Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Zoon wordt gepest, groep 4


Dan begrijp ik er werkelijk geen reet van dat jij ook maar overweegt om je zoon op die school te laten. Leerlingen slaan, leraren staan erbij en kijken erna. Leerlingen vallen jou aan, leraren doen nog steeds niks. 

ik krijg ik inmiddels sterk het gevoel dat hier meer aan de hand is en dit terecht een aso school wordt genoemd. Ik gok dat de leerkrachten zich ook bedreigd voelen door sommige ouders en dat ze dat niet uit durven spreken. Dit gaat zelfs verder dan een onveilige klas, deze hele school lijkt een onveilige omgeving. 
Ik denk dat hogerop zoeken op zijn plaatst is en dat de inspectie ingeseind moet worden. Laat ook school dat filmpje niet verwijderen en laat jij en die andere moeder alles wat besproken is mailen naar school en ook de teleurstellende reacties van de ouders erop.
Ik vermoed dat school deze kinderen naar het speciaal onderwijs wil hebben, maar dat ouders van betreffende kinderen hier niet aan willen en dit gedrag niet willen zien en negeren. En dat er voor filmen gekozen is om bewijs te hebben. Waarschijnlijk hebben achter de schermen op school al veel gesprekken plaats gevonden.
Ik vind het echt verschrikkelijk voor jullie, maar zorg dat je blijft mailen naar school  naar leerkracht en directeur en bestuur in cc.
Maar als het zo onveilig is, dan zou ik de schoolindpectie bellen, nog niet de naam van de school vermelden, eerst je verhaal doen en vragen wat zij voor jou kunnen betekenen. Bij akkoord geef je school, klas en juf door.

En zorg voor die veilige haven thuis voor jou kind.

nee, snap ik ook niet. En je zegt ook nog dt het een lieve juf is van de donderdag en vrijdag. Een lieve juf die je zoon laat schoppen en slaan?

Marloes17

Marloes17

24-09-2023 om 09:57 Topicstarter

LydiaDietz schreef op 24-09-2023 om 09:37:



Waarom zit je kind daar in vredesnaam nog op school?

Ik wil ook weg, maar mijn plan is om niet meer op het regulier. Het liefst kentalis cluster 2. Dat krijg ik alleen niet zo 1 2 3 voor elkaar. De scholen eromheen hebben het zelfde probleem. Ik moet dus eerst mijn kind binnen deze school veiligstellen en verder onze stappen zetten naar een ander doel. Ik ben bang dat mijn kind niet een beschikking krijgt voor kentalis ondanks zijn spraak taal. Hij is heelgoed in spelling en kan op papier zichzelf goed uiten. We dachten in eerste instantie aan  ambulante begeleiding, omdat hij vorig jaar een fantastisch jaar in die klas heeft gehad😞😓het doet me zo een pijn dat het ineens zo uit de hand is gelopen. Wij als ouders maakte ons wel wat zorgen omdat we wisten dat de klas een aantal complexe minderen had waarbij er een juf moet staan die dit aankan en ziet. Maar dit had ik niet zien aankomen hoor. Zo erg 😓ik heb er wel een hard hoofd in want schorsen gebeurt niet 

en je voorbeeld van stel dat een kind die aan de knop van het digibord zit naar de directeur moet, maar een kind wat schopt en slaat niet. Dat klopt echt niet. 

Marloes17

Marloes17

24-09-2023 om 10:01 Topicstarter

Kikki39 schreef op 24-09-2023 om 09:57:

nee, snap ik ook niet. En je zegt ook nog dt het een lieve juf is van de donderdag en vrijdag. Een lieve juf die je zoon laat schoppen en slaan?

Het ligt niet aan haar, het probleem is veel complexer. Ik heb gehoord dat deze juf emotioneel is geworden en zei wat is dit er gebeuren zoveel rare dingen. Dit heb ik te horen gekregen van de moeder die het spoedgesprek had na aanleiding van de groep kinderen die haar kind schopte. 

Marloes17 schreef op 24-09-2023 om 09:57:

[..] 😓ik heb er wel een hard hoofd in want schorsen gebeurt niet

Wat voor types zijn de ouders van die kinderen die slaan en schoppen en bedreigen?

Marloes17

Marloes17

24-09-2023 om 10:06 Topicstarter

BritgetJones007 schreef op 24-09-2023 om 10:01:

en je voorbeeld van stel dat een kind die aan de knop van het digibord zit naar de directeur moet, maar een kind wat schopt en slaat niet. Dat klopt echt niet.

Dit is een voorbeeld wat echt heeft afgespeeld. Ik snap heelgoed dat een juf niet wilt dat een kind aan haar spullen zit, maar er gebeuren op dit moment zoveel dingen tijdens de les die naar mijn mening vele malen erger zijn. Waarom ben ik niet gebeld, dat het voor me kind te veel is. Ik haal elke dag een somber kind op. Vorige jaar met een lach en ik wil met die spelen en mag die bij mij komen. Alleen maar leuk zoals het ook hoort. 

Marloes17

Marloes17

24-09-2023 om 10:08 Topicstarter

Koko67 schreef op 24-09-2023 om 09:55:

Dan begrijp ik er werkelijk geen reet van dat jij ook maar overweegt om je zoon op die school te laten. Leerlingen slaan, leraren staan erbij en kijken erna. Leerlingen vallen jou aan, leraren doen nog steeds niks.

Het gebeurde net na het afruimen van het feest. Het was dus na schooltijd ben ik even vergeten. Ik moest natuurlijk de troep opruimen dus vertrok om een uur of 16.00. Directie zei ook het is buitenschooltijd gebeurt 😞

Marloes17 schreef op 24-09-2023 om 09:57:

[..]

Ik wil ook weg, maar mijn plan is om niet meer op het regulier. Het liefst kentalis cluster 2. Dat krijg ik alleen niet zo 1 2 3 voor elkaar. De scholen eromheen hebben het zelfde probleem. Ik moet dus eerst mijn kind binnen deze school veiligstellen en verder onze stappen zetten naar een ander doel. Ik ben bang dat mijn kind niet een beschikking krijgt voor kentalis ondanks zijn spraak taal. Hij is heelgoed in spelling en kan op papier zichzelf goed uiten. We dachten in eerste instantie aan ambulante begeleiding, omdat hij vorig jaar een fantastisch jaar in die klas heeft gehad😞😓het doet me zo een pijn dat het ineens zo uit de hand is gelopen. Wij als ouders maakte ons wel wat zorgen omdat we wisten dat de klas een aantal complexe minderen had waarbij er een juf moet staan die dit aankan en ziet. Maar dit had ik niet zien aankomen hoor. Zo erg 😓ik heb er wel een hard hoofd in want schorsen gebeurt niet

Dus ga je wachten tot je eindelijk een plek hebt waarvan je hoopt dat kind daar komt maar eigenlijk weet je dit niet zeker? Het is niet heel makkelijk om een plek op het so of sbo te krijgen. De kans dat er 2 x per week iemand langs komt om extra te oefenen is groter. Afgezien van wachtlijsten als je eenmaal wel in aanmerking komt.

En dit gedrag dat jij nu beschrijft speelt op alle scholen in jouw buurt? Overal is wel eens wat. Veel scholen hebben die ene "pittige" klas. Maar zulk bizar en onveilig gedrag? Er moet in heel Rotterdam toch wel een school te vinden zijn waar je zoon niet in elkaar getimmerd wordt?

Marloes17 schreef op 24-09-2023 om 10:08:

[..]

Het gebeurde net na het afruimen van het feest. Het was dus na schooltijd ben ik even vergeten. Ik moest natuurlijk de troep opruimen dus vertrok om een uur of 16.00. Directie zei ook het is buitenschooltijd gebeurt 😞

Dit is niet normaal als directie dit zegt, het was een schoolfeest van school, dus directie moet dit oplossen, het was op het schoolplein.

En nog snap ik het verhaal niet vd juf van donderdag en vrijdag. Jullie vinden het allemaal een fijne juf. Maar jouw zoon wordt geschopt en geslagen en deze juf doet daar niks aan? Hoezo vind je het een fijne leerkracht?

Marloes17

Marloes17

24-09-2023 om 10:21 Topicstarter

BritgetJones007 schreef op 24-09-2023 om 09:56:

ik krijg ik inmiddels sterk het gevoel dat hier meer aan de hand is en dit terecht een aso school wordt genoemd. Ik gok dat de leerkrachten zich ook bedreigd voelen door sommige ouders en dat ze dat niet uit durven spreken. Dit gaat zelfs verder dan een onveilige klas, deze hele school lijkt een onveilige omgeving.
Ik denk dat hogerop zoeken op zijn plaatst is en dat de inspectie ingeseind moet worden. Laat ook school dat filmpje niet verwijderen en laat jij en die andere moeder alles wat besproken is mailen naar school en ook de teleurstellende reacties van de ouders erop.
Ik vermoed dat school deze kinderen naar het speciaal onderwijs wil hebben, maar dat ouders van betreffende kinderen hier niet aan willen en dit gedrag niet willen zien en negeren. En dat er voor filmen gekozen is om bewijs te hebben. Waarschijnlijk hebben achter de schermen op school al veel gesprekken plaats gevonden.
Ik vind het echt verschrikkelijk voor jullie, maar zorg dat je blijft mailen naar school naar leerkracht en directeur en bestuur in cc.
Maar als het zo onveilig is, dan zou ik de schoolindpectie bellen, nog niet de naam van de school vermelden, eerst je verhaal doen en vragen wat zij voor jou kunnen betekenen. Bij akkoord geef je school, klas en juf door.

En zorg voor die veilige haven thuis voor jou kind.

Ik denk ook dat er meer speelt. Ik vindt de samenstelling van de klas ook heel apart. Vorig jaar merkte je er niets van, maar deze juf had ze heelgoed onder de duim. Ze heeft zich ook kapot gewerkt. De andere groep drie had een opvallende rustige klas het contrast viel iedereen op. 

Ik maakte me er nooit druk over omdat het goed ging. Nu zie je dat het kaartenhuis is ingestort misschien is dit ook wel de intentie van de school. Ik kan het ook mis hebben, maar waarom komen deze kinderen in een zeer klein klas lokaal met twee verschillende juffen dus geen 1 gezicht want dat heeft deze klas nodig. Juf 1 is net aangenomen en ze komt een situatie waar je u tegen zegt. Ze zegt ook ik ben continu brandjes aan het blussen. Juf 2 is ernstig ziek geweest wat me heelerg aan het hart gaat. Ze moet twee trappen omhoog en lopen gaat al lastig. Vervolgens proppen ze nog eens 6 nieuwe leerlingen erbij. Het lijkt bijna zo dat dit heel bewust is gedaan. En dat de juffen net als ons de dupe zijn.

De andere klas daarin tegen zit een lokaal naast hun oude klas op de begaande grond met 1 vertrouwd gezicht. Het gaat daar prima.

Voor mij is eigelijk de maat vol😓vooral nu ik het zo op het forum plaats denk ik nee dit moet in ieder geval voor mijn kind stoppen.

Dank voor je tips 😉

Als dit allemaal waar is wordt het tijd om de inspectie met spoed te vragen om deze school te bezoeken.

Marloes17

Marloes17

24-09-2023 om 10:31 Topicstarter

Kikki39 schreef op 24-09-2023 om 10:18:

[..]

Dit is niet normaal als directie dit zegt, het was een schoolfeest van school, dus directie moet dit oplossen, het was op het schoolplein.

En nog snap ik het verhaal niet vd juf van donderdag en vrijdag. Jullie vinden het allemaal een fijne juf. Maar jouw zoon wordt geschopt en geslagen en deze juf doet daar niks aan? Hoezo vind je het een fijne leerkracht?

Kikki39 schreef op 24-09-2023 om 10:18:

[..]

Dit is niet normaal als directie dit zegt, het was een schoolfeest van school, dus directie moet dit oplossen, het was op het schoolplein.

En nog snap ik het verhaal niet vd juf van donderdag en vrijdag. Jullie vinden het allemaal een fijne juf. Maar jouw zoon wordt geschopt en geslagen en deze juf doet daar niks aan? Hoezo vind je het een fijne leerkracht?

Waarom ze een fijne juf is omdat de zorgvraag in de klas heel complex is net als ons een slachtoffer hiervan. Ik vindt het heel oncollegiaal dat ze haar voor deze complexe klas hebben gezet. Een gemiddelde reguleren leerkracht kan dit niet. Ik kan het ook niet van haar verwachten. Wat ik wel Jammer vindt is dat ze de verantwoordelijkheid bij me zoon legt, maar iK denk dat dat een wanhoopskreet was. Deze vrouw wil gewoon lesgeven en wij willen ook dat ons kind veilig onderwijs kan volgen. Zij kan dit probleem niet oplossen ben bang dat juf 1 het ook niet volhoud. Want die is zo vriendelijk om me zoon nu zo goed mogelijk in de gaten te houden. Maar je snapt zelf dat kan eigelijk toch niet. Het zijn 29 kinderen, het draait dus niet alleen om mijn kind en dat wil ik eigelijk ook niet. Ik wacht het gesprek af en heb besloten mijn kind volledig thuis te houden. Kan niet van een juf verwachten hoe lief ze het ook bedoelt bewakertje te gaan spelen.  

Marloes17

Marloes17

24-09-2023 om 10:36 Topicstarter

Koko67 schreef op 24-09-2023 om 10:30:

Als dit allemaal waar is wordt het tijd om de inspectie met spoed te vragen om deze school te bezoeken.

Ja mee eens. Voor mij is de maat vol. Dit gaat hem

Niet meer worden tenzij we de vorige juf weer krijgen, maar ondanks ze dat als wens heeft uitgesproken met argumenten heeft de school voor iets anders gekozen. Tja waarom, doet me echt pijn. Ze had iets opgebouwd en ze wilde met de kinderen naar iets toe werken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.