Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Rijmpiet

Rijmpiet

08-11-2011 om 13:50

Wat krijgen jullie kinderen?

Ik moet allerlei rijmsels verzinnen bij de kadootjes voor jullie kinderen. Heb alleen geen idee wat ze krijgen, ik ben zo benieuwd...

Groet, Rijmpiet (nu nog niet in de rijmmodus)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lego trein

De jongens krijgen samen een lego trein. Ze zeuren er al maanden om en ze vroegen hem allebei voor hun verjaardag. Dus ben ik overstag en heb ik voor een kapitaal aan lego sets gekocht.

Guinevere

Guinevere

08-11-2011 om 16:43

Rails en horloge

Eén keer lego-rails voor de legotrein en een alarmhorloge voor onze 9-jarige, vast aangevuld met allerlei andere zaken. 4-jarige krijgt de Ark van Noach van Playmobil, die kon ik mooi goedkoop krijgen.

He wat leuk een rijmpiet

mandarijntje van 2,5 krijgt een ijsmachine van Playdooh.

De oudste van ruim 8 krijgt een poetskist met allemaal borstels om paarden te borstelen.

koentje

koentje

09-11-2011 om 12:01

Hier

en spelletje voor zijn DS.
maar dat mag niet in de plaats komen
van zijn rekenles!

Daarom zeggen Sint en Piet:
geef die jongen een tijdslimiet!

Rijmpiet, misschien kom je zo op gang
of gaat het niet lukken, ben je bang?

NogGeenSint

NogGeenSint

09-11-2011 om 12:24

Nog niet

Ik heb nog niet helemaal besloten wat we gaan kopen maar het is hier nooit zo heel moeilijk.

Voor alle gezinsleden sowieso altijd een boek of twee. Daarnaast meestal wat nuttige cadeautjes zoals een leuke piyama, sokken, vouwblaadjes....

Wat speelgoed betreft.

Voor zoon vooral Lego. Op het lijstje staat allemaal Star Wars Lego en Harry Potter Lego en daarnaast ook nog uitbreidingen van de ridderserie en van de gewone stad. Ik kan dus gewoon de hele lego winkel leegkomen. Van Star Wars lego krijgt hij waarschijnlijk de Millenium Falcon. Mijn man kwam van ridder serie op internet ook een gave doos tegen met een middeleeuws stadje. Niet goedkoop (100 euro) maar misschien doen we het wel. Het zag er erg leuk uit.

Hij wil daarnaast ook nog een spelletje voor de DS, meccano en nog wat dingen die me ontschoten zijn. Ik moet er eens over nadenken.

Voor dochter playmobiel waarschijnlijk. Ze wil graag de dierenkliniek. Daarnaast wil ze ook Lego. Harry Potter lego en kasteel lego. De middeleeuwse stad zou dan een gezamelijk cadeau kunnen zijn.

Verder wil ze graag een skateboard want het oude skateboard is kapot.

Binnenkort maar eens gaan winkelen om inspiratie op te doen...

Met kerst doen we ook aan cadeautjes. Dan krijgen alle gezinsleden wederom een boek. En daarnaast kopen we dan wat dingen die leuk zijn voor het hele gezin zoals een nieuw spel voor de wii en gezelschapsspellejes.

Netel

Netel

09-11-2011 om 14:50

Lego, siku en games

Zoon wil altijd en alleen maar Lego en Sikuspullen. Dochter van 13 wil de nieuwe dancegame van Kinect en een stijltang. Beiden zijn ze de leeftijd van Sint ontgroeid, maar ze willen de kado's nog best ontvangen.

koentje

koentje

10-11-2011 om 13:57

Wat zijn eigenlijk leuke spelletjes

voor de DS als een jongen de racespelletjes een beetje zat is en moeders liever geen agressieve spelletjes heeft?

Fianna

Fianna

10-11-2011 om 14:02

Tablet

Mijn oudste van ruim 8 krijgt van ons en zijn oma een simpele tablet. Voor de andere kinderen weet ik het niet. Ik wil geen spul wat na een week stuk is of waar niet meer mee gespeeld wordt oid. Playmobil is altijd wel een hit, maar daar hebben we voldoende van. Mijn dochter van 4 raakt erg enthousiast van al die reclames van My little pony en barbie en Fuzzles of hoe het ook heet, maar als puntje bij paaltje komt speelt ze er niet mee.
Ik denk dat ik schaatsten ga kopen voor ze en een mooie slee! Ik verwacht nl een hele mooie winter!

Rieke

Rieke

10-11-2011 om 16:02

Al gekocht

legodoosje en kaphoofd voor in de schoen. beide klein. En voor de 4 jarige een barbievakantiehuis op marktplaats nieuw voor de helft. En een barbie bij AH met 70% korting. Ze krijgen van de buren ook allebei een groot kado. (oudere mensen geen kleinkinderen) dus ik doe het rustig aan voorlopig.

Annet

Annet

10-11-2011 om 20:15

Welke leeftijd koentje?

zie titel

Tango

Tango

10-11-2011 om 21:33

Wat ze hier krijgen

Tangodochter wil graag zo'n make-up pop en dan vooral een met lang haar om de haren in te vlechten etc. Vind het best een apart kado voor een meisje van 10. Maar ga er toch naar op zoek. Verder krijgt ze een abbonnement op de Tina en deel 7 van Harry Potter op DVD.
Tangozoon krijgt de DVD van Toy Story, deel 1, want dat is het enige deel dat hij nog mist. Verder een politiemotor met geluid, een lampje in de vorm van een smurf en zo'n gipsblok waar je dinoskeletten of mooie stenen uit kan hakken.

Ik vind dit overigens wel een leerzaam draadje. Ik weet inmiddels al hoe artikelen van Siku eruit zien, nu moet ik er nog achter komen wat Fianna bedoelt met een tablet....? Het zal vast geen pilletje zijn.

ody

ody

10-11-2011 om 22:13

Lego ...

Hier zal het wel Lego worden .. Zoon is helemaal bezetten van de star wars serie. Net een advent kalender gekocht van Lego star wars. Dit gaat hij vast geweldig vinden. Gelukkig hebben we een leuke website gevonden waar de prijzen echt heel veel lager liggen dan in de winkel. De kalender was daar al 5 euro goedkoper dan bij bol. Zou best het adres willen plaatsen weet alleen niet of dit volgens de regels mag. Verder proberen we het ook vaak op rommelmarkten of het internet op de kop te tikken. Heb ook nog 2 spellen voor de Wii gekocht een tijdje terug op marktplaats. Die doen het bij zoonlief ook altijd goed. Weet dat van opa en oma een Lego brooddoos en drinkbeker gaat krijgen. Cd vind hij ook leuk. Eigenlijk vind hij alle jongens dingen wel leuk.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Wow

Ik vind dat veel linderen echt enorm veel grote cadeaus krijgen. Is dat omdat het vooral leuk is om het voor ze aan te schaffen? (dat vind ik nl)
Ben ik echt benieuwd naar; de reden.
De mijne zijn nog jong en verwachten nog niets..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Linderen = kinderen

Dus

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tja vertigo

Het is zeker een duur kado.
Maar ook een kado dat ze heel graag willen hebben. En okay, het mag van mij wel extra, het is waarschijnlijk het laatste jaar met gelovige kinderen hier in huis.

Jesse_1

Jesse_1

10-11-2011 om 23:52

@ tango

Een tablet is een soort iPad (maar dan een iets kleiner formaat).

Fianna

Fianna

11-11-2011 om 09:50

Vertigo

Toevallig krijgt zoon dit jaar een groot kado, maar meestal is dat niet zo. het is wel zo dat hij dan niks anders krijgt oja, vleesetende planten), dus geen berg frutsels. Zijn jongere broers en zusje krijgen iets kleins.
De reden dat zoon een (goedkope) tablet krijgt is omdat hij verder alleen met playmobil speelt of buiten. dan koop ik liever iets wat hij echt heel leuk vindt dan iets kleiners waar hij niks mee doet. dat is de reden. Verder gelooft hij niet meer in sinterklaas en weet hij dat oma de helft betaalt en dat hij van oma ook verder niks krijgt voor sinterklaas. dan valt het allemaal wel denk ik qua hele grote kado's.

koentje

koentje

11-11-2011 om 11:32

Annet

het gaat om mijn zoon en hij is dertien, maar functioneert ongeveer als 10-11 jarige.

Net inkopen gedaan

twee dochters van 9 en 7 krijgen allebei
- een spelletje, 'hoe overleef ik' en 'angry birds'
- een lavalamp, stond al jaren op het verlanglijstje
- een houten pop zodat je gewrichten/bewegingen kunt tekenen (oudste), een little pet shop meisje van beren (jongste)
- een scheetkussen
- een chocoladeletter
- een haaknaald en katoen er bij

meestal geven we er nog een groot kado bij, vaak samen zoals een duikelrek of een grote doos lego. dit jaar weet ik het nog niet... ze willen allebei een chemie-doos maar ik heb hem net gezien en vond het erg weinig voorstellen voor een flinke prijs. heeft iemand daar ervaring mee?

melle

melle

11-11-2011 om 14:41

Tango

Hoi Tango, weet niet of je al iets hebt maar vandaag is er een dagaanbieding bij de intertoys. Een Jolina kappop, ook via internet te bestellen. Van 35,00 naar 14,99 euro geloof ik, best te doen vond ik.
Groet
melle

Tango

Tango

11-11-2011 om 17:35

Thanks, melle

Via de site waren ze niet meer te bestellen, maar Intertoys hier in de buurt had er nog voldoende staan, heb er net 1 apart laten zetten en haal hem vanavond op. Alvast een kadootje binnen.

Annet

Annet

11-11-2011 om 20:15

Tips voor koentje

Hier een 9-jarige die functioneert als een 10-11 jarige. Dus dat moet lukken.
Ik ben ervan uitgegaan dat je alleen Nederlandstalige spellen wilt, tenzij de taal niet belangrijk is in het spel.
Wij hebben een kaartje en downloaden spellen. Ik weet dus niet welke spellen in Nl verkrijgbaar zijn en waar.
Als een titel je leuk lijkt, kun je zelf wel een volledige recensie vinden.

- DeBlob2: geweldig behendigheidsspel, zowel zoon als ik vonden deze erg leuk. Is in het Engels maar heb je na de uitleg nauwelijks meer nodig.
- Super Scribblenauts, leuk platformspel waarbij je tekent wat je nodig hebt om verder te komen. De versie zonder de naam super is de oude versie. Ook leuk, maar de nieuwe is leuker.
- Fifa 2011, voetbalspel, je hebt je eigen voetbalteam en speelt wedstrijden. Je kunt ook wachten op de 2012 versie. Die moet nog beter zijn en je hebt de huidige teams met spelers.
- The pinguins of Madagascar (deel 1 en 2). Als je de serie kent, weet je dat er wel 'gevochten' wordt maar het zijn vooral leuke, grappige missies.
- Toystory 3, ben al vergeten hoe die was, maar dit spel kreeg erg goede recensies
- Lets draw it, programma om te leren tekenen, is geloof ik in het Engels maar je hebt weinig taal nodig. Mijn zoon heeft hier geen geduld voor, hij houdt ook niet van tekenen.
- Rhythm paradise, leuk spel waarbij je ritmes mee leert spelen, best moeilijk vanwege het benodigde ritmegevoel, wel in het Engels maar weinig taal. Alleen wat uitleg. De rest is alleen ritmes en beeld.
- Farm Life, is in het nederlands, spel waarbij je je eigen boerderij moet bouwen en onderhouden. Vonden ze hier vanaf 7 jaar leuk maar ook nog met 12.
- Brain Academy, braintraining, ook leuk voor kinderen. Het is in het Engels maar dat geldt opnieuw alleen voor de uitleg. De spellen zelf (op een enkele na) zijn zonder taal.

Lou

Lou

12-11-2011 om 01:02

Krultang

Mijn dochter van 10 krijgt een paarse krultang. Ze gaat er helemaal gelukkig mee zijn. Verder waarschijnlijk een paar boeken en make-up. We vieren het met z'n achten, maar ik koop dus alleen de krultang, dat is dit jaar het (niet eens zo heel) "grote cadeau".

Tip besparen op speelgoed

Bij ons in de buurt heb je Cranenbroeck, playmobil, Lego, maar ook gezelschapsspellen zijn hier toch euro's goedkoper.
Daarnaast ook leuke kleine schoencadeautjes.
En ik moet zeggen, ik heb ook al dingetjes in augustus gekocht(dekbedhoes waar ze helemaal weg van zijn, leesboeken voor onze boekenwurm (kreeg ik een gratis dvd bij en een leuke schoudertas).
En wat is er mis met marktplaats, zeker als de doos er nog bij zit. Scheelt vaak toch een enorm bedrag.
Succes met de voorbereidingen en vergeet niet, kinderen vinden de spanning en sfeer erom heen vaak veel belangrijker dan het cadeau. (bak samen kruidnootjes, bekertje choco erbij, sintliedjes opzetten en dan maar wachten of sint ook dit jaar weer iets voor de deur zet.

Vic

Vic

12-11-2011 om 16:12

Goh

Wat zijn jullie allemaal al ver. Ik moest net nog naar het dorp om schoencadeautjes te kopen voor vanavond. De kinderen zijn nu druk bezig met hun lijstjes voor in de schoen, dus ik heb (afgezien van de chocoladeletters) nog niets in huis voor pakjesavond.
Het lijstje van oudste beslaat een heel A4tje, met o.a. een radio/cd-speler (die krijgt ze), dvd's, MP3 speler, Nintendospelletjes, fimo-klei. Jongste krijgt het vakantiehuis van Playmobil, en wil verder een radiografisch bestuurbare auto, boeken, en petshopbeestjes. Ik denk niet dat ik het allemaal binnen 2 weken in huis heb, maar ik ben al blij als ik weet wat ik moet kopen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

12-11-2011 om 19:28

Online

Ik koop alles online. Verlanglijstjes gebruiken we niet, ik verzin alles zelf. Dochter krijgt oa. een kindernaaimachine, dingen van Filly, een legohuis, een speciale barbie en mecano.Peuterzoon krijgt de duplo-brandweer, puzzels, een bob de bouwer met zaklamp, een eigen badlaken en peutermecano. Papa krijgt een weegschaaltje voor zijn helicoptertjes, een paar van die metalen puzzeltjes en een boek. En ik krijg een stapel boeken.
Ik vind het makkelijk om alles online te kopen. En dus komt hier nu iedere dag wel een pakketje binnen en lijkt het op onze werkkamer wel een postkantoor. Vooral Bol verstuurt de hele bestelling in losse pakjes, maar die doosjes kunnen nog handig zijn voor de suprise van dochter.
Iemand schreef dat ze vond dat er zoveel word gegeven. Dat klopt hier absoluut. Wij zijn door het jaar heen niet zo scheutig met kadootjes tussendoor. Maar met sint gaan we los. Vinden we leuk.

Dendy

Yaron

Yaron

13-11-2011 om 20:55

Dendy (beetje ot)

Heb je het badlaken voor je zoon al gekocht? Ik vond op zolder nog een nieuw badlaken van Bob de Bouwer, die kreeg mijn zoon toen hij de Bob leeftijd al voorbij was. Als je wilt kun je hem voor een zacht prijsje overnemen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

13-11-2011 om 21:28

Yaron

Yep, ik heb er al eentje. Maar bedankt voor het aanbod!

Dendy

Maarlen

Maarlen

13-11-2011 om 23:39

Hier

Hier krijgt dochter van vier een boek (Het Muizenhuis) + prinsessenjurk met accessoires en (vooral!) de gouden spaanse hakjes waar ze al maanden om vraagt, make-upjes en nagellakjes in een schattig Xenos-doosje en daarnaast uitgebreide Littlest Pet Shop-set van Marktplaats en een Rapunzel memory-spel. Zoon van net 7 krijgt een walkie talkie-set, een ukulele met Sinterklaasliedjesboekje, een bordspelletje (we weten nog niet welk), Wii Lego Batman en boek Weerwolvenfeest van Paul van Loon. Oudste van 8 1/2 valt het meest in de prijzen: het grote Lego Zweinstein kasteel, een kinderkookboek en Wii Lego Harry Potter (het is dan ook een die-hard-HarryPotter-fanaat, hij heeft net deel 4 uitgelezen). In de schoen krijgen ze hier vnl wat lekkers en 1 keer pakken we nog een keer uit met voor ieder een knutselsetje in de schoen. Net zoals bij Dendy zijn we met verjaardagen en door het jaar erg sober qua cadeautjes dus laten we ons met Sinterklaas meestal eens goed gaan

Rijmpiet

Rijmpiet

14-11-2011 om 21:54

Ik ben klaar!

Ik voelt heel raar, weet ook nog niet of ik dit nu leuk vindt. Alles is zelfs al ingepakt. Dat gestress door regenachtige straten vlak voor het avondje was ook best leuk. Wwe hebben een limiet van vijf kadootjes per kind, anders had ik er zeker meer bijgekocht. Heb nu ook een beetje het gevoel dat het zo weinig is ofzo...(komt volgens mij omdat de cadeaus kleiner worden qua formaat).

Zoon 1: Fifa 2012 Wii, steentjes om een echt huisje mee te bouwen, boek Loser, broodbakje/beker favo voetbalclub en proefjesdoos

Zoon 2: Raket Lego, gipsgieten dino's, rails Legotrein, boek Geronimo Stilton, broodbakje/beker favo voetbalclub, Carcassonne (via werk)

Dochter: Verkleedsetje, keyboard, Hello Kitty duplo, klei, pyjama, K3 microfoon (via werk)

Man: biografie Steve Jobs, scheerspul van Rituals

Voor in de schoen: DD pockets, minidoosje Playmobil en Lego, chocoletters,

Ik hoef nu alleen nog maar 1 kadootje (7,50 euro) voor het 'lootje trekken' en voor het eerst met oudste mee voor schoolkadootje en surprise (vanavond plan de campagne gemaakt incl boodschappenlijst: met 4,00 langs 4 winkels! Leuk!)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.