in de buurt)

Lientje, misschien kan je een partytent en een extra grondzeil lenen van iemand? Die zet je dan naast je tent op en daar kan de kleine dan een beetje spelen en tijgeren? Als het niet al te hard regent dan hou je het daar wel droog hoop ik. Desnoods proberen een partytent met zijkanten te lenen (misschien kan je dat wel huren ook?)  Vaak regent het toch niet de hele dag, dus dat zou een oplossing kunnen zijn

musea, binnenspeeltuin, bioscoop, zwemmen, knutselen, filmmiddag.

met dat soort vakanties kroop /liep zoon de hele dag in regenbroek en laarzen. 
Bij de tijgerleeftijd een regenbroek met bretels. 

LydiaDietz

LydiaDietz

24-07-2021 om 15:46 Topicstarter

-Mare- schreef op 24-07-2021 om 13:23:

NEMO in Amsterdam. Heel vaak geweest met de kinderen.

Die hebben we nog niwt gehad en gaat op het lijstje!

ik ben net even bij de Bristol regenpakken gaan kopen en we gaan gewoon naar buiten.. regenpak aan en gaan

LydiaDietz

LydiaDietz

24-07-2021 om 15:48 Topicstarter

Saartjepoes schreef op 24-07-2021 om 14:14:

wij hebben vanaf maandag een camping geboekt voor een week in nl en ik zie er een beetje tegen op met tijgerende baby en actieve peuter nu er elke dag regen is voorspeld 😭.

Een extra campingbedje mee als box? 

Heb je een draagdoek? Plu erboven en die actieve peuter in goede kledij lekker laten razen. Die peuter vermaakt zich wel. Die baby lijkt me een grotere uitdaging  

Kun je misschien een paar dagen naar familie? Andere omgeving doet ook vaak wonderen. En je hoeft het even niet allemaal alleen te bedenken.
Andere opties:
- binnenspeeltuin
- fietstocht
- dierentuin
- kledingkasten opruimen
- hut bouwen en erin picknicken
- een hele dag op de tablet, gewoon on er even vanaf te wezen
- koekjes bakken, in eigen versierde zakjes stoppen en rondbrengen in de buurt 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.