Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Daan

Daan

16-02-2009 om 11:52

Wie heeft alfred j kwak gezien vanochtend

Zojuist heeft mijn dochter van 5 naar Alfred J. Kwak gekeken op TV. Ik was boven de was aan het ophangen en had stom genoeg even niet opgelet waar ze naar keek. Ze kijkt bijna nooit TV en dit bleek véél te spannend voor haar en aan het eind was ze heel hard aan het huilen omdat volgens haar een heel klein lief eendje gevangen genomen was en toen was het opeens afgelopen. Ik kan me niet voorstellen dat het écht zo naar eindigt en denk dat ze iets niet goed begrepen heeft. Het lukt me niet haar te troosten met te vertellen dat het niet echt gebeurd is of dat het vast wel weer goed kwam. Wie kan me vertellen hoe het verhaal globaal ging en wat er aan het einde gebeurde?Alvast bedankt, Daantje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

16-02-2009 om 13:31

Uitzending gemist (link)

Kijk eens hier:
http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/search?serID=2560&md5=72d9fbf11086a60fe7c76304d996362e&sq=alfred+j.+kwak

Misschien kun je samen nog een keer kijken?

Ik weet nog van vroeger...

Ik weet nog van vroeger dat Alfred j Kwak begon als een leuke maar wel spannende serie van een eendje en zijn "pa" de mol die allemaal avondturen beleefde, echter de serie veranderde ineens in een soort serie over wat lijkt de tweede wereld oorlog. De raaf die er in speelt of kraai die eerst gewoon naar deed bij Alfred in de klas werd volwassen en ziet er zelfs uit als Hitler met zo'n snorretje. Verbeter me als het niet zo is en ik het fout zie hoor maar ik vond het als kind verschrikkelijk en mijn zoon mag het per definitie niet kijken.

Mathilde

Mathilde

19-02-2009 om 13:22

Hier ook niet

Hier ook geen Alfred J Kwak. Mijn oudste zag het programma een keer per ongeluk, wilde eerst verder kijken, maar werd toen al snel bang. Ze was toen vier denk ik. Ik was nogal verbaasd, want op zich ziet het er nogal onschuldig uit, maar dat is het dus helemaal niet. Het is echt verschrikkelijk. Hier mogen ze er ook niet meer naar kijken.
Mathilde

Gnome

Gnome

20-02-2009 om 05:31

1 keer zelf gezien

was kennelijk de eerste aflevering of zo waarin het hele gezin kwak, behalve alfred dus, doodgereden werd door een auto, ga dat maar eens uitleggen, kind had meteen allemaal nachtmerries over papa en mama die doodgingen en dat hij alleen achterbleef...

Af en toe

Mijn kinderen kijken er af en toe wel naar (meestal als papa zegt dat het mag en mama ondertussen niet in de buurt is om te zeggen dat ik het liever niet heb) maar ze hebben nog nooit last gehad van nachtmerries oid door een aflevering.
Kennelijk kunnen ze het makkelijk van zich afzetten of denken ze er niet eens bij na, maar toch vind ik het niet zo'n leuk programma. Ik denk er wel bij na

Te jong

Hier eenzelfde ervaring, mijn zoontje (toen 4) zag het per ongeluk en trok wit weg trilde als een rietje van angst. Alfred J Kwak is gewoon geschikt voor kinderen vanaf zo'n 7 jaar. Ik vind het echter heel mooie afleveringen want het gaat over ECHTE dingen als pesten, verlaten worden, hebberigheid, het milieu maar ook over mooie dingen als vriendschap enz. Maar niet voor te jonge kinderen...

Hd recorder

Het lijkt wel of ik er aandelen in heb, zo zit ik dat ding te promoten maar dit apparaat zorgt ervoor dat ik dus altijd heel gemakkelijk verantwoorde kinderfilmpjes bij de hand heb.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.