Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

29-10-2022 om 09:49

Zelf kleding kiezen?

Gisteren ging zoon met zn moeder winkelen maar ze hebben niks gekocht en kwamen allebei boos terug, want niks van wat moeder voorstelde was leuk en hij wil zelf kiezen maar alles wat hij zelf aanwees vond zij lelijk en wilde ze niet kopen, dus uiteindelijk hebben ze niks gekocht. Hij is 7 jaar, vanaf welke leeftijd laat je kinderen zelf kiezen zonder bij te sturen?


Rondstruiner schreef op 30-10-2022 om 19:13:

[..]

Nou, jij blijft maar proberen anderen ervan te overtuigen dat het dat niet is. Ik probeer je duidelijk te maken dat jij dat wel mag vinden, maar dat anderen er toch iets van zullen vinden, omdat de meeste mensen je mening niet delen. Dat lijken degene die hier vinden dat het moet kunnen niet erg te willen accepteren namelijk.

Verder boeit het mij niet wat jij aantrekt naar je werk, want ik ken je niet.

Nee hoor, ik blijf proberen te overtuigen dat iets ongepast vinden een mening is. Je mag een croptop naar werk ongepast vinden, maar dat betekent niet dat het ook ongepast ís en dat niemand het zou moeten/mogen dragen. Mensen hoeven helemaal niet hetzelfde leuk of gepast vinden als ik. Dat betekent niet dat ik het dan maar niet moet aantrekken. 

Natuurlijk mogen anderen van alles vinden. Ik vind ook wel eens iets van een ander. Maar dat hoef ik toch niet uit te spreken? Waarom zou ik tegen mijn collega zeggen dat ik zn baard vies vindt? Daar bereik ik toch niets mee. Net als dat een collega tegen mij zou zeggen dat ze mijn croptop niet oke vindt; daar zal diegene ook niets mee bereiken. Waarom zou je zo'n mening hardop willen uitspreken tegen diegene? Als jij het niet gepast vindt, dan doe jij het toch niet aan? Zolang die persoon zich er fijn bij voelt lijkt mij niets aan de hand. En hoeveel mensen dat dan ongepast vinden, doet er niet eens toe. Ook niet als het de meerderheid is. 

Gelukkig boeit niet alleen jij, maar ook mn collega's niet wat ik aantrek naar werk. Zolang het binnen de regels van het bedrijf valt en dat doet het  

Index224 schreef op 30-10-2022 om 19:35:

[..]

Nee hoor, ik blijf proberen te overtuigen dat iets ongepast vinden een mening is. Je mag een croptop naar werk ongepast vinden, maar dat betekent niet dat het ook ongepast ís en dat niemand het zou moeten/mogen dragen. Mensen hoeven helemaal niet hetzelfde leuk of gepast vinden als ik. Dat betekent niet dat ik het dan maar niet moet aantrekken.

Dit kun je natuurlijk ook andersom zeggen. Dat jij het gepast vindt is ook een mening maar dat betekent niet dat het ook gepast is en je het naar je werk zou moeten dragen

Due-scimmie schreef op 30-10-2022 om 21:15:

[..]

Dit kun je natuurlijk ook andersom zeggen. Dat jij het gepast vindt is ook een mening maar dat betekend niet dat het ook gepast is en je het naar je werk zou moeten dragen .

Gepast is inderdaad mijn mening en volgens voorschriften van het werk toegestaan dus iemand die het ongepast vindt heeft daar, naast gewoon die mening te hebben, niets over te zeggen 

Index224 schreef op 30-10-2022 om 21:22:

[..]

Gepast is inderdaad mijn mening en volgens voorschriften van het werk toegestaan dus iemand die het ongepast vindt heeft daar, naast gewoon die mening te hebben, niets over te zeggen

Dan zou ik neit snel van baan wisselen als je croptop als werkkleding je heilig is 😅. Bij alle bedrijven waar ik gewerkt heb zou dit ongepast zijn. Ik ken geen bedrijf waar dit niet zo is

Due-scimmie schreef op 30-10-2022 om 21:39:

[..]

Dan zou ik neit snel van baan wisselen als je croptop als werkkleding je heilig is 😅. Bij alle bedrijven waar ik gewerkt heb zou dit ongepast zijn. Ik ken geen bedrijf waar dit niet zo is

Ben ik ook niet van plan  

Maar je reactie slaat niet echt ergens op. Want m'n croptop is niet heilig, hoor. Weet ook niet waar je dat vandaan haalt. Als het niet toegestaan zou zijn vanuit de bedrijfsregels zou ik gewoon wat anders dragen. Ik heb ook langere shirts in m'n kast. Heb nooit gezegd dat ik niets anders wil dragen. 

Maar ben toch wel blij dat ik vandaag met mn croptop naar mn werk te gaan zonder zeurende vrouwen van Ouders.nl om me heen (ja, wss vooral vrouwen. Mannen zeuren over het algemeen toch minder op een ander)

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

31-10-2022 om 07:24

Index224 schreef op 31-10-2022 om 07:21:

Maar ben toch wel blij dat ik vandaag met mn croptop naar mn werk te gaan zonder zeurende vrouwen van Ouders.nl om me heen (ja, wss vooral vrouwen. Mannen zeuren over het algemeen toch minder op een ander)

Klopt, trek vooral lekker aan wat je wil.

Rondstruiner schreef op 30-10-2022 om 19:00:

[..]

Ik vind dit een heel naïeve instelling die compleet voorbij gaat aan de realiteit. Natuurlijk gaan wij mensen gek om met naaktheid, maar dat verander je niet zomaar.

Feit is dat de meeste mensen een naveltruitje niet direct geschikt vinden voor kantoor, wat jij daar ook van vind. Jij kunt misschien de vrijheid hebben om er een te dragen, maar een ander heeft ook de vrijheid om dat ongepast vinden. Daar zul je gewoon mee moeten dealen.

Zo, naïef nog wel? Kun je ook iets over die heuvel heen kijken denk je? 

Ik sluit mijn ogen namelijk helemaal niet voor hoe de maatschappij werkt. Ik ga er juist bewust tegenin met mijn mening, die ik open verkondig, en mijn eigen gedrag. Omdat het een bekrompen en ouderwetse manier van denken is die jij tentoonspreidt.

Als iedereen zich altijd maar zou neerleggen bij ‘hoe het nu eenmaal gaat’ zouden vrouwen nog altijd als enig recht het aanrecht hebben. 

Dus nee, ik ga er helemaal niet mee dealen. Want er valt niets te dealen. Omdat het me niet uitmaakt of iemand zoals jij een mening heeft over mijn kledingstijl. Of het gepast vindt of niet. Ik lig er niet wakker van en ik trek er geen wenkbrauw over op. Jammer dan als je wat vindt, jouw probleem. Dus wie heeft er nu daadwerkelijk mee te dealen, jij dan toch?

Battle-Royale schreef op 31-10-2022 om 07:24:

[..]

Klopt, trek vooral lekker aan wat je wil.

Met dat antwoord heb je volgens mij het probleem met je zoon opgelost

Mija schreef op 30-10-2022 om 11:08:

[..]

Maar vond ‘ie (en al zijn vriendjes) het ook comfortabel genoeg? Als dat zo was, zou ik dat wel interessant vinden. Dan zouden we met z’n allen namelijk weer kunnen proberen te wennen aan flink lagere temperaturen. Dan hebben we ook niet zoveel energie nodig! Wat ik alleen nog niet goed begrijp is waarom alleen kinderen (meisjes ook?) tot 12 geacht werden in blote benen te lopen. Konden ze er daarna niet meer tegen? Het maffe is dat in de UK op sommige scholen de jongens nu weer het hele jaar lange broeken moeten dragen, ook bij 30 graden. Met respect voor de individuele beleving hebben dat soort kledingvoorschriften natuurlijk nooit iets te maken.

Ik weet van mijn moeder dat ze het be-la-che-lijk vond dat een klasgenootje in -15 op de fiets naar huis werd gestuurd om de lange broek, die ze onder haar rok droeg tegen de kou, uit te doen en zo zónder broek en alleen in rok weer naar school te fietsen. 

Battle-Royale schreef op 31-10-2022 om 07:24:

[..]

Klopt, trek vooral lekker aan wat je wil.

En dan zijn we weer terug bij de openingspost... want voor jouw zoon geldt dat blijkbaar niet? 🤣

Mevrouw75 schreef op 31-10-2022 om 07:59:

[..]

Ik weet van mijn moeder dat ze het be-la-che-lijk vond dat een klasgenootje in -15 op de fiets naar huis werd gestuurd om de lange broek, die ze onder haar rok droeg tegen de kou, uit te doen en zo zónder broek en alleen in rok weer naar school te fietsen.

Dat was inderdaad het lot van meisjes op school in die tijd. Mijn moeder had dan ook weleens een broek van haar broer aan en die trok ze dan uit vlak voordat ze de straat van de school in fietste. Op de terugweg vice versa. 

Bakblik schreef op 31-10-2022 om 08:08:

[..]

Dat was inderdaad het lot van meisjes op school in die tijd. Mijn moeder had dan ook weleens een broek van haar broer aan en die trok ze dan uit vlak voordat ze de straat van de school in fietste. Op de terugweg vice versa.

En dat gebeurd nog op conservatief reformatorische scholen.

Masr gelukkig is er tegenwoordig de fleece panty, het is een fleece legging die er uitziet als ern panty. En dat mag daar dan wel.

Sunny_ schreef op 31-10-2022 om 07:26:

[..]

Zo, naïef nog wel? Kun je ook iets over die heuvel heen kijken denk je?

Ik sluit mijn ogen namelijk helemaal niet voor hoe de maatschappij werkt. Ik ga er juist bewust tegenin met mijn mening, die ik open verkondig, en mijn eigen gedrag. Omdat het een bekrompen en ouderwetse manier van denken is die jij tentoonspreidt.

Als iedereen zich altijd maar zou neerleggen bij ‘hoe het nu eenmaal gaat’ zouden vrouwen nog altijd als enig recht het aanrecht hebben.

Dus nee, ik ga er helemaal niet mee dealen. Want er valt niets te dealen. Omdat het me niet uitmaakt of iemand zoals jij een mening heeft over mijn kledingstijl. Of het gepast vindt of niet. Ik lig er niet wakker van en ik trek er geen wenkbrauw over op. Jammer dan als je wat vindt, jouw probleem. Dus wie heeft er nu daadwerkelijk mee te dealen, jij dan toch?

Mwoah voor iemand die het allemaal niets doet en geen wenkbrauw fronst, trek je behoorlijk fel van leer.

Max88 schreef op 31-10-2022 om 10:06:

[..]

Mwoah voor iemand die het allemaal niets doet en geen wenkbrauw fronst, trek je behoorlijk fel van leer.

Omdat ik het naar vind voor de jeugd van nu dat ze opgroeien met die ouderwetse ideeën. Het is niet meer van deze tijd om een meisje aan te spreken op haar korte rokje omdat erover wordt gepraat. Je moet de praters aanspreken. 

Voor mezelf kan het me echt niets schelen wat anderen denken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.