Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
irene3

irene3

27-06-2009 om 09:41

Zoon zo ontevreden..

mijn zoon van zes/bijna zeven kan zo ontevreden doen. Ontevreden over zijn speelgoed, ontevreden over wat hij allemaal niet mag, ontevreden over zijn soort feestjes en kadootjes die hij krijgt. Volgens mij komt hij niets te kort en sommige dingen vinden wij gewoon niet goed. Ik zie hem en alles wat hij heeft/krijgt en doet als heel normaal voor een jongen van zes, ook als ik het vergelijk met zijn vriendjes. Sommigen kinderen in de klas krijgen en mogen inderdaad erg veel en ook weer andere dingen, maar wij zijn volgens mij echt niet zo streng.

Ik vind het erg naar dat hij zich zo voelt,en ik erger me er ook aan. waarom kan hij niet gewoon blij zijn met wat hij heeft..?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

27-06-2009 om 12:11

Niet doen!

Laat je niet zo meeslepen door dat gevoel van hem. Op die manier ga je nog echt medelijden met hem krijgen en hem dodelijk vrewennen. En let op, ook dan zal hij nog niet tevreden zijn!
Tip: neem het ontevreden gevoel niet zo serieus. Kinderen (mensen) zitten gewoon zo in elkaar dat ze af en toe even lekker mopperen op alles en ontevreden zijn. De een wat meer dan de ander. Door met hem mee te gaan in dat gevoel stimuleer je dat alleen maar.

Dus als jij weet voor jezelf dat je hem geeft wat hij nodig heeft, laat je dan verder niet leiden/ lijden door zijn gevoelens van ontevredenheid.

MaximeM

MaximeM

27-06-2009 om 13:05

Pessimistische inslag

Hoi,

Misschien zit je zoontje in een beetje pessimistische bui? Je kan daarin mee gaan door hem misschien gewoon eens lekker laten opsommen wat ie allemaal niet leuk vindt, en als hij daarmee klaar is (hij moet zijn gevoel toch mogen uiten vind ik) hem ook eens een lijstje met leuke dingen laten opsommen, zodat hij ook leert naar de leuke dingen te kijken. Je kan hem moeilijk vragen alleen naar de leuke dingen te kijken, want de gevoelens van ontevredenheid heeft hij nou eenmaal, maar als hij dan weer eens lekker klaar met mopperen is, dan moet ie ook eens gaan bedenken wat er allemaal wél leuk is. (ook deze volgorde aanhouden, dan kan je afsluiten met de leuke dingen en hopelijk blijven deze positieve gevoelens dan hangen)

Maxime

Rafelkap

Rafelkap

27-06-2009 om 18:09

hij zit niet lekker in z'n vel of zit hem eigenlijk iets totaal anders dwars.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.