Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Wie weet wat te doen als kleuter masturbeert

Mijn dochter van 5 jaar wipt regelmatig op de rand van de stoel. Dit doet ze vanaf het moment dat ze kan zitten. Toen ze nog heel klein was dacht iedereen dat ze wilde poepen. Maar nu is het duidelijk geworden dat ze zich bevredigt. En ze doet het overal, ook op school. We hebben met haar afspraak gemaakt dat ze het alleen op haar kamer mag doen, maar dit werkt niet. Ook hebben we geprobeerd haar een knuffel te geven als een soort vervanging en troost. Ook geen effect. De school weet geen raad. Het consultatiebureau ook.

Heeft iemand een vergelijkbare situatie en weet iemand wat je nog meer kunt doen in dit geval?

Femke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
anoniem

anoniem

01-03-2009 om 08:11

Ik zou...

Ik zou uitleggen dat het niet hoort waar anderen bij zijn. Net zoals niet in je neus peuteren. Boeren laten etc. Dit allemaal opnoemen en vragen of zij nog iets kan bedenken wat niet hoort. Bv scheten laten waar anderen bij zijn. Ik ging bv met hele slechte tafelmanieren eten en vragen of dat zo hoort. Veel gelachen. en zij ging ook nog een paar dingen voordoen wat niet hoort. Dit heeft bij mijn dochter geholpen. Zij zat vaak met haar handen in haar onderbroek... Heel genant als er een oude tante op visite is. Geef toe dat met een stoel wel lastig is. Zeker als het ook op school gebeurt. Zou het misschien kunnen helpen als je het eerst tegen haar zegt dat dat niet hoort. Gaat ze toch door dan stoel weghalen.
He moeilijk... Of misschien wel, als het mogelijk is, afleiden iets anders gaan doen om deze gewoonte te doorbreken. Doet ze het misschien ook meer als ze zenuwachtig/onrustig is? Reageer in iedergeval net zoals je op neuspeuteren reageert, niet te heftig dus. Anders vestig je er misschien teveel aandacht op. Succes

Een moeder

Een moeder

02-03-2009 om 11:15

Zie mijn draadje van ongeveer 2 weken geleden

Zelfde probleem. Ook een meisje van 5, bijna 6, die overal bezig was met masturberen. Juf sprak mij er op aan. Dit heb ik met haar besproken en sinds die tijd lijkt het kwartje toch gevallen te zijn dat je dit echt alleen op je eigen kamer doet. Het komt in ieder geval bijna niet meer voor dat ik haar bezig zie thuis. Ik moet juf nog eens vragen hoe het nu op school gaat.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.