Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
stressmamma

stressmamma

02-07-2009 om 22:49

Watervlugjes, lopen steeds weg

Wie weet er raad. Als ik naar het strand, park etc ga. Dan ben ik de hele tijd aan het roepen: Kom terug, stop. Van te voren maak ik de afspraak: bij mamma blijven. Niet verder dan de pier etc. Maar toch luisteren ze gewoon niet. Ik heb drie kinderen 6, 4 en 2 jaar oud. Na zo'n dag als vandaag ben ik uitgeput, ik ben er zelfs schor van. Herkennen anderen dit. Ik zie altijd van die mamma's lekker op het strand rustig liggend. Ik sta alleen maar en kijk waar ze nu weer heen gaan (rennen). Hoe geef ik grenzen aan, want ik zie het zo niet meer zitten om naar het strand etc te gaan. De zomervakantie duurt lang, dus ik moet toch veel er op uit om ze bezig te houden.
Het zijn heel enthousiaste kinderen, nergens bang voor, alles is leuk. Hoe leer ik ze dat ze in de buurt moeten blijven. Ik vind het doodeng als ik er eentje uit het oog verlies, vooral bij het water. Wie heeft tips...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
picobello

picobello

02-07-2009 om 23:05

Herkenbaar

hoewel bij mij 2 van de drie al wat ouder zijn kan ik ook de jongste niet uit het oog verliezen.Ik ging liever ook niet naar het strand oid als het erg druk was, ik bleef zoeken.
Ik gaf ze wel altijd een fel gekleurd t shirt aan, liefst dezelfde kleur, was wat makkelijker zoeken.
meestal liet ik ze eerst zien tot waar ze mochten en bv naar de waterkant liep ik altijd mee. Helaas voor hun moesten zij dan ook alle drie mee, dus niet 1 die nog even bij de handdoek bleef of zo.

Maar gelukkig worden ze groter en wordt het makkelijker, je moet even door een lastige periode heen

Yvon Meijer

Yvon Meijer

02-07-2009 om 23:37

Stressmamma

Pff, ik word al doodmoe met twee kinderen die behoorlijk braaf zijn dus die vermoeidheid is zeker niet raar. En in mijn eentje ga ik zowiezo niet met ze naar het water, da's wel het toppunt van vermoeiend en ik kan ze niet allebei goed in de gaten houden alleen, dus het is te gevaarlijk. En als ze niet luisteren zou ik zeggen dan gaan we naar huis, en dat ook echt doen, zo vaak als nodig is tot ze 't door hebben. Heb je het draadje van Sharon in het nieuwe huishouden gelezen, dezelfde leeftijd kinderen en ééntje kwijt op t strand Groetjes, Yvon.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

03-07-2009 om 08:43

Verwachtingen bijstellen

Wat jij beschrijft, is volstrekt normaal. En natuurlijk zijn er altijd kinderen die wél perfect luisteren, maar dat is niet de norm hoor. Volgens mij is het goed om je verwachtingen bij te stellen. Ik begrijp uit jouw berichtje dat je eigenlijk vindt dat je met drie kleine kinders rustig naar het strand zou moeten kunnen. Ik denk dat er heel veel moeders (en vaders) zijn die dat gewoonweg niet doen. Ook bij mij geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om met drie kinderen in die leeftijd 'rustig naar het strand te gaan'. Stel je verwachtingen bij van wat haalbaar is. Neem iemand mee die je helpt met de kinderen, zoek een rustig en klein strandje waar ze eigenlijk niet kwijt kunnen raken, ga op tijden dat het relatief rustig is. Dat soort dingen. En anders wordt het gewoon een badje met water in de tuin, en de tuinslang aan, óók heel leuk.

Ervaring

Vorig jaar op vakantie in het zwembad: ik ging "een secondje weg" (zwembandjes voor dochter halen aan de stoel die vlakbij stond). Ik had zoon (net 7) op het hart gedrukt even bij dochter te blijven (toen net 5). Dochter probeerde echter aan mij aan te komen, en zoon liet ze maar doen. De badjuffrouw heeft in het water moeten springen om mijn dochter eruit te halen.

Nadat ik de schrik van m'n leven had (en allerhande papieren in het spaans moest ondertekenen), heb ik toen besloten ze geen ene minuut meer uit het oog te verliezen, zelfs niet voor die 10 seconden. De meeste Kinderen van die leeftijd zijn daarin nog niet te vertrouwen. Met de leeftijd die jouw kinderen hebben zou ik het gewoonweg niet doen, toch niet als je echt alleen bent en het zijn erg drukke dagen.

En ik denk dat het een illusie is dat al die moeders met kleine kinderen daar even kunnen uitrusten aan het strand hoor.

amk

amk

03-07-2009 om 10:36

Kan wel

maar dan heb je maar 1 kind, dat verdraait goed luistert en het is erg rustig op het strand zodat je het overzicht hebt van je luxe ligbed voor het kurhaus tot aan de waterlijn. (toch een meter of 30-40)

en dan kun je wel 1 bladzij achter elkaar lezen.
Meestal lig ik dan gewoon de hele dag te genieten van dochterlief (september 4) die aan het rommelen is met een paar bakjes en regelmatig vraagt of we nog een emmertje water gaan halen.

Nu is ze erg gedrilt door mij, want ik ben zeer rigoreus met waarschuwen en sanctioneren. Ik waarschuw 1x, ze krijgt nog 1 kans, en bij de 2e overtreding ga ik zonder commentaar naar huis. 2x gedaan bij het zwembad en de boodschap was overduidelijk.
Met mama valt niet te spotten.

Dit is wel de combinatie van de aangeboren eigenschappen van het kind en dat wat ze geleerd heeft. Want haar vriendje die hetzelfde geleerd heeft is niet zo makkelijk. En samen met die 2 ga ik zeker niet in mijn eentje naar het strand. Zwembad nog wel, want dat zijn ze gewend. En daar kent iedereen dit duo.

Hier

Ik heb ook 3 kinderen, ongeveer zelfde leeftijd en ik kan eigenlijk ook niet ergens heen met ze. Laatst zei een vriending nog tegen me, ja gaat met dit weer zeker lekke rmet ze picknicken. Alsof dat lukt! Vooral jongste van bijna 2 loopt gewoon continu weg. Ik laat haar ook niet vaak uit de buggy omdat dat geen doen is. Denk maar niet dat ze braaf met me meeloopt.
ben laatst naar een soort strandje geweest met ze. Was geen succes (kunje lezen in nieuwe huishouden) ook al verwachtte ik dat ik er niet bij zou kunnen zitten, dat hoeft voor mij ook niet. Ik wist dat ik als een soort politieagent bezig moest zijn.

Rafelkap

Rafelkap

03-07-2009 om 13:36

Vakantie

is ook voorlopig geen vakantie. Nee, dan kan je beter gewoon thuis blijven, dat is veel rustiger

Rafelkap

Ja, helemaal waar! We gaan dit jaar voor het eerst op vakantie met kinderen, 8 dagen, langer trek ik denk ik niet

Vic

Vic

03-07-2009 om 15:14

Niet naar het strand

Met dit weer, en deze drukte, ga ik niet naar het strand met de kinderen. Met de oudste is het geen probleem, maar de jongste van 4 raak ik regelmatig kwijt. En dan vind ik het strand een van de slechtste plekken om haar kwijt te raken. We gaan wel naar het zwembad. Dan mag ze alleen in het peuterbadje en ik vertel van tevoren dat we direct weer naar huis gaan als ik merk dat ze ergens anders heen gaat. Op die manier durf ik wel een half minuutje mijn ogen dicht te doen en ik kijk minstens elke drie minuten of ik haar nog zie. Het zijn geen ontspannende uitjes voor mij, maar met een beetje mazzel heb ik over een jaar of 3 twee kinderen met een zwemdiploma. Dan wordt het weer leuk

zon

zon

04-07-2009 om 20:46

Wel naar het strand

Ik ga wel naar het strand met de kids (4,2,1 jaar) maar nooit alleen met alldrie de kinderen als het druk is.
Ik ben behoorlijk streng en dat werkt hier prima. Ik vind het op het strand of andere 'gevaarlijke' plekken belangrijk dat de kinderen echt heel goed luisteren. Ik maak van tevoren duidelijke afspraken en daar moeten ze zich echt aan houden. Mogen ze met wandelen bijvoorbeeld tot de pier maar houden ze zich hier niet aan dan moeten ze aan de hand (of kinderwagen), ook moeten ze altijd stoppen als ik stop roep. Zitten we ergens dan kies ik een plek waar duidelijk grenzen aan te geven zijn. Ze mogen nooit ver weg (straal van een paar meter) en houden ze zich hier niet aan dan gaan ze op de handdoek.
Ze luisteren behoorlijk goed maar rustig een boek lezen zit er natuurlijk niet in. Wel kunnen ze heel lang zoet zijn met graven en bouwen of met schelpjes zoeken dus op die momenten lukt een tijdschrift soms nog wel. Maar ik vind het ook erg gezellig zonder iets. Lekker meespelen met de kinderen en genieten van het weer.

stressmamma

stressmamma

04-07-2009 om 22:26

Aha...

Het uitje naar de strand was in de namiddag (5 uur) dus lekker rustiger. Maar ik doe het inderdaad nooooooit meer alleen. Het is te gevaarlijk... Jeetje Sharon, dat zal wel schrikken geweest zijn. Ik ben ook een keer mijn jonste kwijtgeraakt. We waren bij mijn oudste dochters balletschool. Het ene moment staat ze naast me, iemand vraagt hoe laat het is. Ik kijk even op mijn horloge en weg is ze. Het eerste check ik de uitgang. Ren in paniek de straat op, haar naam uitschreuwend. Zie allemaal mensen staan, niemand reageerd echt. En ja hoor, zie ik haar in de verte nog net de hoek om rennen. Jeetje wat was ik in paniek. Ha,ha al die mensen staarden mij aan, zo van, waarom maakt dat mens zo'n kabaal. En ik maar denken help me nou..mijn meisje is weg. Wat was ik blij dat ik haar weer te pakken had

Vandaag weer een dagje uit geweest met de kinderen. Dit keer naar een recreatie waterpartij. Samen met oma en opa en tante. Ik moet zeggen het was nu wel weer leuk en te doen. Samen opletten is veel beter te doen. Ik heb ze alledrie zwembandjes aangedaan en lekker bij een waterplas waar het ondiepe afgezet is met een touw. Ze hebben inderdaad snel de neiging om die zwembandjes uit te doen. Klagen erover dat het te strak zit. Hmmm moest wel een paar keer zeggen dat ze aan moesten blijven. Oma was al bezig ze uit te doen omdat kind het niet meer wou. Politie agent mamma kwam er weer tussen ha, ha.

Oudste dochter begon wel te zeuren omdag ze in het diepe gedeelte wou. Ik heb toch zwembandjes aan. Zeur, zeur. Opa zou wel met haar meegaan. Maar ik heb volgehouden anders gaan ze alledrie voorbij het touw en ze kan niet zwemmen. Ik vind het trouwens lastig als anderen vinden dat het wel kan en dochter zeurt heel erg. Om dan niet toe te geven, en mijn eigen gevoel te volgen. Maar heb niet toegegeven. Na het gezeur ging ze gewoon uren lang in het zand (modder) en water spelen. Pfff dat was heeeerlijk.

We gaan drie weken op vakantie en ik ga het inderdaad zien als een werkvakanie. Dan kan het alleen maar meevallen ha, ha bedankt voor de tip.

Oo ja over die uv zwempakjes. Inderdaad wel handig want ze vallen erg op en het scheelt een hoop gesmeer. 1 nadeel vind ik wel dat ze het sneller koud krijgen als het nat is. Ik heb ze dus wel maar gebruik ze alleen als het heel erg warm is. Bedankt voor jullie reacties

Mathilde

Mathilde

07-07-2009 om 22:26

Koninginnemarkt

Mijn jongste (3) was afgelopen Koninginnemarkt kwijt. Kun je je voorstellen, midden in een park met duizenden mensen en kraampjes? We hadden al heel vaak gewaarschuwd, maar toch. Mijn man kreeg bijna een rolberoerte en rende als een kip zonder kop heen en weer. Ik ben iets verderop op een kruispuntje gaan staan en ja hoor, hij was zo slim om terug te lopen tot dat punt. Meneer natuurlijk flink uitgefoeterd, maar hij zou het zo weer doen. We houden hem dus kort, in de hoop dat het over gaat. Oudste was vroeger ook een eersteklas wegloper (o, die scheut van ellende toen ze in een onbewaakt moment in de supermarkt door de kassa naar buiten rende en ik daar klem achter een volle wagen stond, argh argh argh). Tegenwoordig gaat dat een stuk beter.
Mathilde

Inmiddels...

...zijn die van mij 6 en 8 maar ook nu nog durf ik niet met ze naar een zwemgelegenheid zonder 1 extra begeleider. Ze kunnen best wel luisteren maar luisteren soms ineenkeer niet, tsja, het zijn kinderen. Het is het risico gewoon niet waard, echt niet.
Ik denk zelf dat ik dat pas met een gerust hart doe als ze beiden zwemdiploma B hebben.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.