Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Wat geven bij gezamenlijk feestje

Twee kinderen uit de klas van mijn dochter geven gezamenlijk een feestje voor de hele klas. De een is de beste vriendin van mijn dochter, met de ander (een jongen) heeft mijn dochter niets. De beste vriendin krijgt gewoon een cadeautje als normaal, maar wat geef je de jongen. Twee maal een cadeau van 10 euro ga ik niet doen.


Waarom moet je die jongen een cadeau geven? Je dochter kan hem toch ook gewoon een hand geven en hem feliciteren met zijn verjaardag?

PriceyRook54

PriceyRook54

24-05-2022 om 14:28

Rosehip schreef op 24-05-2022 om 09:41:

Ik zou beiden evenveel geld geven, en dan voor de beste vriendin nog een klein cadeautje erbij. Dat cadeautje kan je dochter bv ook op dag van de verjaardag zelf geven ipv tijdens het feestje.

Dit

Beker123 schreef op 24-05-2022 om 14:24:

Waarom moet je die jongen een cadeau geven? Je dochter kan hem toch ook gewoon een hand geven en hem feliciteren met zijn verjaardag?

?
Serieus?

Zilver_gray schreef op 24-05-2022 om 14:38:

[..]

?
Serieus?

Lekker materialistisch

Beker123 schreef op 24-05-2022 om 14:48:

[..]

Lekker materialistisch

Heeft wat mij betreft meer met fatsoen te maken.

Ik ben vroeger ook weleens op gezamelijke verjaardagen geweest en als je een cadeautje had legde je dat op een tafel neer. Daar was het hele feestje verder geen aandacht voor. Ben je bang dat die jongen en dat meisje met elkaar de cadeautjes gaan vergelijken? Ik denk namelijk dat zij misschien niet eens van elkaar gaan weten wat ze hebben gekregen en zou me dus niet druk maken over budget voor cadeautjes...

Zelf vind ik dat je niet in kunt vullen wat belangrijk is voor een ander of daar te star in zijn. Gewoontes zijn om soms vanaf te wijken.  

Van mij zouden ze hetzelfde bedrag krijgen en misschien het eigen vriendinnetje op de echte verjaardag iets anders erbij.
Soms kost iets een keer wat meer; het zal ook niet zijn dat er continue kinderen samen iets vieren.
En kan het er niet vanaf, dan het eigenlijke bedrag delen door 2, desnoods aangevuld met een zakje snoep.

Bij een klassenfeest kun je het beste gewoon geld geven.Niemand zit te wachten op tig frutsels ook bovenbouwers niet. En dan deel je het geld dat je normaal aan een feestje spendeert door 2. Hebben de kinderen nog een leuk bedragje dat ze naar eigen inzicht kunnen besteden. 

Ik heb het ooit zoals Kenfan gedaan. Ieder kind 5 euro aan een zak spekkies of zo. Werd verder niet naar gekeken, lag inderdaad op een tafel.

De klassenfeesten hier thuis (beide kinderen hebben in groep 5 een klassenfeest gegeven) waren niet gekoppeld aan een verjaardag, dus daar kwamen geen cadeautjes aan te pas. Wel zo overzichtelijk, want ik zit ook niet te wachten op 30 frutsels . Van 1 klas kregen we een mooie bos bloemen kregen als dank voor het organiseren, dat zal een van de ouders wel via de groepsmail of groepsapp hebben geregeld.

In de brugklas waren er soms klasgenootjes met een gezamelijk feestje. Zij gaven vooraf aan dat zij contant geld willen en ik heb geen idee wat ik dan anders zou geven. Waarschijnlijk wilden zij ook niet 25 cadeautjes krijgen waar ze toch niks mee gaan doen.

Ik zou gewoon kopen wat je voor vriendin ook zou kopen als ze alleen een feestje had gegeven (voor die 10 euro dus wat je zei) en voor de jongen een zak schepsnoep of een strippenkaart van de ijssalon ofzo.

Decembermamma schreef op 24-05-2022 om 11:44:

Als het de hele klas is zou je een groepsapp aan kunnen maken en daar geld inzamelen voor de jarigen dat geld deel je door 2 en vraag je aan de ouders om suggesties voor een x bedrag.

Dan kun je met zijn allen een groter cadeau kopen voor de kids.

Bedenk wel dat er ook kids zijn die helemaal geen cadeau hoeven mijn zoon gaf een verjaardag aan geen cadeautjes te willen ook omdat hij wist dat er een jongen uitgenodigd die het arm heeft.

Nadeel is wel dat wanneer iemand weinig te besteden heeft dit lastig kan zijn, niet fijn wanneer andere beslissen hoeveel je moet betalen of bij inleg naar eigen keuze andere zien dat je veel minder geeft.

Brabeau schreef op 24-05-2022 om 18:02:

[..]

Nadeel is wel dat wanneer iemand weinig te besteden heeft dit lastig kan zijn, niet fijn wanneer andere beslissen hoeveel je moet betalen of bij inleg naar eigen keuze andere zien dat je veel minder geeft.

Onbeleefd ook.

gewoon envelopjes geven dan zien anderen niet hoeveel er in zit

Beker123 schreef op 24-05-2022 om 14:24:

Waarom moet je die jongen een cadeau geven? Je dochter kan hem toch ook gewoon een hand geven en hem feliciteren met zijn verjaardag?

Wat aso. Dat doe je gewoon niet. Je komt niet met lege handen op een verjaardag. Doe je bij een ander ook niet. Bij een kind al helemaal niet. En al zeker niet als er twee een feest geven voor de een wel wat kopen en voor de ander niet. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.