Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Zoon wordt gepest, groep 4


Marloes17

Marloes17

24-09-2023 om 10:43 Topicstarter

BritgetJones007 schreef op 24-09-2023 om 10:05:

[..]

Wat voor types zijn de ouders van die kinderen die slaan en schoppen en bedreigen?

Durf ik niet te zeggen 😓ieder geval ouders die niet open staan om samen tot iets te komen. 1 moeder is zeer vriendelijk, maar het probleem is eigelijk dat haar zoon met gedragsproblemen zit dat kan zij niet zelf oplossen. School heeft haar zoon van groep 3 naar groep 2 terug geplaatst omdat ze tijd nodig hadden voor onderzoeken. Hij kon groep 3 niet aan stond op tafels en deed gek volgens moeder. Een jaar extra kleuteren was goed want hij kwam bij een juf die dit goed aan kan. Zo is de klas gevuld met bijzondere kinderen allemaal bij elkaar. De leerkracht ernaast moest daar duidelijk niets van hebben. 

Marloes17

Marloes17

24-09-2023 om 10:46 Topicstarter

LydiaDietz schreef op 24-09-2023 om 10:15:

[..]

Dus ga je wachten tot je eindelijk een plek hebt waarvan je hoopt dat kind daar komt maar eigenlijk weet je dit niet zeker? Het is niet heel makkelijk om een plek op het so of sbo te krijgen. De kans dat er 2 x per week iemand langs komt om extra te oefenen is groter. Afgezien van wachtlijsten als je eenmaal wel in aanmerking komt.

En dit gedrag dat jij nu beschrijft speelt op alle scholen in jouw buurt? Overal is wel eens wat. Veel scholen hebben die ene "pittige" klas. Maar zulk bizar en onveilig gedrag? Er moet in heel Rotterdam toch wel een school te vinden zijn waar je zoon niet in elkaar getimmerd wordt?

Ik snap dat je denkt dat we uit Rotterdam komen, maar ik heb nieuws wij wonen in Amsterdam 😅ik kan niet te veel info geven. Zelfs op het forum ben ik bang dat ze me verhaal herkennen. 

het vervelende van deze situatie is dat het beschadigend is voor jou kind.

Bel de inspectie maar voor advies. Dan weet je wat je mag verwachten van een school wb acties in deze specifieke situatie en hoor je vanzelf als zij het raadzaam vinden om langs school te gaan en waarom...

Marloes17

Marloes17

24-09-2023 om 10:53 Topicstarter

Marloes17 schreef op 24-09-2023 om 10:46:

[..]

Ik snap dat je denkt dat we uit Rotterdam komen, maar ik heb nieuws wij wonen in Amsterdam 😅ik kan niet te veel info geven. Zelfs op het forum ben ik bang dat ze me verhaal herkennen.

Even over de volgende stap, ik ga natuurlijk niet mijn kind zo uit school zetten. Want dan zit hij thuis. Mijn plan is dat we een veiligheidsplan samen gaan opstellen, hoe dat eruit gaat zien mag de directie mij vertellen. Ik heb al een afspraak staan bij een kinderarts, zij moeten lijntjes voor me gaan uittrekken zodat ik in ieder geval kan starten met onderzoek. 

Cluster 2 zou fantastisch zijn, maar ook ik ben realistisch. Voor nu wil ik een gesprek en de directie mietjes twee hoofd aanstichters goed aanpakken eigelijk wil ik dat ze geschorst worden. Maar ja ik denk niet dat ik dat kan voorstellen dat heb ik de directie weer tegen mij. 

Marloes17 schreef op 24-09-2023 om 10:46:

[..]

Ik snap dat je denkt dat we uit Rotterdam komen, maar ik heb nieuws wij wonen in Amsterdam 😅ik kan niet te veel info geven. Zelfs op het forum ben ik bang dat ze me verhaal herkennen.

Oh haha, ik dacht vanwege Feyenoord. Maar ook dan. Gaat het er echt op elke school in jullie buurt zo aan toe?

Marloes17 schreef op 24-09-2023 om 10:53:

[..]

Even over de volgende stap, ik ga natuurlijk niet mijn kind zo uit school zetten. Want dan zit hij thuis. Mijn plan is dat we een veiligheidsplan samen gaan opstellen, hoe dat eruit gaat zien mag de directie mij vertellen. Ik heb al een afspraak staan bij een kinderarts, zij moeten lijntjes voor me gaan uittrekken zodat ik in ieder geval kan starten met onderzoek.

Cluster 2 zou fantastisch zijn, maar ook ik ben realistisch. Voor nu wil ik een gesprek en de directie mietjes twee hoofd aanstichters goed aanpakken eigelijk wil ik dat ze geschorst worden. Maar ja ik denk niet dat ik dat kan voorstellen dat heb ik de directie weer tegen mij.

Geef ik nu advies wat tegen mijn eerdere berichten ingaat. Dan juist wel met ouders samen. Die club raddraaiers moet uit elkaar. Je kan niet 1 klas hebben die heel makkelijk is en de andere vol zorgkinderen in dusdanige mate dat het onveilig is. 

Ik denk idd dat school een eigen agenda heeft. Misschien wel zo laten escaleren dat ze zaken kunnen afdwingen. 
En jullie zijn collateral damage…

Geen tips want denk dat je op goede weg bent. Hoewel ik toch ook zonder openheid onmiddellijk op zoek ging naar andere school. 
Veel sterkte! En pas na dit alles goed op je kind, je weet niet hoe beschadigd hij hier van raakt. 

En ook eens met Lydia: dit kun je in je eentje niet, dat doet geen recht aan de ernst van de situatie, beter proberen samen te pakken met andere ouders. 

Marloes17

Marloes17

24-09-2023 om 11:38 Topicstarter

LydiaDietz schreef op 24-09-2023 om 11:05:

[..]

Oh haha, ik dacht vanwege Feyenoord. Maar ook dan. Gaat het er echt op elke school in jullie buurt zo aan toe?

😅ik snap je. 
ja het is de hele omgeving, ik woon er net een jaar maar andere ouders die hier langer wonen gaven aan dat het eigelijk overal zo is

Marloes17

Marloes17

24-09-2023 om 11:40 Topicstarter

Pinokkio schreef op 24-09-2023 om 11:12:

Ik denk idd dat school een eigen agenda heeft. Misschien wel zo laten escaleren dat ze zaken kunnen afdwingen.
En jullie zijn collateral damage…

Geen tips want denk dat je op goede weg bent. Hoewel ik toch ook zonder openheid onmiddellijk op zoek ging naar andere school.
Veel sterkte! En pas na dit alles goed op je kind, je weet niet hoe beschadigd hij hier van raakt.

Dank ☺️ we gaan ons uiterste best doen. Probeer me hoofd koel te houden 

Marloes17

Marloes17

24-09-2023 om 11:42 Topicstarter

LydiaDietz schreef op 24-09-2023 om 11:07:

[..]

Geef ik nu advies wat tegen mijn eerdere berichten ingaat. Dan juist wel met ouders samen. Die club raddraaiers moet uit elkaar. Je kan niet 1 klas hebben die heel makkelijk is en de andere vol zorgkinderen in dusdanige mate dat het onveilig is.

😵‍💫😅 ik ben blij dat ouders zo open zijn, want ik dacht eerst het is alleen mijn kind weer die stotteraar dat ongemakkelijke vreemde eendje. Maar het zijn meerdere ouders. 1 moeder heeft leerplicht al gemeld en zij komen maandag bemiddelen. Ben benieuwd 🤨 

Jullie wonen hier dus een jaar en zolang zit jullie zoon ook op deze school?
Waarom toen voor deze school gekozen? Afstand, leermethode, openbaar, bijzonder?
Van te voren in de buurt geïnformeerd naar scholen?

Ik weet natuurlijk niet hoe het daar bij jullie zit met aannamebeleid van leerlingen, maar is een andere school wat verder weg helemaal geen  optie?

En pesten kan/mag natuurlijk helemaal niet (weet zelf hoe dat is en ben heel blij dat mijn ouders destijds hebben besloten mij naar een andere school te doen waar ik een frisse start kon maken en nog een leuke tijd heb gehad).

En heel jammer dat de directie van school blijkbaar besloten heeft om van de klas van jullie zoontje een soort van "afvalputje" te maken met leerlingen met een "gebruiksaanwijzing".

Wellicht hiervoor al genoemd, maar hebben julie dit ook gemeld bij het overkoepelende schoolbestuur? 

Marloes17

Marloes17

24-09-2023 om 12:51 Topicstarter

Marie111 schreef op 24-09-2023 om 11:59:

Jullie wonen hier dus een jaar en zolang zit jullie zoon ook op deze school?
Waarom toen voor deze school gekozen? Afstand, leermethode, openbaar, bijzonder?
Van te voren in de buurt geïnformeerd naar scholen?

Ik weet natuurlijk niet hoe het daar bij jullie zit met aannamebeleid van leerlingen, maar is een andere school wat verder weg helemaal geen optie?

En pesten kan/mag natuurlijk helemaal niet (weet zelf hoe dat is en ben heel blij dat mijn ouders destijds hebben besloten mij naar een andere school te doen waar ik een frisse start kon maken en nog een leuke tijd heb gehad).

En heel jammer dat de directie van school blijkbaar besloten heeft om van de klas van jullie zoontje een soort van "afvalputje" te maken met leerlingen met een "gebruiksaanwijzing".

Wellicht hiervoor al genoemd, maar hebben julie dit ook gemeld bij het overkoepelende schoolbestuur?

Ik heb het schoolbestuur nog niet gesproken. Wij hebben zoveel mogelijk verschillende scholen bekeken en rondleidingen gehad. Bij deze school hadden we een goed gevoel. Ik ontmoette de juf en het was eigelijk meteen goed. Ik dacht  dit is een warm bad. Dat was het ook, maar niet wetende dat de samenstelling zo complex was. Later in het jaar vielen mij wel wat dingen op. ook kreeg ik contact met ouders en zo hoorde je ook het een en het ander, maar het mocht er zijn want ieder kind in de klas werd gezien. 

Marie111 schreef op 24-09-2023 om 11:59:


En heel jammer dat de directie van school blijkbaar besloten heeft om van de klas van jullie zoontje een soort van "afvalputje" te maken met leerlingen met een "gebruiksaanwijzing".


Dat kan je niet stellen. School is afhankelijk van de subsidie die de gemeente en de overkoepelende school organisatie de school aanreikt.  Als een school in naast gelegen postcodegebied meer geld nodig heeft, want nog meer lln met extra zorg, is de pot leeg voor de school die ook extra lln ( al dan niet met extra begeleiding om welke reden dan ook) toegeschoven krijgt. Ik herken het wel; hier wilde de directie meer geld voor ondersteuning maar ze kreeg bot, want het was een relatief witte school en stichting / gemeente vond dat ze het maar moest doen met de riemen die ze had. Andere omliggende scholen hadden het harder nodig. 
Of een school waarin 7 NT2 lln de klas aanvulden. Die leerkracht wist het gewoon niet meer, maar het was in opdracht van de gemeente. Ze was heeft blij met het aantrekken van een onderwijs assistent om de druk te verdelen waardoor de sfeer gemoedelijk bleef.

29 lln is een stuk meer dan 23 lln, maar een groep3 is ook groter. Lln in groep 3 zitten meer stil aan hun tafel en doen meer opdrachten aan tafel in vergelijking met de onderbouw. 29 lln in groep 3 is normaal en daarop worden de subsidies gebaseerd. Een klas met minder lln is verplicht lln in de klas te plaatsen. De andere klas heeft wrs ook 29 lln. Zo niet , stuur het dan aan op overplaatsing naar die klas.


Als maandag de lpa komt bemiddelen, gooi het dan op subsidie voor aantrekken onderwijs assistent om zo een veilige leeromgeving te bewerkstelligen. Desnoods voor een half jaar. Zo kom je meedenkend over ipv alleen maar klagen dat je kind elke dag geslagen wordt.

Bij de onderwijsinspectie werken ook zogenaamde ‘vertrouwensinsoecteurs’. Zij zijn telefonisch bereikbaar via een nummer dat op de website te vinden is. Deze medewerkers zijn speciaal getraind en hebben veel ervaring met veilugheidsissues. Als ik jou was zou ik morgen meteen bellen, zelfs al wil je de naam van de school nog niet noemen. Je kunt dan in ieder geval met een deskundige afstemmen over wat handig is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.