Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Vera*

Vera*

29-06-2009 om 11:14

Welke boeken voor dochter van 10

Dochter moet niet te ingewikkelde boeken hebben kwa fantasie of andere rare dingen. Ze is op dit moment dol op Geronimo Stilton, leuke korte hoofdstukken. Ze zoekt of dikke boeken die ik als luisterboek kan lenen (bij de anderslezen bibliotheek) maar ook boeken die ze zelf kan lezen. De laatste categorie moet dus niet te lange hoofdstukken hebben, het liefst af en toe een plaatje en verhalen die een beetje dicht bij haar staan. Wie heeft er tips?

Vera*

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
maan.

maan.

29-06-2009 om 11:57

Hier..

Hier een negenjarige die ook dol is op geronimo stilton, daarnaast leest ze (op zijn tijd) boeken van Jacques Vriens, maar vooral veel stripboeken. Het Beertje Paddingtonboek van bij de koffie vond ze ook erg leuk.

mar-ank

mar-ank

29-06-2009 om 14:06

Ook geen lezer

Onze dochter was ook geen lezer. Alle boeken die we van de bieb haalden gingen bijna ongelezen weer terug. Voorlezen was ze wel dol op, maar zelf lezen is toch wat anders.
Tot we vorig jaar de serie "Op zoek naar Dolfijnen" ontdekten. Die leest ze achter elkaar uit. De dolfijn is nu haar lievelingsdier (was het daarvoor niet), en zodra een boek uit is, is het; mag ik de volgende? We hebben er een aantal gekocht (goed te doen, ze kosten iets van 8 euro per deel), maar in de bieb hebben ze ze ook.

Misschien

de boeken van Floor, van Marion Hoffman.

Oh en

de kinderen van Bolderburen van Astrid Lindgren. Of Madieke en Liesbeth, ook van Lindgren. Ik kan vast nog wel meer bedenken...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.