Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
11-03-2011 om 14:16
Naar welke muziek luisteren 9 jarigen? Mijn zoon luistert naar Slam FM, maar kan geen nummers en artiesten vertellen die hij leuk vindt. Ik wil graag wat liedjes op zijn MP4 speler zetten, maar ik weet nu dus niet waar ik op moet zoeken. Heeft iemand tips?
11-03-2011 om 16:22
Site slam
op de site van slam.fm kun je de nieuwste hitlijst vinden, met dus 40 mogelijk geschikte nummers.
http://www.slamfm.nl/page/radioprogramma/7
zomaar even wat nummers die vast wel zullen aanslaan; chris brown met yeah(3x), lady gaga met born this way, rihanna (even geen titel maar de meeste liedjes klinken goed), katy perry met firework (wel wat ouder maar blijft goed), ook hippe artiesten zijn bijvoorbeeld taio cruz, david guetta, bruno mars..
11-03-2011 om 19:55
Smaak
Dat is toch vooral een kwestie van smaak. Als hij die zender leuk vind, kun je misschien een playlist vinden?
Hier luistert onze 8-jarige zoon naar "oude" muziek. Bruce Hornsby, the Beatles, Stevie Wonder, REM, maar ook Michael Jackson en ook wel Ralf.
14-03-2011 om 13:35
Hitparade
De top 10 van itunes vind mijn 9jarige dochter leuk.
Maar ook veel uit de hitparade, top 40 ed.
15-03-2011 om 11:09
Mijn zoon
Mijn zoon van 9 heeft een wat afwijkende smaak, toen ik hem vroeg wat 9 jarige jongens leuke muziek vinden riep hij meteen: "Metal!"
Wat meer doorvragen naar wat populair was in zijn klas en niet alleen bij hem leverde niet veel op:
Mohombi - Bumpy ride
Bruno Mars