Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Ellen

Ellen

24-10-2009 om 17:52

Zoon gaat op atletiek; wat aan te schaffen?

Hallo,

Mijn 11-jarige zoon gaat op atletiek. De rest van de gezinsleden zitten allemaal op voetbal dus dit is helemaal nieuw voor ons.
Ik vraag me af wat hij allemaal moet aanschaffen. Uiteraard goede loopschoenen. Waar moet ik rekening mee houden qua kosten? Wat is handig aan kleding te hebben?

Graag ontvang ik tips/ervaringen van ouders wiens kind ook op atletiek zit.

Bij voorbaat dank.

Groet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ijsvogeltje

ijsvogeltje

24-10-2009 om 18:29

Niet veel hoor

Goede schoenen inderdaad, en verder sportkleding naar eigen inzicht in keuze. Hier lopen veel kinderen in van die strakke hardloopbroeken, maar er zijn er ook die in een gewone trainings- of joggingbroek sporten. Voor de winter is het verder wel prettig om een synthetisch shirt oid als onderste laagje aan te doen. Trui en jas naar eigen inzicht.
En t.z.t. spikes, dat zijn van die schoenen met puntjes eronder. Maar daar kun je gerust nog even mee wachten. Hier hebben veel kinderen op die leeftijd wel al spikes, maar zeker niet allemaal, en al helemaal de beginners niet. Spikes kun je trouwens uitstekend tweedehands kopen is mijn ervaring.
En als hij aan wedstrijden gaat meedoen, dan zal hij een clubtenue nodig hebben.

Jakiro

Jakiro

25-10-2009 om 19:53

Alleen basisschoolleerlingen naar atletiek?

Redelijk raar dat deze vraag naar BSL (6-12) gaat.
Als de leeftijd niet vermeld stond, was het wel blijven staan.
Mijn dochter is 13, wil ook op atletiek, maar ik zou dus de tips niet meer lezen als ik niet nu had gekeken, want dan had het in een rubriek gestaan waar ik echt niet kom.
Jakiro

Jesse_1

Jesse_1

25-10-2009 om 20:11

Weinig

Ik zou weinig aanschaffen. Het enige dat hij nodig heeft zijn schoenen en evt een clubshirt, de rest is helemaal naar eigen inzicht! Spikes zou ik mee wachten of hij de atletiek heel erg leuk vindt.
Als hij buiten mee met wedstrijden (cross) gaat lopen is een strakke hardloopbroek wel handig, verder gewoon een trainingspak en een korte broek (hier: strak) voor bij warmer weer of binnen. Zorg bij buiten lopen ook voor een paar handschoenen en een muts oid voor als het echt erg koud is.
Als clubtenue dragen ze hier een 'hemd', als het kouder is draagt hij hier een t-shirt of een shirt met lange mouwen onder.
O, en vergeet niet een flesje met water. Dat kan een bidon zijn, maar ook een gewoon leeg flesje dat je vult met water.
Jesse

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.