Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Zakgeld contant of overboeken?


Ik begrijp niet dat je 50 euro per maand aan sportkleding uitgeeft. Ik trainde vroeger 3 keer in de week volleybal en dan 1 keer een wedstrijd. Ik had 1 wedstrijdtenue en 3 andere trainingssetjes, 1 paar schoenen en kniebeschermers. Deed ik echt wel meer dan een jaar mee.

MamaE schreef op 27-09-2022 om 14:38:

[..]

Je had het over cadeautjes. Niet specifiek kinderfeestjes, maar daar neem je doorgaans ook een cadeautje mee naartoe. Vandaar dat ik dat ook mee nam.

En ook een gezin kan in grootte variëren. De één is alleenstaand met één kind en de ander heeft een partner en zes kinderen. En van alles daar tussen.

ik snap er echt niks meer van. Ik heb toch gezegd dat als je gezin uit x aantal personen bestaat en je wil dat je kind ongeveer een tientje uit kan geven per kado dan geef je het kind per maand dus x maal 10 gedeeld door 12 maanden? Nou ja laat maar. Duidelijker kan ik het niet maken en mijn eerste bijdrage ging waarschijnlijk over gezinsleden en hun kadootjes. Dat ik het dan later over kadootjes heb kan best maar dan zijn het niet opeens meer kadootjes voor allerlei mensen geworden in mijn hoofd hoor. 

Decembermamma schreef op 27-09-2022 om 18:48:

Ik begrijp niet dat je 50 euro per maand aan sportkleding uitgeeft. Ik trainde vroeger 3 keer in de week volleybal en dan 1 keer een wedstrijd. Ik had 1 wedstrijdtenue en 3 andere trainingssetjes, 1 paar schoenen en kniebeschermers. Deed ik echt wel meer dan een jaar mee.

Niet iedereen zit op volleybal Een kind wat een sport doet met zowel buiten als binnen wedstrijden heeft dus al 2x per jaar schoenen nodig. En je kunt de pech hebben dat je in april buitenschoenen koopt en in september weer. 

Bijtje82

Bijtje82

27-09-2022 om 19:33

Lisabette schreef op 27-09-2022 om 18:09:

Mijn dochter geeft ongeveer 50 euro aan sportkleding per maand uit. Daarnaast heeft ze 100 euro kleedgeld, 30 euro mobiele telefoonabonnement en 20 euro zakgeld. Dit is hoe we het ongeveer berekend hebben. Ze is vrij om hierbinnen keuzes te maken. Bijvoorbeeld minder aan kleding uitgeven en meer aan zakgeld. Ik ga er niet vanuit dat een kind 2 jaar met een jas doet. Ook vind ik goede schoenen erg belangrijk en daar betaal je helaas meer voor.

Waarom 50 euro per maand aan sportkleding?  Je hoeft toch niet iedere maand iets nieuws om in te sporten?

Mijn dochter heeft een eigen paard. Haar sport is daardoor nogal duur. Wij betalen als ouders het meeste. Maar om haar bewust van de kosten te maken, koopt zij haar eigen kleding en extra's voor het dier. 

Lisabette schreef op 27-09-2022 om 20:17:

Mijn dochter heeft een eigen paard. Haar sport is daardoor nogal duur. Wij betalen als ouders het meeste. Maar om haar bewust van de kosten te maken, koopt zij haar eigen kleding en extra's voor het dier.

Dat hakt erin. Een paardrijbroek heb je niet voor 30 euro en als je veel rijdt slijten ze snel. Sowieso ben ik altijd een vermogen kwijt aan alles bij de ruiterwinkel. Dat valt hier onder sport en is dus voor mijn rekening.

MMcGonagall schreef op 28-09-2022 om 08:09:

[..]

Dat hakt erin. Een paardrijbroek heb je niet voor 30 euro en als je veel rijdt slijten ze snel. Sowieso ben ik altijd een vermogen kwijt aan alles bij de ruiterwinkel. Dat valt hier onder sport en is dus voor mijn rekening.

Nee die heb je voor 15 euro bij de Decathlon. 

Kerstin75 schreef op 27-09-2022 om 18:57:

[..]

Niet iedereen zit op volleybal Een kind wat een sport doet met zowel buiten als binnen wedstrijden heeft dus al 2x per jaar schoenen nodig. En je kunt de pech hebben dat je in april buitenschoenen koopt en in september weer.

Ja dat kan, maar wat mij altijd opvalt is dat veel dingen duur moeten zijn. Zoon zit doet aan obstakel trail runnen. Ik zie daar kinderen lopen met merkschoenen van 120 euro en die gaan echt niet langer mee dan die van 35 euro van mijn zoon. En ja van het klimmen in de touwen gaan zijn broeken en shirts ook niet lang mee maar als je nieuwe koopt voor 10 tot 20 per stuk ben je zo weer een paar maanden zoet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.