Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Emmawee

Emmawee

29-03-2009 om 13:31

Zo gek... [afscheid van Kleutertijd]

Stoffer is 6 geworden. En hij gaat komende week al wennen in de Middenbouw (groep 3, 4, 5). Blik is nog maar 2,5. En toch ga ik automatisch naar de rubriek Kleutertijd. De rubriek 6 - 12.... pff ik weet niet of ik daar al aan toe ben, eigenlijk.
Groeten, Maw.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mmm

is dit serieus te nemen?
Kinderen die Stoffer en Blik heten?

@nora

Wat denk je zelf? Dat het de echte namen van de kinderen zijn? Ivm privacy werken veel forummers met "werknamen" zeg maar. Zelf heb ik het ook altijd over Sannekezoon en Sannekedochter en Sannekeman. Moet zeggen dat ik stoffer en blik een stuk makkelijker vind

Guinevere

Guinevere

29-03-2009 om 20:09

Wat mij verbaast

Wat mij verbaast is dat een kind eind maart gaat wennen in groep 3? Hij gaat toch gewoon na de zomervakantie naar groep 3 lijkt mij?
Los daarvan: ik ben pas helemaal "overgegaan" naar deze rubriek toen zoon naar groep 3 ging. Toen voelde ik me er toch iets meer thuis.
Voor Nor@: Mijn kinderen heten Pipo-2 en Pipo-1, en af en toe Pipo de Clown. Ook leuke namen toch?

Haha berber

Ik heb ook gedacht aan Kwik, Kwek en Kwak, maar hou het nog even bij oudste, middelste en Truusje. Middelste is ruim 8 jaar jongste geweest dus ik moest er al aan wennen om middelste te schrijven. Truusje heette eerst meisje (oudste 2 zijn jongens).

@berber(o.t.)

en toch... ik zou kwik, kwek en kwak erin houden hoor! hahaha!

Emmawee

Emmawee

30-03-2009 om 20:32

Mmm nor@

Er zijn kinderen die Storm heten en Lente, Wolf en Zilver, Broos en Bloesem. Echt waar! Mijn keuze zou het niet zijn, trouwens. Maar waarom zou je die mensen niet serieus kunnen nemen?
Stoffer en Blik zijn trouwens namen die wij in gedachten hadden voor onze katten. Een knusse Main Coon (langharig) die Stoffer zou gaan heten en een felle Siamees (of zwarte kat) die Blik zou heten (vanwege de 'blik'). De katten gaan er waarschijnlijk nooit komen, maar onze kinderen passen ook goed bij deze namen. De jongste hééft een 'blik' en de oudste ís een knusse Stoffer. Hun echte namen gebruik ik hier niet meer sinds ik twee kinderen heb en de combinatie van namen mij te herkenbaar zou maken.
Groeten, Maw.

Emmawee

Emmawee

30-03-2009 om 20:47

Guinevere

"Wat mij verbaast is dat een kind eind maart gaat wennen in groep 3? Hij gaat toch gewoon na de zomervakantie naar groep 3 lijkt mij?"
Oh ja... dat had ik inderdaad even moeten toelichten. Stoffer lijkt nogal wat in zijn mars te hebben, maar hij doet daar niet zoveel mee en heeft ook nog een hekel aan school. Hij gaat nu 3 ochtenden per week tot 9.45 meedraaien "wennen" in de middenbouw, in de hoop dat hij zich daar wat meer uitgenodigd voelt om te laten zien wat hij kan.
*idee* Ik ga deze periode ook gewoon gebruiken om te wennen in de rubriek 6 - 12!
Groeten, Maw.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.