Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Leandra

Leandra

07-10-2009 om 18:20

Wie heeft een kind op slagbal/honkbal?

Hallo!

mijn zoon van 8 wil helaas na 1,5 jaar van atletiek af. Hij vindt het niet leuk meer nu bij een andere vereniging. Na een pauze willen we hem dan een aantal dingen laten uitproberen.Hemzelf lijkt honkbal leuk. Heeft iemand hier ervaring mee en is het een dure sport?

Groetjes Leandra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Beyonce

Beyonce

08-10-2009 om 09:34

Ja....

Hi,

Ja, mijn zoon zit al vanaf groep 4 eerst op peanutbal en is vanzelf in het honkballen gerold (nu groep 8). Ook mijn dochter is dit jaar begonnen met softballen (groep 6). Erg leuke sport vind ik, maar ik heb het dan ook jaren zelf gedaan De spelregels zijn in het begin wel moeilijk voor ze, maar daar rolt hij wel in.

Bij ons is het geen dure sport qua contributie, alleen moet je idd wel een handschoen aanschaffen e.d.

Gr. B.

Supersport!

Mijn zoon (bijna 9) speelt nu bijna twee jaar peanutbal en vindt het helemaal super! Volgend seizoen gaat hij naar de pupillen; spelregels iets moeilijker en de honkafstand iets groter...
Volgens mij zijn de kosten vergelijkbaar met een willekeurige andere sport; kleding moet je altijd hebben; alleen de handschoen en de knuppel moet je met enige regelmaat vervangen!

Ik ben erg enthousiast, zoon gelukkig ook! Weet niet in welke regio je woont; je moet er wel rekening mee houden dat de uitwedstrijden vaak niet direct naast de deur liggen... Ik woon bij Amersfoort en hebben wedstrijden in Tiel en Linschoten; zaterdag een toernooi in Gouda...
Tsja, het is geen voetbal; niet elke plaats heeft een honkbalvereniging!

Lietje

Lietje

08-10-2009 om 19:46

Hier ook

Zoon, bijna 13, zit al ruim 3 jaar op honkbal. Speelt dit jaar voor het eerst aspiranten (12 t/m 15) en dat is wel wennen van die lange slungels naast je op honk. Ook de regels zijn anders, groter veld. Maar hij vind het heel leuk.
De wedstrijden zijn inderdaad niet zo dicht bij huis, Utrecht wel, maar ook Tiel, Lelystad, zelfs Schalkhaar. Contributie is normaal, kleding en een eigen handschoen is nodig. Verder gewone voetbalschoenen.
Lietje (supporter van de Dragons)

Leandra

Leandra

09-10-2009 om 10:43

Leuke reacties

Klinkt goed. De contributie is niet hoog, zag ik al
(bijna € 7,- p/m), maar er stond niets bij over kleding. Maar dat is vergelijkbaar met atletiek lijkt me. Ik woon in Twente en ik zag dat er hier in een straal van 10 km in elk geval al 3 honkbalclubs zijn. Beginnen ze al direct met wedstrijden? En hoe vaak zijn die wedstrijden?
Zoon moet even wachten voor hij zich op iets nieuws mag storten, maar ik denk dat we wel een keer gaan kijken.

Groetjes Leandra

Lietje

Lietje

09-10-2009 om 15:35

Leandra

Het honkbalseizoen is nu voorbij. Hier begint in jan. de wintertraining (binnen) en vanaf april weer de competitie en gewone training (buiten dus). Je mag hier meteen meedoen met wedstrijden als je je bondsnummer hebt (dus officieel bent ingeschreven). Ik neem aan dat dat landelijk is. Anders moet je bij de club zelf even informeren hoe het met de trainingen gaat.
Lietje

Sofie-Anne

Sofie-Anne

13-10-2009 om 14:07

Honkbal is leuk!

Onze zoon (12) zit nu 4 jaar op honkbal, en hij wil zelfs prof honkbalspeler worden. Hij vindt het geweldig, de eerste 2 jaar ving hij geen bal, maar zodra ze beter worden wordt het steeds leuker natuurlijk. Hij is een goede pitcher inmiddels, en teamcaptain, en net kampioen geworden met zijn team, helemaal te gek natuurlijk. Maar het vraagt wel wat van de ouders qua afstanden met de wedstrijden, 20 stuks afgelopen seizoen gehad, en allemaal uur/ anderhalf rijden bij een uitwedstrijd. en dan nog 2 trainingen per week. Hij zat eerst op voetbal en honkbal, ik dacht winter en zomer sport, maar het overlapt elkaar dus dat werkte niet. Als je gaat voor een sport moet je het goed doen, kan je je team niet in de steek laten. Onze ervaring, het is superleuk, vooral de traingen zijn goed voor de conditie, veel rondjes rennen. Bij een wedstrijd kan het nog wel voorkomen dat ze moeten wachten tot ze aan de beurt zijn. Nog een pluspunt van honkbal t.o.v. voetbal.. niet zo koud langs de lijn, maar lekker in het zonnetje liggen

Sofie-Anne

Sofie-Anne

13-10-2009 om 14:12

Oja, kosten

contributie is meen ik 75 euro per jaar. wedstrijdpak is circa 100/125 euro. Een handschoen is ook handig.
Maar als hij nog geen wedstrijden speelt heb je alleen een trainingspak nodig, voetbalschoenen met plastic noppen, een tok, en een petje. Hier is dat verplicht, tegen de zon is dat.
je zou kunnen denken aan een bitje, ter bescherming van de tanden. Maar dat moet je zelf weten. Bij onze zoon in het team heeft een jongen ooit een bal tegen zijn tanden aan gehad, en die ging toen een bitje dragen. Maar later is hij toch van honkbal afgegaan, hij bleef te bang voor de bal.WIj kopen alles bij www.covee.nl

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.