Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Wat geven bij gezamenlijk feestje

Twee kinderen uit de klas van mijn dochter geven gezamenlijk een feestje voor de hele klas. De een is de beste vriendin van mijn dochter, met de ander (een jongen) heeft mijn dochter niets. De beste vriendin krijgt gewoon een cadeautje als normaal, maar wat geef je de jongen. Twee maal een cadeau van 10 euro ga ik niet doen.


Als mijn zoon vroeger een feest had wat met 2 of meerdere personen werd gevierd ging alles op 1 hoop. Dus geen aparte cadeaus. 

Beste vriendin van zoon kreeg 20 euro voor elk ander kind zou ik 10 euro meer dan zat vinden.

Het zal andersom waarschijnlijk ook zo zijn dat de jongen meer geld krijgt van z'n eigen vrienden dan van de meisjes die voor het meisje komen. 

Sunny_ schreef op 24-05-2022 om 09:16:

[..]

Het is een gezamenlijk feestje. Verschil maken tussen grootte van cadeau vind ik daarom niet passend. Wel als het aparte feestjes zouden zijn.

Je kunt de ene daarnaast, buiten dat feestje om, toch nog iets anders / groters geven. Op het feestje zelf zou ik geen verschil maken. 

Als het de hele klas is zou je een groepsapp aan kunnen maken en daar geld inzamelen voor de jarigen dat geld deel je door 2 en vraag je aan de ouders om suggesties voor een x bedrag. 

Dan kun je met zijn allen een groter cadeau kopen voor de kids. 

Bedenk wel dat er ook kids zijn die helemaal geen cadeau hoeven mijn zoon gaf een verjaardag aan geen cadeautjes te willen ook omdat hij wist dat er een jongen uitgenodigd die het arm heeft. 

Decembermamma schreef op 24-05-2022 om 11:44:

Als het de hele klas is zou je een groepsapp aan kunnen maken en daar geld inzamelen voor de jarigen dat geld deel je door 2 en vraag je aan de ouders om suggesties voor een x bedrag.

Dan kun je met zijn allen een groter cadeau kopen voor de kids.

Bedenk wel dat er ook kids zijn die helemaal geen cadeau hoeven mijn zoon gaf een verjaardag aan geen cadeautjes te willen ook omdat hij wist dat er een jongen uitgenodigd die het arm heeft.

Dat is lief van je zoon zeg 

Bij een gezamenlijk feestje zou ik beiden hetzelfde bedrag geven.
Als ik cadeautjes zou kopen zou ik misschien wat meer voor de beste vriendin uitgeven maar niet doelbewust dus als ik iets voor de jongen zou vinden voor hetzelfde bedrag waarvan ik weet dat hij het graag wil hebben dan zou ik het ook kopen.
Of mijn dochter wat met hem heeft vind ik irrelevant in dit geval want ze gaat wel naar het feestje. 
(als dochter daarnaast zelf nog iets extras aan beste vriendin wil geven op haar eigenlijke verjaardag kan dat natuurlijk.)

Ik zou op het feestje voor beiden ongeveer hetzelfde bedrag uitgeven. Aan het vriendinnetje kan op een ander moment eventueel nog een extra kadootje worden gegeven. 

het is een gezamenlijk feestje, dan zou ik beide een zelfde soort cadeau geven en geen onderscheid maken. Beste vriendin kun je dan evt op een ander moment nog iets geven. Als het haar beste vriendin is komt ze waarschijnlijk ook op haar echte verjaardag, dan nog iets geven kan dan prima.

Poezekat schreef op 24-05-2022 om 12:50:

Ik zou op het feestje voor beiden ongeveer hetzelfde bedrag uitgeven. Aan het vriendinnetje kan op een ander moment eventueel nog een extra kadootje worden gegeven.

Zo jaag je mensen wel op kosten. Normaal zou je ook alleen voor de vriendin een kadootje geven enkel omdat ze zelf de kosten voor het feest deelt met die ander zijn de gasten zo ongeveer verplicht om dubbele kadootjes/geld te geven terwijl ze helemaal niet met elkaars vrienden omgaan.


redbulletje schreef op 24-05-2022 om 13:17:

[..]

Zo jaag je mensen wel op kosten. Normaal zou je ook alleen voor de vriendin een kadootje geven enkel omdat ze zelf de kosten voor het feest deelt met die ander zijn de gasten zo ongeveer verplicht om dubbele kadootjes/geld te geven terwijl ze helemaal niet met elkaars vrienden omgaan.


Nou ja anders zou ze vast niet de hele klas uitnodigen.

Decembermamma schreef op 24-05-2022 om 13:31:

[..]

Nou ja anders zou ze vast niet de hele klas uitnodigen.

Dat heeft toch geen meerwaarde voor de gasten?

Tuurlijk wel.voor die kids is her gewoom een klassenfeest hoor! 

redbulletje schreef op 24-05-2022 om 13:17:

[..]

Zo jaag je mensen wel op kosten. Normaal zou je ook alleen voor de vriendin een kadootje geven enkel omdat ze zelf de kosten voor het feest deelt met die ander zijn de gasten zo ongeveer verplicht om dubbele kadootjes/geld te geven terwijl ze helemaal niet met elkaars vrienden omgaan.


Dat is toch niet verplicht, het is maar een idee, als TO er anders over denkt dan vind ik dat ook prima. 

Op die leeftijd regelden mijn kinderen dat zelf. Cadeautjes voor feestjes betaalden ze van hun zakgeld. Gebruikelijk was dat er een appgroepje werd gemaakt met de genodigden en dat er dan gezamenlijk iets gekocht werd. 

Ik zou even bij je kind navragen of er niet al zoiets gaande is. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.