Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Welk pianoboek is leuk voor jonge kinderen

Nog een vraag over pianoles.
Mijn dochter van 6 en zoon van 4 zitten op pianoles. Er komt een leraar bij ons thuis 1x per week. Zelf heb ik dan ook les. Wij werken met een boek "meest eenvoudige pianoleergang" van John Thomson's. Ik heb het gevoel dat het niet echt een geschikt boek is voor die leeftijdsgroep. Wie heeft tips welk boek te kiezen. Is het misschien ook handig om een boek met een luister cd te kiezen. Zijn er ook leuke computer spelletjes om noten te leren?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hall leonard

is wat onze kindern nu al 1 1/2 jaar gebruiken. (waren 5/6/9 toen ze begonnen. Leuke liedjes, en CD met begeleidingsmuziek erbij. Is vooral voor de echte beginnersliedjes erg leuk. nu ze wat verder zijn klinkt het ook zonder begeleiding al aardig kompleet. Boeken zien er ook vrolijk uit, met leuke plaatjes en zo.

Heeft je leraar geen tips? Ik weet dat mijn juf vroeger lesgaf uit Thompson, maar al sinds jaren is overgestapt op de serie de we nu gebruiken...

Ingrid

Ja hall leonard,

Ik ken de piano-boeken daarvan niet, maar bij ons krijgen veel kinderen daar les uit op muziekschool, dan gaat het om blaasinstrumenten.
Op deze site zijn ook een paar voorbeelden uit de boeken te vinden:
http://www.huisvolmuziek.nl/Scripts/prodView.asp?idproduct=23624

carine70

carine70

11-01-2009 om 16:30 Topicstarter

Bedankt voor snelle reacties!

Bedankt voor jullie snelle reacties!
Het boek van Hal Leonard ziet er leuk uit.

Ingrid
Onze pianoleraar heeft helaas geen tips over welk boek leuk is. Hij geeft verder wel goed les. alleen een ietsie pietsie saai soms. Dit is onze eerste pianoleraar dus ik weet niet hoe anderen lesgeven. We hebben nu een half jaar les. Ik probeer de les zelf wat aantrekkelijker voor de kinderen te maken. Vandaar dat ik op zoek ben gegaan naar een ander boek.

groetjes Carine

bibi63

bibi63

12-01-2009 om 21:52

Folk dean

De boeken van Folk Dean zijn op kinderen gericht. Kijk hier eens naar in een muziekzaak.
groetjes,
Bibi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.