Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
ayla

ayla

06-07-2009 om 08:17

Wel zwemdiploma, toch bang

dochter van 5 heeft haar A diploma en overleven goud, daarnaast gaat ze iedere week zwemmen bij de snorkelclub. Ze is dol op zwemmen en duiken en spelen in het water en kan uren achter elkaar in het water blijven. tenminste, als ik met haar in het ondiepe blijf. Zo gauw als ik met haar het diepe water in wil raakt ze in paniek, begint ze te huilen, weet ze niet meer hoe ze moet zwemmen en gaat ze kopje onder. Ze durft ook van geen enkele glijbaan af of van de duikplank. Waar ik me zorgen over maak is dat ze wel kan zwemmen in ondiep water maar ik haar dus niet kan vertrouwen in dieper water. Natuurlijk zal ik haar nooit alleen laten gaan maar nu moet ik haar zelfs vasthouden. Is dat iets dat bij de leeftijd hoort en gaat dat gewoon voorbij?

ze heeft trouwens diploma gezwommen in ene bad van 4,5 meter diep en dat ging goed

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

06-07-2009 om 09:13

Opfriscursus?

Kan ze je vertellen waarom ze wel in dat bad van 4,5 meter durfde te zwemmen en nu niet meer ? Is dit een ander zwembad ?
Misschien wil de badmeester haar een keertje begeleiden ?
M.

ayla

ayla

06-07-2009 om 09:18

Nee

nee dat kan ze me niet uitleggen, ze komt niet verder dan: dat was niet diep mama. Nou eehhh schat, maar 4,5 meter.

Ik ben dus afgelopen week 2 keer met haar gaan zwemmen, buiten. En in het ondiepe gaat het prima. Dan is het dus zo diep dat ik er makkelijk kan staan. 1.40 ofzo. Maar zo gauw als het echt diep wordt weigert ze om in het water te gaan.

Het bad waar ze snorkelles in heeft is ook maar 1.40 diep, dat is ze dus ook gewend.

Ik heb gisteren toevallig haar oude zwemjuf gesproken en ze mag vrijdag avond even naar het hele diepe bad komen, dan zou zij even met haar het water in gaan. Maar zij snapte het eigenlijk ook niet, 2,5 maand geleden heeft ze prima in diep water gezwommen toenz e haar diploma haalde.

Mamvantwee

Mamvantwee

06-07-2009 om 10:26

Had ik ook

Ik heb ook tot in de laatste klassen van de basisschool niet in het diepe bad willen (durven) zwemmen. Zwemles op school vond ik een drama, ik wilde altijd aan de buitenkant zwemmen, het liefst met regelmatig een hand of voet tegen de muur als 'reddingsboei'. Als ik mocht spelen ging ik toch liever naar het ondiepe bad. Ik had toch echt zwemdiploma A en B, maar was gewoon bang.
Ik weet nog dat ik prima kon zwemmen. Dus het overleven in het water was geen probleem (ik kieperde in de zomer nog wel eens uit de opblaasboot in de sloot, en dan zwom ik gewoon naar de kant).

Het is gewoon later vanzelf overgegaan. Een beetje meer zelfvertrouwen, denk ik.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.