Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Wat zijn leuke boeken voor een 6-jarige

Wie weet er nog leuke boeken voor 6 jarigen? Wat zijn aanraders..
Boeken voor hemzelf om te leren lezen, maar voornamelijk ook gewoon prentenboeken die we kunnen voorlezen.

Ik hoor ze graag. Het gaat om een jongen, maar het hoeft niet persé om jongens thema's te gaan hoor.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

26-08-2011 om 20:25

Elle van lieshout en erik van os

M'n zoon houdt erg van de boeken van Elle van Lieshout en Erik van Os. Schatje en Scheetje en O, o Octopus (mijn favoriet) zijn heel leuk, mooie prentenboeken met een mooi verhaal. En op dit moment lezen we voor uit Julia en Ot, dat zijn allemaal voorleesverhalen en die vallen ook wel in de smaak.
Pippi Langkous vindt ie leuk, maar volgens mij snapt hij het verhaal nog niet echt. Willem en dikke Teun.
En Mijn leuk wereldje van Richard Scarry is al jaren een groot succes. (en zal dat nog wel even blijven, als ik terugdenk aan hoelang ik dat boek zelf gelezen heb)

liora

liora

27-08-2011 om 07:21

Vos en haas

Vos en Haas waren hier de grote hit rond die tijd!

En Kikker en Pas en Kleine Beer.

Geerten, sil, maartje

De boeken van Selma Noort over Geerten, Sil en Maartje zijn leuk om voor te lezen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Dumbledore

Dumbledore

28-08-2011 om 12:28 Topicstarter

Bedankt

Bedankt voor alle leuke titels. We hebben al lekker wat boeken gehaald.

Nog meer tips zijn zeker welkom hoor.

Onzin..

Fantastisch boek van Paul van Loon.
Elke avond als hij in bed ligt, hoort Vladimir geritsel. Pssst, klinkt het en dan komt er een mannetje tevoorschijn, niet groter dan een colaflesje. Hij neemt Vladimir mee naar Het Land Achter Het Behang.

ishtar

ishtar

31-08-2011 om 20:41

Ja, onzin

die hebben wij ook. Erg leuk boek!

amk

amk

31-08-2011 om 21:59

Geronimo stilton klassiekers

wij zijn nu in het 3e boek bezig en elke dag vraagt mijn dochter of we niet echt nog een stukje kunnen lezen. Of het boek uit.

We hebben nu Heidi en Onder Moeders Vleugels uit, zijn bezig in Jungle boek en gaan straks verder met de wereld rond in 80 dagen.

Onzin, en ook Dolfje Weerwolfje werden hier niet zo leuk gevonden. Mischien straks nog een poging als ze echt kan lezen.

Maylise

Maylise

31-08-2011 om 22:34

Boeken

Geliefd hier op die leeftijd:

Winnie de Poeh

De Wind in de Wilgen

Beatrix Potter verhalen

Kleine huis boeken (voor jongens is Farmer Boy erg leuk, dit gaat over de jeugd van Almanzo)

Heidi

Alice in Wonderland

Michiel van de Hazelhoeve, de kinderen van bolderburen en andere Astrid Lindgren boeken

Kameleon boeken

Saskia en Jeroen

Jeroen en de zilveren sleutel + vervolgen

boeken van dr Seuss (om zelf te lezen)

Pinkeltje

Dik Trom

Puk van de Petteflat

Meester Pompelmoes

Pim, Frits en Ida

Abeltje

Narnia

Niet allemaal zelf lees boeken maar ook veel voorlees boeken. Hoewel dat verschil hier nooit zo duidelijk was.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.