Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Rafelkap

Rafelkap

16-06-2009 om 12:02

Zoon van 4 zit aan z'n poepertje

Onze zoon van 4 zit de laatste tijd veel met z'n hand in z'n broek, aan z'n "poepertje". Wij wijzen hem er telkens op, dat stinkt, speelgoed/alles wordt vies zo etc., handen wassen, maar hij is nogal hardleers. Ik maak hem na toiletbezoek nu ook wel eens extra schoon met een nat doekje want het is volgens mij zo dat hij wil kijken of er poep aan z'n vinger zit. Dit helpt ook niet.
Herkenning?
Het gaat vast wel weer over, ooit maar misschien heeft iemand nog tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Herken het niet, maar misschien

helpt het als je hem iedere keer als je het ziet gebeuren, zéér uitgebreidt zijn handen laat wassen en er dan bij gaat staan zodat hij niet al te snel klaar kan zijn. Volgens mij moet dat heel snel vervelend worden als je eigenlijk andere dingen aan het doen bent.
Weet je overigens zeker dat hij geen last heeft van wormpjes (dus last heeft van jeuk)??

Rafelkap

Rafelkap

16-06-2009 om 12:19

Hoe herken je wormpjes dan?

Handen wassen vindt hij leuk. Dus dat helpt niet, eerder een reden dat hij door gaat. En ik zie geen witte wormpjes in z'n poep. wel aan gedacht maar dat zouden we toch moeten zien?

Jesse_1

Jesse_1

16-06-2009 om 13:33

Wormpjes

Wormpjes geven met name 's avonds/'s nachts jeuk. Als je denkt dat dit het zou kunnen zijn: gewoon een wormenkuurtje halen en binnen 48 uur moet de jeuk dan weg zijn (denk erom: bij een wormenkuur na 2 weken de 2e pil geven!!!).
Jesse

Rafelkap

Rafelkap

16-06-2009 om 18:32

Kuur

Ik heb nog geen wormpjes ontdekt in de ontlasting, maar als zo'n kuurtje geen kwaad kan (zal de apotheek eens vragen) ga ik dit maar eens proberen.
bedankt!

malou

malou

17-06-2009 om 23:02

Hier ook

hier heeft ons zoontje het ook een tijdje gedaan (ook 4 jaar). Hij is er op zeker moment gelukkig wel mee opgehouden. Wij bleven zeggen dat hij het niet moest (mocht) doen. Even volhouden denk ik. Die van ons is toen begonnen aan zijn haar te draaien (tot hij een grote kale plek begon te krijgen) en dat hebben we weer opgelost door hem te milimeteren.

Rafelkap

Rafelkap

18-06-2009 om 07:10

Intussen

is het al minder, alleen al omdat ik zei dat ik (weliswaar op vrolijke toon) bij de apotheek pilletjes ging kopen tegen de jeuk (heel vreemd, hij is dol op pilletjes)
Maar ik zie eigenlijk echt geen witte sliertjes/dingetjes in zijn poep dus ik denk dat het een fase is (hopelijk begint hij nu niet aan zijn haar..)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.