Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Wat naaien met dochter?

Mijn dochter van 8 heeft de naaimachine ontdekt. We hebben al een lavendelzakje en een kussentje genaaid. What's next? Misschien iets met een patroon. Ik herinner me alleen van vroeger dat poppenkleren en knuffels zo pieterpeuterig waren, dus niet per se makkelijk.

Wie heeft ideeën wat leuk is voor haar om te naaien. Ook boekentips zijn welkom.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

05-09-2011 om 20:36

Rokje

recht rokje met elastiek bovenaan.

fietje

fietje

05-09-2011 om 20:43

Lappendeken

Ik heb ooit leren naaien door van allemaal oude kleren lapjes te knippen en daar een sprei van te maken. Mijn dochter heeft zojuist hetzelfde gedaan. Lekker groot project!

Annet

Annet

05-09-2011 om 21:16

Tas

Oudste kreeg van vriendin een zelfgenaaide tas van een soort jeansstof, gewoon rechthoekig model met schouderband. Daarop waren allerlei leuke linten en stiksels en kralen genaaid. Ook de schouderband was gepimpt.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

05-09-2011 om 21:39

Rokje

Een leuk rokje voor haar zelf. Niets zo leuk als iets voor jezelf maken ze is er straks vast reuze trots op.
Koop gewoon een Knippie ofzo, staan hartstikke leuke patronen in.

Merel

Merel

05-09-2011 om 22:22

Knippie

Ja ik heb het ook geleerd door de simpelste patronen uit de knippie te maken. Een vriendin die al langer naaide heeft me veel op weg geholpen. Vraag je dochter zelf wat ze graag zou willen maken, daar heeft ze dan de meeste motivatie voor. Wellicht een joggingbroek met elastiek in de band? Of een rokje inderdaad. Verder kan je ook nog hartjes of sterren maken van ruitjesstof met een lint eraan, dan kan je dat leuk opvullen en ophangen. (ik heb ze ooit samen met zoon van 10 jaar gemaakt voor in de kerstboom)

Wilma

Wilma

06-09-2011 om 17:31

Kussenhoesje voor op d'r kamer

...

Olivia van Cloppenburg

Olivia van Cloppenburg

07-09-2011 om 13:44

Leuk!

-Een hangertje in de vorm van een ster of hart. Heel simpel en leuk voor op haar kamertje.
-Een vlaggenslinger met haar naam of als cadeautje aan iemand anders.
-Een leuke tas van dik katoen of canvas.
-Mutsje en sjaaltje voor als het straks kouder wordt.

Ik vind zelf het boekjes van: Amy Butler 's kleding en knuffels voor kleintjes en Cool baby leuk en ook simpel voor kinderen. Beide te vinden op bolpuntcom.

Succes!

Lara

Lara

07-09-2011 om 14:26

Geheel o.t. (over apestaartjes en puntjes)

Even een vraagje.
In bovenstaande reaktie staat dat een boek te vinden is op bolpuntcom.
Waarom wordt er geen bol.com geschreven?
Ik zie dit ook vaak bij mensen die een e-mail adres doorgeven, dan schrijven ze pietje023apestaartjehotmail.com of zelfs hetemail.com. Waarom niet gewoon [email protected]? Of ontgaat mij iets....?

Tirza G.

Tirza G.

07-09-2011 om 16:58

Spambots

Spambots zoeken sites door op het vinden van emailadressen. En daar heb ik geen zin in, in spam. Dat krijg ik al genoeg

Tirza

Lara

Lara

07-09-2011 om 23:00

Tirza

Oke bij e-mail adressen is dit dus wel belangrijk. En de reden dat bol.com niet zo geschreven wordt?

liat

liat

09-09-2011 om 04:19 Topicstarter

Super!

De eerste knippie is al besteld. Het lijkt me heel leuk voor haar om haar eigen kleding te kunnen naaien. De andere tips zijn ook leuk.

+ Brunette +

+ Brunette +

10-09-2011 om 00:47

Totaal off topic

Het eerste dat ik dacht bij het lezen van de titel was dat het om een incest-draadje ging (maar niet heus).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.