Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Zoon wordt gepest, groep 4


@Marloes, je weet niet wat waar is, zowel qua school al wat betreft de moeder. Steek er ook geen energie in om daar achter te komen. Focus op de nieuwe start van je zoon.

Marloes17

Marloes17

11-10-2023 om 09:34 Topicstarter

Flanagan schreef op 11-10-2023 om 09:32:

@Marloes, je weet niet wat waar is, zowel qua school al wat betreft de moeder. Steek er ook geen energie in om daar achter te komen. Focus op de nieuwe start van je zoon.

Ja dat is waar 😔het geeft wel onrust in het hoofd. Mij man gaf ook aan niet teveel info te geven. Wellicht is deze moeder aan het gissen 

Het maakt niet uit wat die moeder doet of mogelijk zelfs de waarheid spreekt of wat haar kind maakt, dat het is gaan pesten; jij hoeft geen contact met haar want je kind is van die school.
Dus als zij een vriendje voor haar zoontje zoekt, mag ze die contacten ergens anders gaan leggen. Mocht dit hard klinken, wel, je zoon mag op de nieuwe school of op de atletiekbaan ook zijn best doen om vrienden te maken. De knauw die hij heeft mogen incasseren, is niet direct weg.

Een kind zit natuurlijk niet thuis omdat een ander kind een keer 'niet zo aardig' doet in de zin van zeggen dat iemand een lelijke trui aan heeft of zo. Ik zou denk ik wel in staat zijn om te melden dat mijn kind geen behoefte heeft aan vrienden die hem elke dag in elkaar slaan en tegen zijn schedel schoppen enkel omdat haar kind vindt dat hij in de weg staat of hem aankijkt of een gum laat vallen. 
In ieder geval zou die moeder wel op de hoogte moeten zijn van het gedrag van haar kind. Zeker als de gevolgen zo ernstig zijn. Als mijn kind dit soort dingen zou doen, dan zou ik dat graag weten, want dan hebben we nog heel wat werk te doen in de opvoeding. Het is in mijn ogen onbestaanbaar dat een kind dusdanig heftig probleemgedrag vertoont op school met grote gevolgen voor andere kinderen en dat de ouders daar niet van op de hoogte zijn. Wat mij betreft had de school die jongen moeten schorsen en dan hadden de ouders vanzelfsprekend kennis genomen van de reden daarvan.

Marloes17

Marloes17

11-10-2023 om 12:20 Topicstarter

MamaE schreef op 11-10-2023 om 11:37:

Een kind zit natuurlijk niet thuis omdat een ander kind een keer 'niet zo aardig' doet in de zin van zeggen dat iemand een lelijke trui aan heeft of zo. Ik zou denk ik wel in staat zijn om te melden dat mijn kind geen behoefte heeft aan vrienden die hem elke dag in elkaar slaan en tegen zijn schedel schoppen enkel omdat haar kind vindt dat hij in de weg staat of hem aankijkt of een gum laat vallen.
In ieder geval zou die moeder wel op de hoogte moeten zijn van het gedrag van haar kind. Zeker als de gevolgen zo ernstig zijn. Als mijn kind dit soort dingen zou doen, dan zou ik dat graag weten, want dan hebben we nog heel wat werk te doen in de opvoeding. Het is in mijn ogen onbestaanbaar dat een kind dusdanig heftig probleemgedrag vertoont op school met grote gevolgen voor andere kinderen en dat de ouders daar niet van op de hoogte zijn. Wat mij betreft had de school die jongen moeten schorsen en dan hadden de ouders vanzelfsprekend kennis genomen van de reden daarvan.

Ze gaf aan dat haar zoon al veel meegemaakt heeft op andere scholen 😉

Ze gaf ook aan dat ze nu naar het okt moet gaan en dat ze veel moeite moet doen om heb gemotiveerd naar school te sturen. Ze gaf ook aan dat ze vindt dat de school dat niet goed aanpakt.


maar ze heeft ook aan dat ze niets weet en dat ze dacht dat andere ouders mij al een bericht hadden gestuurd. 

Ik moet dit denk ik los laten en hopen op goed nieuws. Vandaag veld de leerplicht ik hoop echt dat mijn kind op die nieuwe kleine school mag starten 

Marloes17 schreef op 11-10-2023 om 09:27:


Werkelijk waar zegt ze; ik heb geen idee het is maar dat de juf tussen neus en lippen door zegt. Hij zit thuis vanwege het pesten. Dat betekend dat ze dus geen overdracht maken van de ernstige incidenten. Dit komt omdat echt heel hard aan. Ik dacht dat op ze minst er gesprekken waren met ouders en kinderen.
Ook nog iets erbij, haar kind heeft al zoveel meegemaakt en is heel kwetsbaar daarom blijft hij op deze school ondanks ze een behoorlijk stuk gaat verhuizen. Tja die kwam ook even binnen. Want dat kwetsbare kind slaat andere kwetsbare kinderen en ik Moet uit mijn eigen buurt vluchten.

Om eerlijk te zijn als ik zulke berichtjes had gehad van de moeder van de grootste pestkop van mijn zoon dan had ik haar opgebeld, ik wil het dan niet zwart op wit in de app hebben maar ik had haar als reactie op haar app gebeld. Ik had duidelijk gezegd dat de grootste reden van mijn zoon zijn verdriet elke avond bij haar aan de eettafel zit en dat hij zich onveilig voelt door het gedrag van haar kind. En dat het me echt verbaasd dat ze dat niet weet omdat de juf ons heeft wijsgemaakt dat ze elke keer als er een incident was (nagenoeg dagelijks) met de ouders van dat kind aan de telefoon ging.

Het is bij mijn zoon echt een stuk beter nu en de kinderen lijken zich beter te gedragen of in ieder geval de juf heeft ze beter in de hand. Maar nog steeds kan ik die kinderen niet voorbij lopen zonder dat ik me kwaad maak. Dan zie ik ze weleens voorbij lopen als ik zoon haal, een blik in hun ogen van dominantie, een kop groter als de rest van de klas en vaak een zelfvoldane lach en ondertussen allemaal onzin schreeuwend over het plein heen.

ik had het deze moeder ook gewoon verteld. Waarom moeten we daarover geheimzinnig doen. Het feit is dat haar zoon jouw zoon dit of dat heeft aan gedaan en dan kan moeder dat ook meenemen naar het OKT. Kunnen die wellicht ook betere hulpverlening op deze jongen zetten. 

ik zou dit echt schandalig vinden en school vragen of het klopt dat het de bewuste ouders niet op de hoogte heeft gesteld. Zeer nalatig en schadelijk.
Klachtprosedure starten. 

Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben. Het zou heel goed kunnen dat de pester zelf ook slachtoffer is, maar eigenlijk doet dat er niet toe. Ik neem aan dat je absoluut geen behoefte hebt aan vriendschap met deze jongen momenteel, dus daar hoef je niet op in te gaan. Misschien kun je die moeder een keer vertellen wat er is gebeurd, maar dan niet over de app. 

BritgetJones007 schreef op 11-10-2023 om 16:12:

ik zou dit echt schandalig vinden en school vragen of het klopt dat het de bewuste ouders niet op de hoogte heeft gesteld. Zeer nalatig en schadelijk.
Klachtprosedure starten.

Met welk doel als de zoon van Marloes daar toch vertrekt? Ik vind het eerder een actie voor de bewuste ouders.

Marloes17

Marloes17

11-10-2023 om 17:09 Topicstarter

Ik heb jullie reacties gelezen 😉ik heb er bewust voor gekozen om niet de vinger te wijzen. Ik wil namelijk gewoon opnieuw rustig met ons kind verder. En nee ik laat hem ook niet met hem spelen, heeft allemaal geen zin en is wat mij betreft niet nodig. Ik ben wel geschrokken dat ze zegt dat ze van niets weet, dat heeft me geraakt. Doet de school er dan niets mee?

leerplicht heeft me gebeld, ik ben uitgenodigd voor een rondleiding en als mijn zoon geen zorg leerling is is hij waarschijnlijk welkom. 
Laten we het hopen 🤞🏼 

Marloes17 schreef op 11-10-2023 om 17:09:

Ik heb jullie reacties gelezen 😉ik heb er bewust voor gekozen om niet de vinger te wijzen. Ik wil namelijk gewoon opnieuw rustig met ons kind verder. En nee ik laat hem ook niet met hem spelen, heeft allemaal geen zin en is wat mij betreft niet nodig. Ik ben wel geschrokken dat ze zegt dat ze van niets weet, dat heeft me geraakt. Doet de school er dan niets mee?

leerplicht heeft me gebeld, ik ben uitgenodigd voor een rondleiding en als mijn zoon geen zorg leerling is is hij waarschijnlijk welkom.
Laten we het hopen 🤞🏼

Ik denk dat ze wel iets gehoord heeft erover, ze wist dat haar zoon had gezegd dat hij niet zo lief is geweest voor jouw zoon en een kind zal dat niet zeggen als er niet heel specifiek naar gevraagd wordt. Dat de juf heeft gezegd dat jouw zoon van school weg is ivm het pesten zal ook niet vanuit het niets zijn gekomen. Die moeder weet donderdersgoed hoe de vork in de steel zit.

Marloes17

Marloes17

11-10-2023 om 19:59 Topicstarter

Decembermamma schreef op 11-10-2023 om 19:13:

[..]

Ik denk dat ze wel iets gehoord heeft erover, ze wist dat haar zoon had gezegd dat hij niet zo lief is geweest voor jouw zoon en een kind zal dat niet zeggen als er niet heel specifiek naar gevraagd wordt. Dat de juf heeft gezegd dat jouw zoon van school weg is ivm het pesten zal ook niet vanuit het niets zijn gekomen. Die moeder weet donderdersgoed hoe de vork in de steel zit.

Dat vermoeden begin ik nu wel te krijgen. Wellicht was het een poging om de boel weer rustig te krijgen. Dat de jongens elkaar beter leren kennen en het slaan zal als sneeuw voor de zon verdwijnen. Maar dat is dan echt een illusie omdat het geweld nu is verschoven naar andere kinderen toe. Treurig maar waar. 

Ik was blij met haar bericht, maar ze heeft het wel even weer doen schudden in me hoofd. Hoezo weet jij van niets en waarom zou de directie dat op Parro zetten en me tot twee keer aan toe zeggen dat ze in gesprek is met ouders maar niet de inhoud kan delen. Ik denk niet dat een directrice zo kan liegen. Dat kwam er even niet in. 

Ik kan niet wachten dat ik groen licht krijg en me zoon weer rustig ergens anders mag beginnen. 

Wat ook mooi is, is dat je straks die hele groepsapp van de oude klas kan deleten. Doen ook, hoe verleidelijk het ook is te lezen wat er in die oude klas nog speelt.

Marloes17

Marloes17

11-10-2023 om 21:56 Topicstarter

Flanagan schreef op 11-10-2023 om 20:57:

Wat ook mooi is, is dat je straks die hele groepsapp van de oude klas kan deleten. Doen ook, hoe verleidelijk het ook is te lezen wat er in die oude klas nog speelt.

O jazeker, ik sluit het dan ook echt goed af😉

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.