Anouk1234
18-10-2025 om 11:09
Wat uitdelen met Sint Maarten
Wat geven jullie de kinderen als ze met Sint Maarten aan de deur komen. Ik weet dat mini snickers, marsjes enzo.veel worden aangeboden (Ook handig omdat we dat zelf ook lekker vinden en wat overblijft dan wel opkomt). Maar ben benieuwd of iemand nog orginele ideeën heeft.

Netherfield
19-10-2025 om 18:31
Hier zie ik ook alleen zelfgemaakte lampionnen, die maken ze op school.

Poezenmeisje
19-10-2025 om 18:59
1x per jaar Sintmaarten.
Altijd met op school zelfgemaakte lampions.
Het handige is dat ik het hele jaar geen snoep hoefde te kopen voor mijn kind. Hij deed er met gemak een jaar mee.
Toen het enorm stormde waren mensen superblij dat er tóch een kindje langskwam. We deden nu maar twee straten en hadden vier keer zoveel gekregen.
Halloween wordt hier niet aan gedaan, dat is voor zielige kindertjes die ergens wonen waar geen Sintmaarten wordt gelopen.

Netherfield
19-10-2025 om 19:50
Poezenmeisje schreef op 19-10-2025 om 18:59:
1x per jaar Sintmaarten.
Altijd met op school zelfgemaakte lampions.
Het handige is dat ik het hele jaar geen snoep hoefde te kopen voor mijn kind. Hij deed er met gemak een jaar mee.
Toen het enorm stormde waren mensen superblij dat er tóch een kindje langskwam. We deden nu maar twee straten en hadden vier keer zoveel gekregen.
Halloween wordt hier niet aan gedaan, dat is voor zielige kindertjes die ergens wonen waar geen Sintmaarten wordt gelopen.
Bij ons deden ze er ongeveer tot Pasen mee. Sint Maarten zit hier verankerd in de cultuur (Noord Nederland), Halloween doen ze maar lekker ergens anders.
Er zijn nu alweer van die kartonnen stellingen in de supermarkt met Sint Maarten snoep. Marsjes en uitdeelzakjes Haribo enzo. Dat koop ik pas vlak voor Sint Maarten want zolang overleeft dat spul hier niet in huis.

Poezenmeisje
19-10-2025 om 21:21
Mijn zoon is nu een twintiger en wil rozijnen nooit uit een zak.
Ze horen in die kleine doosjes en anders hoeft hij ze niet.
😄

Anna76
20-10-2025 om 09:00
yette schreef op 18-10-2025 om 15:25:
Hier is ook nooit duidelijk of er 4 of 40 kinderen aan de deur komen.
Ik doe elke keer iets anders, maar zorg wel altijd dat er te kiezen is. Dus bijv.uitdeelzakjes snoep en mandarijntjes of suikerwafels en zakjes chips.
Mandarijnen worden hier trouwens best vaak gekozen.
Dat verbaast me eigenlijk wel. Wij (m'n vriendinnetjes en ik) vonden het altijd heel stom als we ergens een mandarijn kregen. Daar liepen we toch zeker niet voor?! Die konden we thuis ook wel krijgen 😂. En speculaasjes vond ik ook stom, tegen de tijd dat je thuis kwam had je alleen nog maar kruimels, ik was kennelijk niet slim genoeg om te bedenken dat je speculaasjes gewoon gelijk op moes eten.