Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
femkekooper

femkekooper

30-01-2010 om 23:55

Winkelen met mijn zoon

Winkelen met mijn zoon 8 jaar is echt een ramp, rennen door de winkel, vreemde dingen, ongein uithalen etc. Vorig week ook weer zo'n leuke grap van hem, dit is samenwerking met een meisje waar ie veel mee speelt en die we tegenkwamen in de winkel met haar moeder.

We waren bij een kledingwinkel om voor hem kleren te kopen, in de winkel komen we een vriendin tegen met haar dochter zelfde leeftijd als mijn zoon alleen die inderdaad in dezelfde klas zit en haar zoon 4 jaar jonger. Natuurlijk even een praatje maken, na het eigenlijk te lange praatje, haar dochter en mijn zoon waren in de winkel aan het vervellen, gaat ze met haar kinderen naar huis toe, ik kijk even waar mijn zoon is en zie hem van achter staand bij de tv hoek waar ze een disney film afspelen. Ik zie hem van achter en herken hem door zijn jas en losse blauwe muts die hij opheeft, waarvan ik al dacht waarom hij die op heeft want we zijn in de winkel en hij heeft deze tot na zijn oren over zijn hoofd getrokken. Omdat ie gewoon lief tv aan het kijken is ga ik eerst naar kassa om af te rekenen, daarna roep ik hem maar geen enkel teken van reactie, roep hem nog een keer maar nee hoor geen reactie en bijna kwaad loop naar hem spreek hem en pak zijn hand vast om naar buiten te gaan. Opeen sta ik geschrokken te kijken naar de dochter van mijn vriendin die de jas, must en sjaal op heeft van mijn zoon. Ik natuurlijk bijna in paniek want tja zo iets verwacht je niet van je zoon en van de dochter van je beste vriendin.

Ik had bijna haar moeder gebeld,gelukkig komt haar moeder ook weer terug, want tja zij had het ook ontdekt bij thuiskomst en ook bijna een hart beroerte gekregen. Ze zij ' had eerst niks de gaten toen we naar huis gingen, me dochter liep voor me de winkel uit, hij had me dochters jas, sjaal en muts op en de muts van de jas omdat het regende. De kinderen hadden beide een blauwe spijkerbroek aan en naar de schoenen keek ik niet. Pas toen we thuis waren, we wonen op een kleine 10 minuten afstand van de stad, ontdekte ik de verwisseling. Echt ik heb totaal niks gemerkt ja ze wilde telkens voor me uit lopen maar ja dat doet ze wel vaker en als ik haar riep hoorde ik wel wat gebrabbel maar ze luisterde, ze liep een paar keer naast de wandelwagen toen het iets drukker werd en zelfs dan had ik niks de gaten. Natuurlijk was het me opgevallen dat ze telkens haar gezicht weg draaide, ze liep zelf een keer achteruit om naast de wandelwagen te lopen. maar dacht dat ze last had van de regen.

Ik moet je zegen als hij een toneelschool zal gaan dan zal ik hem zekers aanbevelen en mijn dochter gelijk meesturen ' Mijn zoon en haar dochter hebben wel eens vaker zulke stomme ideeën maar deze spant de kroon. Vermoedelijk hebben ze de kleren snel verwisselt toen we aan het praten waren, waarom ze het deden dat wilde ze niet zegen maar dat ze het leuk vonden om een grap uit te hallen en mogelijk weer die vervelling.

Vele mensen zegen dat mijn vriendin en ik het gemerkt moeten hebben toen onze twee kinderen van elkaars plaats verwisselde in een kledingwinkel. Elke mening is welkom, en zal je als moeder, als het jouw overkomt het merken.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Heirthe

Heirthe

31-01-2010 om 00:28

Hahaha

Ik vind het eigenlijk wel een leuke grap, sorry, maar ik moet er om lachen
Verder wel herkenbaar hoor, ik heb twee zoons die ook dit soort dingen deden als we gingen winkelen, niet te doen. Nu zijn ze wat ouder dus laat ik ze thuis. Wel zo rustig

knubbel

knubbel

31-01-2010 om 00:53

Hahahaha ook even lachen

Ja het is zeer herkenbaar, mijn zoon is ook zo'n jongen die in de winkel zich niet kan stil houden en wat moet doen ook al is het fout.

Maar wel een goeie grap van de kinderen, hoe bedenken ze het. Ze moeten toch een gedachte hebben zo van, 'laten we onze moeders pesten door elkaars jassen aan te doen en kijken wat ze zegen en of ze het ondekken' Maar eigenlijk is het ook een fout van jullie als moeders dat de kinderen ongezien dit konden doen, mijn zoon laat ik geen seconden alleen ongezien in een winkel.

Bastet

Bastet

31-01-2010 om 09:21

Hahaha

Sorry,maar ik moet hier eigenlijk wel om grinniken.....
Bastet

merene

merene

31-01-2010 om 09:25

Hahaha

Wat een goed begin van deze morgen.

Ik vind hem steengoed. Natuurlijk zijn jullie je rot geschrokken, maar ze zijn bijzonder creatief.
Ik weet niet of ik het eerder in de gaten zou krijgen als jullie. Je verwacht zoiets gewoon niet.

Guinevere

Guinevere

31-01-2010 om 09:31

Hmmm

Om heel eerlijk te zijn heb ik mijn twijfels bij dit verhaal. Doet me een beetje aan het verhaal van dat jongetje in die verkleedkist denken, de schrijfstijl ook.
Trouwens wel leuk bedacht.

reina

reina

31-01-2010 om 10:51

Ik zie het probleem niet, gewoon een goeie grap!

Terpi

Terpi

31-01-2010 om 11:01

Eens guinevere

Ik dacht precies hetzelfde. Het hele verhaal minus de laatste alinea vond ik hooguit vreemd geschreven (waarom toch die details over de gezinssamenstelling van de vriendin?) maar bij de laatste alinea werd het me duidelijk. Wat is de vraag nu eigenlijk?! Waarom moeten wij er een mening over geven?

Ach ja

als ze vervellen dan is het niet zo gek dat hun kleding ook uitgaat. Al die losse velletjes...

ijsvogeltje

ijsvogeltje

31-01-2010 om 11:20

Broodje aap?

"Om heel eerlijk te zijn heb ik mijn twijfels bij dit verhaal. Doet me een beetje aan het verhaal van dat jongetje in die verkleedkist denken, de schrijfstijl ook."

Ha ha, da's ook het eerste waar ik aan dacht. Maar als het wel waar is, vind ik het een buitengewoon leuke grap.

bisje35

bisje35

31-01-2010 om 11:41

Vraag tekens

Ben met ijsvogeltje en guinevere eens, vreemd verhaal en lijkt aan handschrift hetzelfde als de jongen in de doos, maar ook het verhaal van kind verwisseling op een kdv. Misschien hebben de moeders een slechte ontwikkeling van grammatica en handschrift maar dat heb ik ook, ben ik dan de persoon die de verhalen heeft geschreven en schrijf ik me eigen mening. Een broodje aap misschien, maar het kan ook echt gebeurt zijn wegens dat beide kinderen elkaar kende. Wel een goeie grap, en inderdaad hoe verzinnen ze het. Je met toch als jongen niet denken om meisjes kleren aan te trekken en gesnapt te worden mogelijk door je eigen moeder of iemand anders. !

kaatje43

kaatje43

31-01-2010 om 13:48

Ik vraag me echt af of het waar is

Ik kan mij echt niet voorstellen dat je daar pas thuis achter komt of ze moeten continu meters voor je lopen en dat lijkt mij toch niet als je samen gaat winkelen.

bisje35

bisje35

31-01-2010 om 14:08

Kaatje43

meters dat zekers, maar wat ze al zegt 'dat doet ze wel vaker vooruit lopen ' dan ga ik me ook na jouw uitspraak afvragen wat voor een relatie kind en moeder hebben, een haat liefde relatie misschien. Ook dat ze zegt van ' ze liep zelfs achteruit om naast de wandelwagen te lopen ' knap hoor zonder er tegen aan te lopen, of zal ze bedoelen ze stond even stil om naast de wagen te lopen. Maar ja als ze steeds haar dochter ziet van achter en ze een losse muts op hebt, dan nog de muts van jas en de sjaal en de jas van haar dochter dan zal ik ook denken zelfs op een halve meter dat het mijn dochter is. Dan moet ik dan niet naar de schoenen kijken, hahahahahahaha.

Guinevere

Guinevere

31-01-2010 om 14:20

4-jarige

En waarom zit een 4-jarige trouwens in een wandelwagen?

bisje35

bisje35

31-01-2010 om 14:30

Guinevere

Ben al de hele dag op forum om alles te lezen, zo blijf dit verhaal ook volgen.

Dat is een goeie van je, waarom zit een 4 jarige in een wandelwagen, bang dat deze weg loopt en ook zich gaat verkleden misschien. Je weet maar nooit, sommige jonge kinderen doen hun oudere broer/zus precies na. Misschien is zij ook zo'n wildebras net als haar broer.

Ik zal nu wel wat willen horen van femkekooper, en of ze wat heeft aan onze meningen en of ze onze vragen wil beantwoorden.

bisje35

bisje35

31-01-2010 om 14:35

Oeps

nu ga ik ook fouten maken,waarom haar broertje van 4 jaar in de wandelwagen zit, misschien dat hij ook aan de wandel gaat en zich gaat verkleden dan als meisje, dan wel gaat misdragen in de winkel naar voorbeeld als zijn oudere zus.

Puck

Puck

31-01-2010 om 15:07

Goh, dat dacht ik ook

Ik kreeg ook associaties met jongens in een verkleedkist met de jas van zusje, een zusje dat spontaan binnen een dag van leeftijd verandert. Overigens bisje35, wie ben jij dan, ik heb je naam niet eerder op het forum gezien en je hebt idd dezelfde schrijfstijl en vouten als femke.....

bisje35

bisje35

31-01-2010 om 15:21

Puck

Dank je wel dat me herinnerd aan me slechte grammatica en spelling, en wat ik eerder zei dat ik bang was dat iedereen zal denken dat ik de schrijver zal zijn van al die verhalen en reacties. Heb in het buitenland gewoond voor 10 jaar, zo denkend dat Femke en al die andere schrijfsters mogelijk ook uit het buitenland komen. Klopt dat je me niet hebt eerder gezien, ik reageer niet veel maar heb alles wel gelezen wat op deze forum staat en reageer er soms op. Zoals deze vreemde verhalen / gebeurtenissen.

Puck

Puck

31-01-2010 om 16:06

Bisje35

Welkom dan....

Vreemd

Hadden ze naast de jas ook broek en schoenen gewisseld???

4 jarige schijnen wwl vaker in een buggy te zitten, een 4 jarige klasgenoot van mijn dochter kom ik regelmatig in de wijk tegen in een buggy! Vreemd, een 4 jarige kan toch lopen?

GR Pham

Carmen

Carmen

31-01-2010 om 18:44

Ach meiden

Laat toch! Het is een geweldig leuke grap. En als het niet waar is, dan is het niet waar. Ook goed.
Als mijn kind zoiets zou uithalen samen met een vriendje of vriendinnetje zou ik niet meer bijkomen van het lachen

Carmen

Polly Shearman

Polly Shearman

31-01-2010 om 19:00

Euh ( ot)

hier een 3,5 jarige die ook nog bijna altijd in de wandelwagen zit, helaas krijg ik ook scheve gezichten op straat. Zo;n groot kind en dan nog in de wandelwagen??!@?!?
Hij heeft echter Reuma, en KAN gewoon weg niet lang lopen.
Dus niet alle 4 jarige kunenn "gewoon" lopen.

groet, Polly

Terpi

Terpi

31-01-2010 om 20:15

Maar de vraag blijft...

Waarom moeten wij er een mening over geven?

Vera*

Vera*

31-01-2010 om 20:45

Polly

Dat heb ik met dochter ook gehad. Die was, zeker als kleuter, bekaf zodra ze de schooldeur uitkwam. Het rare is dat niemand wat zegt als je ze achterop de fiets of in de auto zet.......

Polly en vera* (ot)

Excuus, heb me inderdaad niet gerealiseerd dat sommige kleuters niet kunnen lopen om een reden. Ben van mijn eigen dochter uit gegaan die wel kan lopen maar er een hekel aan heeft.
Nogmaals excuus.

Gr Pham

Guinevere

Guinevere

31-01-2010 om 21:35

Polly en vera - 2

Dat weet ik wel, dat het voorkomt, kinderen van 4 in een wandelwagen en ook dat daar goede redenen voor kunnen zijn. Maar dit was één van de zaken waardoor ik het verhaal nog net even wat onwaarschijnlijker vond overkomen, snappie?

koentje

koentje

01-02-2010 om 09:48

Waarom wij een mening moeten geven

Nou, omdat Femke wilt weten of ze nu een slechte moeder is, nu haar dit overkwam met haar zoon.

Dus: Nou, uh... je bent in ieder geval een erg onoplettende moeder geweest Femke,op dat moment. Wat ik wel echt onaardig vind is dat je dan boos wordt op zo'n kind. Je reageert je eigen frustatie af over je onoplettendheid terwijl hij gewoon blijk geeft van een gezonde dosis humor!

Dat vind ik ervan.

emma43

emma43

01-02-2010 om 10:59

Leuke grap

Ik vind het echt een leuke grap.Kinderen hebben gewoon veel humor in zich.
tja,en als ik een bekende in een winkel tegenkom durf ik ook wel een praatje te maken en loopt mijn 9 jarige zoon ook rond.Het zoontje van Femke is 8,dan moet dat kunnen vind ik.Dat ze dan kleren gaan wisselen is echt humor.
Dat je het in de winkel niet ziet omdat een kind in het tv hoekje staat snap ik helemaal.Maar ik denk misschien wel dat als een kind voor me loopt,net als bij de vriendin van Femke,dat ik aan de loophouding van het kind toch iets zou zien misschien.Maar dat weet ik natuurlijk ook niet zeker.Dat moet je eerst meemaken denk ik.

Ik ben zo'n moeder

Het is me nog nooit overkomen hoor, maar het zou zomaar kunnen. Als ik in gedachten ben, dan zijn de "grove" kenmerken van mijn kind (jas, muts) voor mij voldoende om het te beschouwen als eentje-van-mij. Ik let dan echt niet op loophouding of zoiets.
Zo sta ik wel eens op het schoolplein uit te kijken naar een rood jasje. Terwijl mijn dochter in haar blauwe exemplaar allang naast mij staat.
Ben gewoon wat chaotisch aangelegd geloof ik.
n@nny

Rembrand

Rembrand

02-02-2010 om 09:01

Rood jasje.

Dat is zo fijn als je kinderen rood haar hebben. Je pikt ze overal tussen uit
M.

puutjes

puutjes

02-02-2010 om 11:14

Op het verhaal van n@nny

Ben ik hoor, in gedachte als ik mijn 2 jarige dochter zal zien met de "grove" kenmerken, blauwe spijkerbroek en bijna dezelfde of dezelfde jas met muts op of dezelfde haar is het ook voor mij ook een beschouwen van eentje-van-mij, en inderdaad loophouding daar let ik echt niet op.

Zelf was ik ook in een kleden winkel, ik was even afgeleid doordat ik een telefoontje kreeg, ik kijk snel waar me dochter is en zie haar (hetzelfde soort haar en bijna dezelfde jas) staan, weer van achter op kijkend. Ik loop naar haar toe, en terwijl ik nog zit te bellen (telefoon tussen schouder en hoofd) doe ik haar de muts van de jas op en daarna haar sjaal en een regenponcho. Na het telefoontje pak ik haar op en sta geschrokken te kijken dat ik een verkeert kind had aangekleed en opgepakt. Ik schamen natuurlijk, staat mijn dochter gewoon lief bij de moeder va het meisje waar ik mee bezig was, en de moeder stond nog geen meter van me vandaan en had alles gezien. Ze kon er wel om lachen, en vertelde dat ik echt afgeleid ben als ik aan de telefoon ben.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.