Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
prinses01

prinses01

20-07-2009 om 08:59

Zelf afvegen

Mijn zoontje van 5½ wil nog steeds niet zelf zijn billen afvegen. Hij heeft in zijn hoofd gezet dat hij er niet bij kan ondanks voordoen etc. Beloningssysteem staat hij niet voor open.

Wie heeft een tip om dit op een positieve manier te gaan leren aan hem?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

20-07-2009 om 20:25

Gewoon niet doen?

't Is misschien niet echt positief, maar ik zou 'm gewoon laten zitten. Dan móet hij het zelf wel doen lijkt me. Ongetwijfeld is het de eerste keren niet erg blinkend, maar goed. 5,5 lijkt me oud zat om het zelf te doen.

Ongeveer zelfde oplossing als hierboven

maar ik had nog niet gereageerd omdat je een positieve oplossing vroeg. Hier een dochter gehad die het wel lekker makkelijk vond als moeder de billen kwam vegen. Op een gegeven moment begon ik dat ook goed zat te worden dus gaf ik aan dat ze het zelf moest gaan doen. Mevrouw bleef echter roepen en telkens een beetje harder als ik niet reageerde. Dus riep ik na de eerste keer roepen terug "ik kom zo, wacht maar even of doe het zelf" en dan liet ik haar telkens iets langer wachten. Dat werd ze natuurlijk ook zat dus ging het uiteindelijk toch maar zelf doen. Waarschijnlijk niet erg positief maar wel effectief en dat is ook wat waard.

Annie Tsung

Annie Tsung

22-07-2009 om 02:28

Hier ook zo een

Toen ik mijn zoon vorige maand van school haalde, vond ik hem op de wc ,met zijn achterste naar achteren en zijn vriend (allebei zijn ze 4 1/2) was hem aan het afvegen.
Toen ik vriend naar buiten had gestuurd en mijn zoon vroeg waar het over ging, legde hij doodleuk uit dat hij niet van vieze handen houd....pfff!!!

Nu ben ik er dus wel achter waarom hij niet wil vegen.Hij is gewoon bang dat er poep aan zijn handen komt ofzo.
Ik laat hem nu gewoon zitten en heb een extra leuke zeeppomp (spongebob) gekocht om de handen te wassen.

Ik beloof wel altijd dat ik hem kon nakijken of kom navegen enzo, dat scheelt hier een heel stuk.

Succes ermee!
Annie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.