Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Willen jullie even meekijken naar mijn planning kinderfeestje?

Over 2 weken is het dan zover, mijn zoons (en mijn!) eerste kinderfeestje. Hij wordt 6, en er komen 5 jongetjes (plus broertje van 4).
Ik wil ze laten komen om 14.00 uur (op een woensdag).
14.00 - 14.15: kinderen druppelen binnen en krijgen wat te drinken
14.15: ballonnen doorprikken (met naam gast) en dan de betreffende cadeautjes openmaken, even spelen terwijl wij cakejes klaarzetten
14.45: cakejes versieren en opeten en zingen
15.15: naar buiten, dino-eieren zoeken, weer naar binnen om ze open te maken.
15.45: ???spelletjes of zo? Spijkerpoepen, geen idee, wat is leuk? Of liever zelf laten spelen?
16.30: pannenkoeken eten
We brengen ze naar huis tussen 17.00 - 18.00 uur.
Oja, ik wilde ook nog snoepkettingen laten maken, van dropveter en NibbIt.
Tja, het is misschien geen übercool feest, aan de andere kant: mijn zoontje is niet veel gewend en vindt zo'n cakeje versieren al geweldig. En ik wil het zelf ook graag eenvoudig en overzichtelijk houden. Heb ws. al behoorlijk veel werk aan die eieren
Denken jullie dat het goed is zo? Moet ik nog een spelletje organiseren? En die snoepketting, kan dat? En dan laten meenemen, dacht ik? Hebben ze een dino en een ketting om mee te nemen naar huis (dat hoort toch zo?)
Je ziet het: ik ben enorm onzeker over dit feestje. Oja, laat ik broertje van 4 meedoen? Ik neig naar wel, hij hoort er toch gewoon bij? Mijn zus helpt me, dus ik sta er niet alleen voor. Oja, moet ik nog een alternatief hebben voor die pannenkoeken? Miss. knakworstjes achter de hand houden voor als er eentje geen pannenkoeken eet?

Dank voor het meedenken!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mijn ervaring

is dat "vrij spelen" op een feestje niet zo succesvol is voor die leeftijd. Ik zou zeker zorgen dat je wat spellentjes achter de hand hebt. gewoon wat oud-hollandse: zak-lopen ( wel op het gras), spijkerpoepen is ook leuk, skippy-balwedstrijd, eier-race, koek( of spekkie)-happen, stoepkrijt-wedstrijd. Leuk als je zorgt voor kleine prijsjes, en wie aan het eind nog geen prijsje heeft mag er dan alsnog één uitzoeken natuurlijk! Of geen spelletjes maar een speurtocht door de buurt en dan aan het eind een "schat" vinden.

MariaV

MariaV

28-04-2009 om 14:26

Hier juist wel zelf spelen

Het lijkt me een uitstekende planning. Onze zoon wordt bijna 7, maar op zijn feestjes laten we de kinderen juist wel veel "vrij" spelen omdat ze dat hartstikke leuk vinden. Op de verjaardagen van vriendjes gaan ze naar de Mac voor een feestje, of naar een binnenspeeltuin, maar ik krijg nog steeds te horen dat de feestjes van onze zoon altijd zo cool zijn. Wat hebben we dan gedaan? Kadootjes verstoppen, zoeken en uitpakken, taart en limo, zingen, snoep happen uit een bak water (hilariteit), de nieuwe kadootjes bewonderen en uitproberen, soms trekken een paar kinderen nog een bordspel uit de kast, pannenkoeken eten, klaar! Dit jaar wil zoonlief ook nog zelf taartjes versieren en sjoelen, nou, da's prima. Ik hou het maar zo, zolang hij niet meer vraagt. Oh ja, ik borg de vorige keren wel de playmobiel en de lego op als er zoveel kinderen kwamen, anders wordt het een puinhoop.
Veel plezier!
Maria

angel3

angel3

28-04-2009 om 15:39

Spelletjes

Ha Anneque,
laat de tijdstippen zoveel mogelijk los want mijn ervaring na 2 feestjes is dat die toch niet klopt, maar het is wel handig voor jezelf om een lijstje van de volgorde van activiteiten te maken.

Ik vind het zelf makkelijker om een feestje in een thema te gieten. Je kunt er dan vanalles aan op hangen, dat helpt je zelf en is leuk.

Je zou bijv kunnen beginnen met een verhaal (zelf verzonnen, voorlezen?). Niet te lang. Daarin vertel je dat de dino eieren uit een lab zijn gestolen en dat de kinderen ze moeten vinden dmv spelletjes.
Na elk volbracht spel krijgen ze bijv een puzzelstuk en die puzzel is een foto van de plek waar die eieren liggen.
Dan is dat eierenzoeken in een soort verhaal geplaatst.
Dit idee van dat lab komt van: http://www.dinoworld.nl/p/1/308

Als aller eerste zou ik inderdaad cakeje, drinken en kadootjes doen. Dat is ook leuk voor de jarige. Ik had trouwens toch nog 2 kleuters die geen cake lustten.... dus misschien ook nog iets anders achter de hand (gewoon koekje?).

Ik heb ook geen goede ervaringen met vrij spelen overigens dus ik had een aantal spellen bedacht. Je kunt bijv gevaarlijke dino foto;s printen en die op blikken plakken en dan moeten ze die blikken omgooien want dat zijn de dinos die eieren opeten (of welk ander beest eet anders die eieren???? ). Na ja zoiets dus
Snoephappen is altijd leuk.

Print een zooi dino kleurplaten voor als het lastig wordt en ze druk worden, dan kunnen ze even rustig zitten.
Eventueel als redmiddel en klein dino filmpje.

Afsluiten met pannekoeken helemaal leuk. Bak ze wel vantevoren of kant en klaar. En inderdaad ook een alternatief aanbieden.

Suk6 en plezier ermee! wordt altijd leuk, al ben ik altijd weer blij als het klaar is

Vera*

Vera*

28-04-2009 om 16:44

Anneque

Meestal zijn de kinderen vóór de aangegeven tijd al aanwezig Als je cakejes versiert zul je dat waarschijnlijk doen met slagroom, smarties, stukjes (rode) dropveter ed. Als er eentje geen cake lust dan gaat meestal de rest er prima in hoor. En maak het je zelf niet te moeilijk met kinderen die iets misschien niet lusten. Als je geen pannenkoeken wilt ben je een bofkont dan mag je een bruine boterham met kaas! Als je eenmaal knakworstjes open gaat maken dan willen ze allemaal ook een knakworstje. Veel plezier met het feestje.

Leandra

Leandra

28-04-2009 om 20:56

Ruime planning

Ik vind je planning wel erg ruim, een half uur per activiteit. Mij viel op dat ze juist erg snel klaar waren met alles. bij mij was het ook cakeje versieren, cadeautjes uitpakken d.m.v. een spel etc. Na 10 minuten ben je daar wel klaar mee, hoor!

Veel plezier trouwens.

Groetjes Leandra

Talia

Talia

28-04-2009 om 21:46

übercool

Hoi Anneque,

Dit lijkt mij een prima feestje qua opzet voor die leeftijd en ik heb recent nog gezien dat 8 jarigen nog lol beleven aan cake versieren, dus het hoeft echt niet spectaculair, of in jouw woorden übercool te zijn hoor.
Het is wel fijn om een aantal spelletjes achter de hand te hebben, het hangt nl. erg af van de vriendjes af of er zelf gespeeld kan worden. Soms lukt dat prima en hebben ze weinig meer nodig, soms zijn ze superdruk en moet er veel structuur aangeboden worden.
En ik vind zelf dat een broertje of zusje er prima bij kan, maar ik heb ook wel de (begrijpelijke) optie gehoord dat het andere kind er niet bij is zodat alle aandacht naar de jarige gaat. Het hangt een beetje van het kind af, denk ik, of hij het kan hebben dat alle aandacht en cadeau's naar broer gaan, of dat hij daar lastig of jengelig van wordt. Want dan ben je denk ik meer bezig met jongste opvangen/corrigeren en dat lijkt me niet leuk.
Veel plezier en niet teveel stress, meestal loopt het wel los!

Groet, Talia

Kadootjes tip

hier waren afgelopen 2 verjaardagen (5 jaar en 6 jaar) het kadootjes verstoppen en met 'heet/koud' aanwijzingen helemaal geweldig. De kinderen vinden het super spannend om een verstopplek te vinden en de aanwijzingen te geven, veel gegil en lol dus. En telkens als er een kadootje gevonden is dan wordt het uitgepakt en wordt het desbetreffende kind bedankt.

Dit spelletje met uitpakken kost hier een klein half uur. A

Afgelopen keer heeft dochter haar verjaardag van 15.30 tot 18.30 gevierd. Langer hoefde ook echt niet, we hebben de kinderen zelf in 2 groepjes naar huis gebracht.

Oh en

hier hebben ze friet (van de snackbar hier om de hoek) met knakworstjes (3 blikken gingen er door), appelmoes en mayo/ketchup gegeten. Ik had alleen 1 soort limo in huis (aanmaak limo). Ze kregen hun medaille en hun prijsje (mochten ze uitzoeken na het levend ganzenbord) mee naar huis. Naast het levend ganzenbord had ik ook cakejes versieren en disco (7 meisjes), verder hebben ze verplicht een kwartiertje buiten gespeeld omdat ze op een gegeven moment wat hyper waren.

Achteraf was het niet slim dat ik verschillende prijsjes had, er ontstond wat gekibbel en gehuil rondom 1 specifiek dingetje.

Veel spelletjes

Hoi Anneque,
Leuk een thuisverjaardagsfeestje!
Mijn voorgangster zei het al: alles gaat super snel.
Pakjes uitpakken, cakejes versieren, alles is in een vloek en een zucht gebeurd. En dat Dino-ei gaat buiten natuurlijk al open he (mijn inschatting)!

Tips die ik je kan geven voor wat betreft je draaiboek:
- heb een lijst van spelletjes achter de hand die je kunt doen;
- vraag je kind welke spelletjes het wil doen. Vaak weten ze dit feilloos.
- houd je niet te strak vast aan je draaiboek: als je merkt dat een spel niet aanslaat: ga door naar het volgende en als de groep zelf gaat spelen, laat maar (even) begaan, tenminste als het op een leuke manier is. Wordt het onrustig of wild/ruzie oid: is het tijd om het draaiboek weer op te pakken;
- ondanks een soepel draaiboek: houd wel heel duidelijk de regie!
- raak niet van slag als 1 of 2 kinderen niet mee willen doen (is nl. heel normaal en ligt niet aan jou) en ga ze ook zeker niet pushen;
- houd er rekening mee dat ze na het cakeje eten weer actie willen. Creëer halverwege weer even een rust moment (tekenen/kleuren/voorlezen oid) en daarna weer actie;

Veel plezier!

Anneque

Anneque

29-04-2009 om 13:08 Topicstarter

Fijn!

Dat jullie allemaal meedenken! Ik ga in ieder geval een paar spelletjes voorbereiden. Als ze koste wat kost gewoon willen spelen (zag ik 1x eerder op een feestje: waren ze niet bij de treintjes weg te slaan), prima, maar in principe heb ik dan een aanbod. Verder heb ik besloten dat broertje er gewoon bijhoort. De meeste jongetjes kent hij, 2 zelfs heel goed, en het zal wel loslopen.
Wb die eieren: ik hoop echt dat ze daar even over doen, maar wie weet onderschat ik ze enorm
Ik ga ze zelf maken (heb online een recept gevonden), die worden keihard als 't goed is, en ik dacht dat ze wel even zoet zouden zijn met openbreken, dino eruit pulken en schoonmaken etc. Verder dacht ik: allemaal tegelijk zoeken. Ik verstop ze in en om de tuin (niet te makkelijk), en alle gevonden eieren bij mij inleveren (of ik maak een nestje waar ze in moeten of zo). Binnen de buit verdelen en dus openbreken. Ws. is het wel een goed idee om dat wat later te doen ja, dat doe ik, en daarna eten. Ik zie geen moeders meer (2 weken vakantie hier), dus ik kan de culinaire voorkeuren niet meer checken, maar ik maak pannenkoeken en houd knakworstjes achter de hand. Als ze dan opeens allemaal knak willen, dan is dat maar zo. En dan laat ik die snoepketting maar zitten denk ik, doe een extra spelletje of zo.
Goed trouwens om te weten dat alles zo snel gaat, ik dacht juist dat de tijd wel heel snel zou gaan en dat ik ruim moest plannen.
Pff, ik ben echt zenuwachtig, raar hè, ik heb meerdere keren per week kinderen over de vloer en dat gaat altijd prima, maar dit is toch iets heel anders. Ik heb heel sterk het idee dat mijn kind hierop beoordeeld wordt, maar misschien valt dat wel mee.
Dank allemaal!

Jesse_1

Jesse_1

29-04-2009 om 14:53

Planning

Op zich is er niks mis met een tijdplanning hoor! Zolang je maar in gedachten houdt dat het ook heel anders kan lopen .
Zelf heb ik altijd een aantal spelletjes bedacht en dan kijk ik wel hoeveel (en wanneer) er van deze uiteindelijk uitgevoerd worden. (Dus bijvoorbeeld: 15.45-16.30 spelletjes en dat ik dan kijk hoeveel er uiteindelijk gespeeld worden. Soms slaat een spelletje niet aan, soms juist heel erg).
En broertje kan gewoon meedoen hoor, vindt het vast reuze spannend met al die grote kinderen! Hier deden broertje van 5 en 6 ook mee met verjaardag van grote broer (9). Andersom is het lastiger (grote broer helpt dan vaak mee 'in de organisatie' bijv. om de speurtocht uit te zetten).
Succes en plezier!! Jesse
Jesse

angel3

angel3

29-04-2009 om 15:13

Spelletjes gaan snel inderdaad

in een half uur tijd hadden wij geloof ik al 5 spelletjes erdoorheen gejaagd... wat hier nog het langst duurde wat zelf tattoos kleuren.
Doos bij Intertoys tegengekomen met zwart wit tattoos en speciale stiften. Heel netjes kleuren en tattoos plakken. Sommige kids heb ik met 4 tattoos afgeleverd op hun armen en buik hi hi. Gelukkig vonden ouders het prima . Daar zijn ze wel een half uur zelf zoet mee geweest.
Overige dingen als bal gooien etc was zo gepiept.
Dat zoeken duurt denk ik ook geen half uur. Ik zag dat al aan de paas ei zoek tocht in de tuin. En als het niet snel genoeg gaat dan haken ze af.... mokmokmok ik vind nihihiks

Veel plezier!
Ps die zenuwen herken ik wel hoor .

Niet alle reacties gelezen ...

maar als het even kan zou ik een speurtochtje inlassen: zijn ze even lekker buiten. Je zet gewoon een route uit met stoepkrijtpijlen. Zo af en toe een nummer opschrijven en daar een activiteit doen. Je kan een plastic zak meenemen met dingen als een kegelspel, wat eieren met lepels voor een eierrace, even spelen in een speeltuin, wie kan de meeste rondjes springen met een springtouw enz....

Verder is hier "pass the hot potato" populair. Een soort stoelendans maar dan zonder dat je nerveus wordt van alle kinderen die door je krappe woonkamer scheuren. Ze moeten in een kringetje op de grond zitten en een aardappel aan elkaar doorgeven. Telkens als de muziek stopt is degene met de aardappel in de hand af en die moet uit de kring.

Een kind uit de kamer sturen, en vervolgens geblinddoekt naar een pan met een snoepje laten zoeken (rondkruipend terwijl het met een lepel op de grond slaat) terwijl de andere kinderen hier warm of koud roepen, was hier ook een succes.

Sorry voor eventuele onduidelijke beschrijvingen: het is bedtijd.

Nely

Nely

30-04-2009 om 11:53

Ook speurtocht

en die hoeft echt niet lang te zijn met jongere kinderen. Ik maak van tevoren wat foto's van de dingen die we tijdens de speurtocht tegenkomen en print die uit. En onderweg moeten ze wat opdrachtjes uitvoeren of raadsels oplossen. Verder zorg ik ervoor dat de route altijd langs een speeltuintje loopt zodat ze halverwege even kunnen uitrazen. Elke keer groot succes (zelfs in de winter).

Monique D*

Monique D*

30-04-2009 om 13:45

Misschien overbodig, maar moet het toch even melden..

Ik zie dat jullie van plan zijn om ballonnen door te prikken om dan de cadeautjes open te maken. Het klinkt erg leuk en dat is voor kinderen ook vaak zo.
Het is voor veel mensen (en kinderen) misschien niet voor te stellen, maar er bestaan kinderen die heel erg bang zijn voor knallende ballonnen (ik was zo'n kind). Ik ben zelf nooit vergeten hoe ze mij als 7-8 jarige (toch zo'n 40 jaar geleden) op een verjaardagsfeest enorm hebben geplaagd omdat ik bang was voor ballonnen. De kinderen renden joelend achter mij aan met ballonnen waarover ze gingen wrijven of knijpen totdat het bijna stukging naar de huiskamer waar de volwassen visite mij meewarig aankeek en zelfs meelachte. De enige die kordaat optrad was mijn vader. Dat ben ik nooit meer vergeten. Tja, WELK kind is nu bang voor ballonnen?
Kan je (eventueel bij de ouders van) de verjaarsvisite nagaan wie er als de dood is voor knallende ballonnen? Het zou niet leuk zijn als dat feestje voor diegene letterlijk verknald zou zijn.
Dat wilde ik nog even meegeven... verder wens ik jullie een leuke verjaardagsfeest.

Anneque

Anneque

30-04-2009 om 17:06 Topicstarter

Monique

Wat een akelig verhaal joh. Dank voor de tip, ik zal er rekening mee houden.
Zou het kunnen zijn dat het vnl. een heel nare herinnering voor jou is geworden omdat er geen rekening met jou werd gehouden, sterker nog, omdat je angst werd aangewakkerd en je zelfs uitgelachen werd? En dat het dus niet zozeer die ene knallende ballon is geweest die het nu nog voor jou tot een slechte herinnering maakt?
Even praktisch: nee, ik zie de ouders ws. niet meer, dus kan het niet nagaan. Maar ik zou het niet in mijn hoofd halen om een kind, dat duidelijk schrikt van een knallende ballon, of dat al meldt (dat-ie bang is) bij het zien van de ballonnen, daar verder aan bloot te stellen. Dan schakel ik direct over op cadeautjes alsnog verstoppen en zoeken. Zou dat niet afdoende zijn?

Erg ruim

Je tijdsplanning is inderdaad erg ruim. Kinderen van die leeftijd "vliegen" van het een naar het ander. Ik had toen mijn oudste 5 werd 6 spellen gespeeld in drie kwartier met nog een pauze ertussen.
Nog wat spelletjessuggesties waar ze allemaal tegelijk aan kunnen deelnemen: Schipper mag ik overvaren, Zwarte zwanen witte zwanen, koek of spekhappen, als je voldoende ruimte ook simpel tikkertje of voetje van de vloer om ze te laten uitrazen, Anne Maria koekoek, alle vogels vliegen. Bellen blazen vinden de meeste kinderen ook leuk en is meteen een beetje een rustpunt.

Succes met het feestje!

Gr.
Moon32

Anneque

Anneque

30-04-2009 om 22:12 Topicstarter

Poehee

6 spelletjes in 3 kwartier?! Echt héél goed dat ik hier ff poolshoogte neem, want dat had ik nooit gedacht!
Ik wou het nu zo doen:
14.00 binnenkomen, cadeautjes uitpakken, drinken
14.30 cakejes versieren
14.45 spelletjes (ik ga er gewoon een stuk of 10 voorbereiden, dank voor alle suggesties)
15.30 buiten dino-eieren zoeken, weer naar binnen en openmaken (kader is wel goed idee, Angel3, ik verzin wel een verhaal erom heen)
16.00 naar 't veldje buiten, iets met paaltjesvoetbal of zo? Flessen met water die ze moeten omschoppen/verdedigen, is dat leuk? Ik sla bellenblaas in en verder zal 't buiten toch wel loslopen.
17.00 pannenkoeken
17.30 naar huis brengen

Is dit realistischer? En moet je prijsjes hebben bij spelletjes? Of kunnen ze ook gewoon paalvoetballen en verder niks?
My god, ik voel me echt een onbenul.

liora

liora

30-04-2009 om 22:17

Anneque

Hoi Anneque,

Voor het buitenspelen is ook heel leuk om van die goedkope schietkokers te kopen. Je kunt ze bijvoorbeeld bij Blokker kopen voor 50 cent per stuk. Een soort kartonnen koker, die je in een andere koker schuift met een schuimrubberen ding erop dat je afschiet. Vinden jongetjes ENIG.
Ook hebben ze zwaarden van schuimrubber die ook echt heel leuk zijn en niks kosten.

Liora

Monique D*

Monique D*

30-04-2009 om 22:34

Ballonnen

Ik was vroeger altijd bang voor knallen geweest. Dus ook voor klappertjespistolen en vuurwerk. En als andere kinderen daar lucht van krijgen dan heb je kans dat je wordt uitgelachen. Het is een vervelende herinnering en omdat mensen vaak niet begrijpen dat een kind bang kan zijn voor ballonnen wilde ik je dat even meegeven.
Die angst voor knallen is geleidelijk overgegaan. Mijn kinderen en hun vriendjes zijn nooit bang voor ballonnen geweest (ze vinden het juist leuk om ze te knallen) en hun feesten gingen ook vaak gepaard met ballonnen Ik moest ze ook wel eens opblazen. Alleen een knoop erin leggen gaat mij vaak moeilijk af.. maar dat heeft met mijn onhandigheid te maken.-)

angel3

angel3

01-05-2009 om 11:54

Geen prijsjes

op die leeftijd zou ik geen prijsjes doen. Zoon kan totaal niet tegen zijn verlies en ik heb alles op samenwerking gegooid. Dus met spelletjes konden ze gezamenlijk puzzelstuk verdienen . Ook krijg je vaak geneuzel bij versch prijsjes (ik wil dieieieieie!).

*bella*

*bella*

05-05-2009 om 23:40

Tijdsplanning

Grappig dat veel mensen de planning te ruim vinden. Weet niet goed wat ik hier steeds mis doe, maar kom steeds juist steeds te krap uit. Mijn ervaring is dan ook dat het enorm kan verschillen. (zie ik ook op feestjes bij anderen) Hier kunnen activiteiten zoals kadootjes uitpakken echt heel lang duren. En ook iets als taart eten, meestal enkele kinderen die heel snel klaar zijn maar ook enkelen die maar blijven zitten.
Maar misschien duurt het hier ook steeds een poos eer iedereen weer verzameld is, want er wordt graag vrij gespeeld. Dus misschien klopt daarom mijn planning nooit, en wordt het steeds nog haasten
En meestal ook meer kinderen. scheelt natuurlijk ook. Maar het ligt vooral ook aan het temperament van de kinderen denk ik.
Verder vind ik dat je vooral moet doen wat je leuk vindt. (en je kind uiteraard) Kinderen amuseren zich toch wel, en het zou niet leuk zijn als alle feestjes steeds maar hetzelfde waren.

Anneque

Anneque

14-05-2009 om 13:53 Topicstarter

Update! (feestje gehad)

Het kinderfeestje was gisteren en het was hartstikke leuk! Ik hoorde halverwege mijn zoon tegen een vriendje zeggen: “leuk hè?” Ja, mompelde die afwezig, terwijl hij zijn net uitgegraven dino te eten gaf. Waarop mijn zoon weer: “zie je wel, als je niet weggaat kan een feestje toch heel leuk zijn!” (schatje) Het is hier volgens mij toch wel een trend om steeds vaker ergens heen te gaan met feestjes. Voor de geïnteresseerden volgt hier nog het uiteindelijke programma:
Om 14.00 uur kwamen ze bijna allemaal tegelijk binnen, en stortten zich direct op de daarvoor even ingerichte “bouwhoek” met blokken en een hoop treinspoor.
Even later hebben we de cadeautjes uitgepakt (die ballonnen doorprikken had ik bij nader inzien toch maar gecanceld, en dat was maar goed, want er zat inderdáád een jongetje bij dat later liet weten dat-ie héél bang voor ballonnen was!). We deden nu “1,2,3,4,5,6,7, wie mag mij een pakje geven?”. Toen cakejes versieren, en ranja drinken. Daarna het eerste spelletje: geblinddoekt aan elkaar voelen en raden wie het is. Was erg leuk, zelfs hilarisch af en toe. Daarna buiten paaltjesvoetbal met flesjes water, het was supermooi weer en de meeste kinderen waren erg toe aan ff lekker uitrazen (behalve mijn zoon en zijn beste vriendje – die zaten als bange juffertjes zowat op hun flesje water, bang dat er wat uitliep LOL). Toen dat een beetje genoeg was, is mijn zus dieren gaan vouwen van ballonnen (van die dunne ballonnen die er speciaal voor zijn, die knappen niet gauw). Ook stond er bellenblaas en stoepkrijt klaar. Het bleek te lang te duren voor iedereen zo’n ding had, dus ik ben met de club even apart gaan zitten en heb de dino-eieren met een verhaaltje geïntroduceerd. Toen dus eieren zoeken en openbreken/-slaan, was echt superleuk en helemaal iets voor mijn zoon die dinofanaat is. Een van de jongetjes was zo gefascineerd door het verhaal dat-ie echt even teleurgesteld was dat er geen levend dino’tje in zat LOL. Toen had ik nog wat spelletjes paraat (o.m. hints voor kinderen), maar dat bleek overbodig, want ze wilden allemaal, zonder uitzondering, héél graag met de nieuwe dino’s spelen. Geen kind meer aan gehad, ze gingen heel schattig allemaal nestjes voor die beesten maken, en gras plukken als voedsel etc. Intussen werden de pannenkoeken gebakken, vlak voor het eten nog even watje-blazen-over-tafel (werd onverwacht erg leuk, die hou ik erin!), pannenkoeken eten en ……klaar!
Er is geen gezeur geweest, geen ruzie (nou ja, de gewone akkefietjes, die horen erbij), geen ongelukken op 2 schrammen na, mij zoon was helemaal blij en ik vond het super! Ben erg opgelucht en heb ergens het gevoel voor een of ander examen geslaagd te zijn!
Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken!

Nely

Nely

14-05-2009 om 18:54

Fijn

dat het feestje zo geslaagd was. Leuk voor je zoon, zijn gasten maar ook voor jezelf want dan zie je minder tegen een volgend feestje op (is mijn ervaring althans).
Onze zoon, nu 10 jaar, heeft tot nu toe al zijn feestjes thuis gehouden.

Leuk ....

om te horen dat het geslaagd is geweest en bedankt voor JOUW draaiboek voor een geslaagd kinderfeestje!

Monique D*

Monique D*

17-05-2009 om 01:24

Leuke herinnering!

Het leukste hiervan is dat jouw kind de verjaardagsfeestjes in zijn geheugen blijven hangen als hij volwassen is!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.