Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Wat geven bij gezamenlijk feestje

Twee kinderen uit de klas van mijn dochter geven gezamenlijk een feestje voor de hele klas. De een is de beste vriendin van mijn dochter, met de ander (een jongen) heeft mijn dochter niets. De beste vriendin krijgt gewoon een cadeautje als normaal, maar wat geef je de jongen. Twee maal een cadeau van 10 euro ga ik niet doen.


Brabeau schreef op 24-05-2022 om 18:02:

[..]

Nadeel is wel dat wanneer iemand weinig te besteden heeft dit lastig kan zijn, niet fijn wanneer andere beslissen hoeveel je moet betalen of bij inleg naar eigen keuze andere zien dat je veel minder geeft.

Waar schreef ik dat anderen bepalen wat je moet geven? Je zamelt geld in 1 iemand doet dat en belooft niemand te vertellen wat anderen betalen en dan heb je een totaal bedrag dag deel je door 2.

Geef die jongen ook gewoon een mooi cadeau.

Ik zou beide bijvoorbeeld voor 5 euro ijsbonnen bij de plaatselijke ijsboer geven en daarnaast voor de vriendin van dochter bijvoorbeeld een fotolijstje met een leuke foto van dochter met vriendin.

beide cadeau van zelfde waarde

Decembermamma schreef op 24-05-2022 om 21:01:

[..]

Waar schreef ik dat anderen bepalen wat je moet geven? Je zamelt geld in 1 iemand doet dat en belooft niemand te vertellen wat anderen betalen en dan heb je een totaal bedrag dag deel je door 2.

"vraag je aan de ouders om suggesties voor een x bedrag."

Daaruit begreep ik dat er samen een bedrag afgesproken wordt. 

Brabeau schreef op 24-05-2022 om 22:10:

[..]

"vraag je aan de ouders om suggesties voor een x bedrag."

Daaruit begreep ik dat er samen een bedrag afgesproken wordt.

Je zamelt geld in totaal deel je door 2 en dan weet je welk bedrag je te besteden hebt 

Decembermamma schreef op 24-05-2022 om 22:49:

[..]

Je zamelt geld in totaal deel je door 2 en dan weet je welk bedrag je te besteden hebt

Ik begrijp 'm ondertussen, ik dacht aan andere ouders een suggestie vragen voor een in te leggen bedrag. Maar nu begrijp ik dat je dan aan de ouders van de jarige een cadeau suggestie vraagt voor het "opgehaalde" bedrag.

Ik zou denk ik een envelopje met het budget voor feestjes geven en dan delen ze het onderling maar. Eventueel de vriendin nog wat extra's maar dat hoeft niet per se op het feest.
Onderscheid in cadeau vind ik niet heel gek hoor, de vrienden van die jongen hebben voor hem misschien wel wat groters mee. En die jongen weet vast ook wel dat jouw dochter meer met het meisje dan met hem heeft. 

Ik heb zelf wel eens meegemaakt dat ik een feestje had van een collega van mijn bijbaan en een vriendin van dat meisje. Dat andere meisje kende ik niet eens, dus daar had ik ook geen cadeau voor. En dat had niemand eigenlijk, behalve hun gezamenlijke vrienden die ook voor beiden op de verjaardag waren. 

Ik vind het wel zo aardig om allebei hetzelfde te geven, dan is dit maar een wat duurder feestje of inderdaad allebei de helft van het bedrag. Mits je niet op een minimum inkomen zit vind ik ook wat gierig om die jongen niet ook 10 euro te gunnen. Waar gaat het nu eenmaal over?

Ik zou je echt met klem aanraden om op het feestje zelf beide kinderen hetzelfde bedrag te  geven. Je hebt altijd kinderen die populair zijn en kinderen die wat minder goed in de groep liggen. Dat weten die kinderen zelf ook, maar dat onderscheid hoeft niet op een feestje nog eens extra benadrukt te worden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.