Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Linda99

Linda99

12-04-2009 om 22:07

Welke muziek?

Ik wil voor mijn dochter van 7,5 nieuwe cd's aanschaffen. Ze is gek op muziek maar heeft al heel lang niet veel meer dan K3, Kus en de Mega Mindy cd. Maar wat is nog meer leuk? Ik heb er niet zo veel verstand (meer) van en kan ook geen goede website hierover vinden.

Kortom, waar luisteren jullie jonge meiden naar?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
groene specht

groene specht

12-04-2009 om 23:31

Naar onze muziek van vroeger

Ik kan er niets aan doen, maar sinds oudste Specht op zolder de oude platencollectie van ons heeft ontdekt (Wat Is Dat? Die hele grote zwarte schijven, hoe werkt dat dan en gaan die dan niet stuk van die naald?) is ze helemaal weg van Madness en Doemaar. Ik hoef nog net geen rose/groene zweetband voor haar te breien.
Verder houdt ze erg van Mozart. Dat vind ik eigenlijk nog erger, geef mij maar Bach. Maar we hebben vaak 's ochtends radio 4 aan, en dat vindt ze ook fijn als achtergrond. Mozart luisteren schijnt in ieder geval goed te zijn voor je wiskundig inzicht, heb ik eens gelezen.

Bastet

Bastet

13-04-2009 om 08:03

Mijn dochter

Mijn dochter houdt erg van Anouk,Highschool musical en Belle perez.
Groetjes,Bastet

Hier

ook van alles. Van klassiek tot musical tot koor tot pop. Dagelijkse muziek wisselt heel erg, ene keer dit andere dag dat. Bij mij vooral mengelmoes van eerste drie. Zing graag (vooral in de auto) en dat is merkbaar bij de jongste, nu 3. Zingt regelmatig musicals nummers half mee. hahaha. Maar heb hier veel gedownload en idd you tube.
Ga met de kids zitten voor de comp, duik youtube op en zoek gewoon leuke nummers. Kijken wat zij leuk vind. Dan kun je daarna gericht zoeken. (of zelf maken)
Gr. Rymcke

En hier

Toen onze kinderen zo oud waren, hielden ze van Chipz!, High school musical, jetix top zoveel en alle hitzone cd's. Daar staan de hits op van het moment. Daar houden ze nog steeds van, maar ze ontwikkelen ook een eigen popsmaak.

Mari

Mari

13-04-2009 om 10:48

Hier

Zoon heeft de fase van K3 ook gehad (ssst, mag niemand weten), maar luisterd ook graag naar Kinderen voor kinderen. Verder de cds van Frank Groothof doen het hier ook goed, dochter heeft de kinder operas, zoon vind Peter en de Wolf en Carnaval der dieren mooi. Ze hebben elk ook een eigen voorkeur wbt. klassieke muziek, dochter gaat meer voor de baroque, zoon de werken met veel lawaai. Beiden vinden ze het muziek van het zwerkbal spelletje van Harry Potter mooi (Verdi's reqiuem) en laatst kreeg ik het verzoek om de cd van de Planets van Holst aan te schaffen. Zoon vind Shakira? ook goed.
Veel kinder cds leen ik eerst van de bieb of download een stukje om te kijken of het bevalt.

Ja zuster nee zuster

is hier nog altijd populair zowel bij jongste van 3 als oudste van 7. Ik vind het ook erg leuk, heb er kennis mee gemaakt door schoonmoeder.
Verder geldt hier net zoals de rest dat smaak van ouders van invloed is. abba in de auto doet het bij het hele gezin goed, net zoals west side story en sound of music (laatste bij manlief een tikkie minder . Mega Mindy zing ik inmiddels ook mee, niks mis mee. Verder oude Engelse hits uit mijn jeugd. En we zingen ook luidkeels mee met Jungle book (elephant song!). Ervaring is dat zoon van 7 alles leuk vindt zolang er geen vriendjes in de buurt zijn die er anders over kunnen denken (zo heeft hij niet in de klas verteld dat we samen naar de mega mindy musical zijn geweest).

Tango

Tango

13-04-2009 om 20:40

Vandaag

Heeft Tangoman voor Tangodochter (8 jaar) een cd-tje gemaakt met o.a. Chipz, Djumbo en Alphabeat. Helemaal geweldig vond ze het. Ze kent de nummers van de streetdance waar ze op zit.
Tangodochter luistert verder ook graag naar ABBA, die hebben we vaak aan staan in de auto.
K3 en Megamindy zijn alweer uit, daar vindt ze zich veeeel te groot voor.

Maylise

Maylise

14-04-2009 om 00:10

Van alles

Mijn jongste is de jongeste van 8 kinderen dus die is natuurlijk enorm beïnvloed door alles waar de grote broers en zussen naar luisteren. Dat vind hij allemaal cool. Van de rock en metal waar zij broer van 15 graag naar luistert tot de rap en pop muziek van zijn broer van 18 via de vallenato (columbiaanse muziek) en arabesk waar zijn zus van 21 naar luistert. Daarnaast luisters hij ook graag mee met klassieke muziek, musical liedjes en country.
Echte kindermuziek is minder populair. Mijn dochter van 12 luisterde toen ze rond de 7 jaar was erg graag naar Kinderen voor Kinderen en Elly&Rikkert maar mijn zoontje heeft daar minder mee. Dochter luistert nu niet meer naar Kinderen voor Kinderen want dat is nu te kinderachtig maar Elly en Rikkert vindt ze nog steeds leuk maar dan meer hun liedjes voor volwassenen dan voor kinderen. Zoon luistert wel graag naar cds van Disney (vooral die van de Lion King)
Verder is hij overigens weinig met muziek bezig en heeft zeker nog geen eigen stijl ontwikkelt. Hij is ook niet erg muzikaal. Mijn jongste dochter speelt zelf piano (sinds ze 6 is)en heeft ook in een koor gezongen dus zij was en is veel meer met muziek bezig. Naarst E&R en KvK luisterde op 7jarige leeftijd ook veel naar klassieke muziek, latino muziek en franse chansons. Verder hebben we ook wat franse kinder cd's in huis waaronder Chantal Goya (zangeres die kinder liedjes zingt)

Maylise

maan.

maan.

14-04-2009 om 10:12

Slam.fm

Hier vooral favoriet de muziek van slam.fm, oudste (11) heeft sinds kort dankzij dansen ook oudere muziek ontdekt en blijkt disco en rock erg goed te vinden.

Bij klasgenoten hoor ik dan vooral favoriet Nick en Simon (mag ik een teiltje?) en Highschool Musical.

Linda99

Linda99

14-04-2009 om 13:30

Leuk!

Leuk alle reacties! Kan ik zeker wat mee. Moet ze nog even goed uitpluizen maar heb nu inspiratie genoeg

Wat is qua klassieke muziek eigenlijk een goed begin voor een kind? Heb zelf niet zoveel kaas gegeten op dat gebied (we hebben wel iets in huis)maar het lijkt me leuk haar daar ook mee in aanraking te laten komen.

Amy winehouse

en junior songfestival (youtube, ik heb nog geen cd gekocht) is hier favoriet. Mijn dochter is 6.

kaatje43

kaatje43

18-04-2009 om 12:47

Zo persoonlijk

Waarom vraag je het haar zelf niet of laat je haar wat luisteren? Zet vaak de radio aan, dan leert ze ook andere muziek waarderen. Ik zou niet gaan kopen wat anderen kopen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.